استفاده از دور دوشی شیشه ای در دکوراسیون منزل

گزارش بازرگانی،   4000320056

در دکوراسیون های داخلی جدید استفاده از شیشه بسیار رایج است. یکی از کاربردی ترین و بیشترین استفاده از شیشه در دوردوشی حمام است که جلوه ای ویژه و زیبا به محیط حمام می بخشد. امروزه با کوچک شدن فضای منازل و به خصوص حمام‎ها استفاده از پارتیشن و دوردوشی راه حل مناسبی است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون، فضای حمام را نیز بازتر و بزرگ تر نشان می دهد.

دوردوشی شیشه ای

دوردوشی شیشه ای

دوردوشی یک اتاق کوچک است با ابعاد مشخص که اطراف دوش حمام، روی جکوزی و وان قرار می گیرد و به آن کابین هم می گویند. معمولاً برای ساخت این کابین یا دوردوشی از شیشه استفاده می کنند. دوردوشی شیشه ای علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای حمام، مانع پاشیدن آب به فضای اطراف می شود و به گرم شدن فضای دوش کمک می کند.

مزایا استفاده از دوردوشی شیشه ‎ای:

شرکت ها با به کارگیری شیشه سکوریت و یزاق آلات استیل اقدام به تولید دوردوشی شیشه ای با دوام و با کیفیت نموده اند. این امر فضایی را در حمام ایجاد می کند که علاوه بر جلوگیری از پخش آب و بخار و لکه باعث ایجاد فضایی ایزوله برای حفظ حرارت مطلوب در زمان دوش گرفتن و جلوگیری از پاشش آب بسیار مؤثر است. یکی دیگر از ویژگی های دوردوشی شیشه ای این است که ظاهر زیبا و لولکسی دارد که موجب زیبایی بخشیدن به محیط حمام می شود.

سرعت و سهولت در تولید و اجرا، طرح ها و اشکال متنوع، جلوگیری از پاشیده شدن آب به اطراف، ایزولاسیون و حفظ حرارت، تفکیک فضای سرویس، جلوگیری از آسیب رساندن ناشی از بخار آب (به دیوار، درب های چوبی ، سرامیک کف ، آینه و ...) از مزایا و ویژگی این دوردوشی شیشه ‎ای به حساب می ‎آیند. همچنین این نوع دور دوشی ضد حریق است و مقاومت بالایی دارد و در برابر ضربه نیز مقاوم است.

معایب دوردوشی شیشه ای

مانند تمام لوازم دوردوشی شیشه ای نیز دعلاوه بر مزایا دارای معایبی است. از معایب دوردوشی شیشه ای می توان به ثابت بودن قوس های به کار رفته در آن و همچنین وزن زیاد آن اشاره نمود. وزن بالای دوردوشی شیشه ای سبب می شود تا نتوان آن را به راحتی جابه جا کرد.


حمام شیشه ای

انواع دوردوشی شیشه ‎ای

همان طور که پیش تر گفتیم در شرکت‎ تترافرم دوردوشی به صورت شیشه ‎ای ( با استفاده از سکوریت) یا طلقی ( با استفاده از طلق پلکسی گلاس) تولید و اجرا می ‎شود. این دوردوشی های شیشه ای معمولاً به سه صورت فریم دار ریلی، دور دوشی شیشه ای فریم لس ریلی و دوردوشی شیشه ‎ای فریم لس لولایی تولید می شوند که در ادامه به مراحل ساخت و  ویژگی های آن‎ها اشاره می کنیم.

در گذشته و از ابتدای استفاده از دور دوشی بیشتر جنس طلقی آن مورد توجه قرار می گرفت ولی به مرور زمان نوع شیشه ای آن نیز طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد تا جایی که امروزه تقریباً اکثر دوردوشی ها از جنس شیشه ساخته می شوند. زیرا هم زیبایی بیشتری به دکوراسیون و محیط حمام می بخشد و هم نسبت به طلق مقاوم تر است. همچنین استفاده از شیشه موجب بزرگتر نشان دادن محیط حمام نیز می شود.

دوردوشی شیشه ‎ای فریم دار ریلی:

در این مدل از دوردوشی ها از شیشه سکوریت 6 میل استفاده می ‌شود. قاب مصرفی در دوردوشی های فریم دار از جنس بیلت نو آلومینیوم خالص با رنگ کوره ‌ای یا آبکاری آنادایز (کاملاً ضد آب و ضد زنگ) بوده و در رنگ‌های سفید، نقره ‌ای مات، نقره ‌ای براق (کروم)، طلایی براق، طلایی مات و زیتونی براق موجود می‌ باشد.

دوردوشی شیشه ‎ای فریم لس ریلی:

دوردوشی ارزان

در این مدل از دوردوشی ها از شیشه سکوریت 10 میل استفاده می‌ شود که بدون قاب و با تعدادی بست از جنس استیل 304 (ضد آب و ضد زنگ) به دیوار و زیر دوشی، وان، جکوزی، سکو، لبه یا کف حمام متصل می گردد و درب به صورت کشویی با استفاده از یک ریل استیل 304 در پشت شیشه‌های ثابت حرکت می کند.

دوردوشی شیشه ‎ای فریم لس لولایی:

در این مدل از دوردوشی ها نیز از شیشه سکوریت 10 میل استفاده می‌شود که بدون قاب و با تعدادی بست از جنس استیل 304 (ضد آب و ضد زنگ) به دیوار و زیردوشی، وان، جکوزی، سکو، لبه یا کف حمام متصل می ‌گردد و درب با استفاده از تعدادی لولای استیل 304 به شیشه‌های ثابت متصل شده و به صورت لولایی باز و بسته می‌ شود.

از انواع دیگر دوردوشی شیشه ‎ای می‎توان به دور دوشی کنجی، دوردوشی لولایی شیشه به دیوار، دوردوشی شیشه ‎ای لولایی گونیایی حمام و دوردوشی شیشه ‎ای کشویی اسپایدری نیز اشاره نمود.