تایید نخستین قاضی فدرال مسلمان از سوی سنا آمریکا بعد از ۲۴۴ سال

جهان،   4000321062
تایید نخستین قاضی فدرال مسلمان از سوی سنا آمریکا بعد از ۲۴۴ سال

مجلس سنای آمریکا با ۸۱ رای مثبت به ۱۶ رای منفی "زاهد قریشی" را به سمت قاضی منطقه نیوجرسی تایید و او را تبدیل به نخستین قاضی فدرال مسلمان در تاریخ ۲۴۴ ساله این کشور کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ان.بی.سی نیوز، چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا قبل از رای گیری در صحن این مجلس اظهار کرد: قریشی "اولین آمریکایی مسلمان خواهد بود که در تاریخ کشور ما به عنوان قاضی بند سوم قانون اساسی خدمت می‌کند."

قریشی که پسر مهاجران پاکستانی است، زاده شهر نیویورک بوده و در نیوجرسی بزرگ شده است. او مدرک خود در رشته حقوق را از دانشگاه حقوق راتجرز دریافت کرده است. او در سال ۲۰۰۱ به یک شرکت حقوقی پیوست اما بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به ارتش پیوست.

سناتور دموکرات دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا قبل از رای گیری با اشاره به دو دوره خدمت قریشی در عراق و مدالهای نظامی او اظهار کرد: رخدادهای آن روز الهام بخش قاضی قریشی شد تا حرفه ای را به جهت خدمت عمومی را در نظر بگیرد.

قریشی بعد از ترک ارتش، به سراغ کار در وزارت امنیت داخلی رفته و پس از آن نیز در دفتر دادستانی نیوجرسی کار کرد و سپس مجددا به سراغ اشتغال شخصی رفت.