رويكرد تغییر با گفتمان تحول

محمدكاظم انبارلویی،   4000321075
رويكرد تغییر با گفتمان تحول

مقام معظم رهبري در ارتباط تصويري با نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي فرمودند: «نياز امروز ما تحول است ، راه ايجاد تحول ، تشكيل يك دولت معتقد به تحول و معتقد به عنصر تحول‌آفريني يعني عنصر جوان نخبه، مؤمن انقلابي و ... تحول ممكن است.»

ملت ايران 28 خرداد به پاي صندوق هاي رأي مي‌روند تا با يك انتخاب «تحول‌آفرين» فصل جديدي از حيات انقلاب اسلامي را در قرن جديد آغاز نمايند.

آنچه امروز در محافل سياسي و رسانه‌اي كشور مي‌گذرد سخن از يك تغيير و تحول در ساخت نظام اجرايي و يك نوسازي در دستگاه هاي اجرايي كشور است.

نخبگان علمي و فني در دانشگاه و نخبگان ايده‌پرداز و تئوريسين در حوزه‌هاي علميه همگي به تغيير و تحول و عبور از اشتباهات بدكاركردي و كج‌كاركردي نظام اجرايي فعلي فكر مي‌كنند. رئيس جمهور آينده بايد اين انرژي عظيم تئوريك را در روان‌سازي خدمت دولت به‌كار گيرد. اين به‌كارگيري هم در حوزه فكر و انديشه و نظريه معطوف به تحول است و هم در به‌كارگيري جوانان پرانرژي، نخبه و انقلابي كه در انديشكده‌هاي حوزه و دانشگاه به اندازه‌اي از تربيت كارگزار تراز دولت اسلامي رسيده‌اند.

تحول تابع يك رويكرد عقلاني مبتني بر بصيرت انقلابي است كه در شماري از نامزدهاي مطرح در مناظرات به‌خوبي ديده مي‌شود.«تحول» و «تغيير» ، با بلبشو و هرج و مرج مرزبندي دارد و بر مدار قانون اساسي و قوانين كشور در ريل خود خواهد افتاد. بسياري از نابساماني‌ها به دليل خروج از ممشاي قانون به وجود آمده است.
تحول ما را باید به وضع احسن برگرداند.وضع احسن يعني حركت به سمت آرمان‌هاي امام(ره) و انقلاب با همان شور و هيجان و آهنگ روزهاي آغازين انقلاب!
وضع احسن يعني شتاب در اسلامي شدن مناسبات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و وضع موجود جامعه، بسط عدالت و پاسداشت استقلال ملي !تحول يعني حركت جامعه بر مدار احكام خدا و فرامين قرآن و اين حركت را رئيس جمهور بر اساس سوگندي كه مي‌خورد در اجرا بايد ساماندهي كند.

تحول يعني نوآوري در شيوه اداره كشور با يك حركت جهشي  وجهادی در همه سطوح حكمراني! مردم بايد احساس كنند چنين تحولي را با بسط گفتمان «تحول» در حال و هواي انتخابات رياست جمهوري 1400 صورت مي گيرد.
كساني كه به عزت و عظمت ايران فكر مي كنند، كساني كه به امنيت و منافع و رفاه ملي فكر مي‌كنند به پاي صندوق رأي مي آيند تا خالق «تحول»و «تغيير» در زندگي خود باشند .

دشمنان اسلام و بدخواهان ملت در رأس آن آمريكا و سه كشور شرور اروپايي با اين تحول مخالفند و آن را مغاير منافع خود در ايران و منطقه و جهان مي‌دانند.عده‌اي هم در داخل اين بدخواهي را نمايندگي مي‌كنند . اين جماعت تحريم اقتصادي را با تحريم انتخابات سنجاق كرده‌اند تا به هدف شوم خود برسند.
موضوع امروز ما يك انتخاب درست و اصلح با شور و هيجان و مشاركت وسيع است. ملت عزيز ايران بايد با مشاركت بالا و نيز رأي بالا به نامزد منتخب در اين امتحان الهي با بصيرت وارد شود تا امنيت ، منافع و رفاه ملي را با رأي آگاهانه تقويت و تضمين كنند.

گفتمان تحول يك گفتمان مسلط در جامعه امروز ايران است و مردم خواهان تغييرات جدي و اساسي در نظام اجرايي كشور هستند، اما يكي از نامزدهاي محترم مي‌گويد: «مي‌خواهم دولت سوم خاتمي را تشكيل دهم» در حالي‌كه با موضع صريح آقاي خاتمي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم و دوازدهم با حمايت صددرصدي از روحانی، دولت سوم و چهارم خود را تشكيل داد و براساس آخرين نظرسنجي‌ها دولت سوم و چهارم خاتمی نامحبوب‌ترين دولت پس از انقلاب است.

موضع مجمع روحانيون مبارز و اجماع‌ساز در قبال دو نامزد «روكشي» اشتباهات و اشكالات دولت فعلي مشخص است. آن‌ها نتوانستند از اين جايگاه به دليل از دست دادن سرمايه اجتماعي خود از اين دو حمايت كنند.

بحران سازمان، بحران رهبري، بحران گفتمان در اردوگاه اصلاحات وضعيتی پديد آورده است كه نمي‌توانند كمترين همراهي با كاروان تغيير و گفتمان تحول نمايند. طيف حاميان دولت كنوني اكنون در ميان گزينه‌هاي تحريم خاموش، تحريم فعال و شركت در انتخابات‌گير افتاده‌اند. در گزينه اول و دوم آن‌ها را با مواضع دشمنان اسلام و انقلاب نزديك مي‌كند و گزينه سوم آن‌ها را در آوردگاه انقلاب نگه مي‌دارد. بايد ديد در روزهاي منتهي به 28 خرداد كدام را انتخاب مي‌كنند؟