کلاهبرداری در پوشش حمایت از کاندیداهای انتخابات

حوادث،   4000321028
کلاهبرداری در پوشش حمایت از کاندیداهای انتخابات

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان، گفت: کاربران مراقب افراد سودجو و کلاهبردار در پوشش حمایت از کاندیداهای انتخابات باشند.

سروان «محسن   نادی» اظهار کرد: در این نوع کلاهبرداری مجرمان سایبری با ایجاد کردن گروه و دعوت از افراد با طرح عناوین مختلف مانند وعده های مالی جهت حمایت از برخی کاندیداها اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده، افراد کلاهبردار از فرد قربانی درخواست می کنند که اپلیکیشن بانکی را برای انتقال وجه نصب کنند، و سپس با شگرد های خاص، کد بانکی را از طعمه های خود اخذ و با دسترسی به اپلیکیشن بانکی ،نسبت به برداشت از حساب بانکی آنان اقدام می کنند.

 رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم  سایبری پلیس فتا استان تصریح کرد: به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌هایی که در شبکه های اجتماعی از طرف افراد کلاهبردار به منزله اضافه کردن به گروه ارسال می شود اعتنایی نکنند و کد بانکی نیز شخصی و محرمانه است و نباید در اختیار دیگران قرار گیرد.

این کارشناس انتظامی در پایان، گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.