پاکستان نیازمند کمک های نظامی آمریکا نیست

جهان،   4000321049
پاکستان نیازمند کمک های نظامی آمریکا نیست

پاکستان که این روزها برای تدوین بودجه سال مالی جدید خود به شدت تحت فشار صندوق جهانی پول برای پذیرفتن شرایط این نهاد است، گفت: اسلام‌آباد نیازمند کمک‌های نظامی واشنگتن نیست و هیچ تصمیمی نیز برای کسب امتیاز از صندوق بین المللی پول ندارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز انگلیس که اخیرا با وزیر امور دارایی پاکستان در اسلام‌آباد مصاحبه کرده بود، به نقل از وی مدعی شد که اسلام‌آباد در تلاش است تا در قبال همکاری‌های جدید امنیتی با واشنگتن به ویژه تحولات همزمان با خروج نظامی آمریکا از افغانستان، از صندوق بین المللی پول امتیاز بگیرد.

این درحالی است که پاکستان برای تدوین و نهایی کردن بودجه سال مالی جدید خود با مسوولان صندوق بین المللی پول در حال مذاکره است و شنیده‌ها حکایت از فشار این نهاد جهانی بر دولت اسلام‌آباد برای افزایش نرخ انرژی و مالیات است اما وزیر دارایی پاکستان اعلام کرد که این کشور حاضر به اجرای مطالبات صندوق بین المللی پول نیست.

براساس این گزارش، «شوکت‌ترین» وزیر امور دارایی پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد برای ارائه گزارش چشم‌انداز اقتصادی کشور، گزارش فایننشال تایمز را رد و به انتشار مطالب نادرست از سوی این روزنامه انگلیسی به شدت اعتراض کرد.

وی افزود: پاکستان هیچ تصمیمی برای گرفتن امتیاز از صندوق بین المللی پول از طریق همکاری نظامی با آمریکا ندارد بلکه ما خواستار روابط تجاری با واشنگتن و جذب سرمایه گذاری توسط آنان در حوزه‌های انرژی و فن آوری هستیم.

وزیر امور دارایی پاکستان به صراحت اعلام کرد که این کشور هیچ نیازی به کمک‌های نظامی ایالات متحده ندارد و حاضر نیست (تحت فشار صندوق بین المللی پول) قشر ضعیف جامعه خود را در تنگنا قرار دهد.

رسانه‌های غربی گزارش دادند که اسلام‌آباد تصمیم دارد تا با همکاری جدید نظامی با واشنگتن (همزمان با خروج آمریکا از افغانستان) بتواند از فشار صندوق بین المللی پول خارج شود و در نهایت برای تامین بودجه سال آتی از این نهاد مالی امتیاز بگیرد.

بحث داغ احتمال ارائه پایگاه به آمریکا در خاک پاکستان همچنان از سوی رسانه‌های این کشور ادامه دارد هرچند مقامات ارشد اسلام‌آباد هرگونه تصمیم برای اختصاص پایگاه نظامی و هوایی به واشنگتن را تکذیب کرده‌اند.