رضایی: در قیمت‌ها شاهد بی‌انضباطی و هرج و مرج هستیم

سیاسی،   4000319137

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قیمت‌ها شاهد بی‌انضباطی و هرج و مرج هستیم؛ قدرت خرید مردم پایین آمده است اما از سوی دیگر قیمت اجناس بالا رفته است.

رضایی: در قیمت‌ها شاهد بی‌انضباطی و هرج و مرج هستیم

به گزارش فارس، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه 19خرداد) در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما پاسخگوی سؤالات بود که مهم‌ترین محوزهای آن به شرح ذیل است:

اگر ما نیروی انقلابی هستیم بایستی در معیارها پشت‌سر حق حرکت کنیم و وقتی مقام معظم رهبری فرمودند در حق برخی افراد جفا شده  است آیا جبران شد و نبایستی اینگونه تلقی شود که خواسته مقام معظم رهبری محقق نشده است.

در مناظرات نمی‌توان در ظرف سه دقیقه پاسخگوی سؤالات بود و این روش مناظره درست نیست. ولی مناظره می‌تواند قدرت مقایسه‌ کردن را به مردم بدهد. 

وقتی یارانه 45 هزار تومانی تصویب شد در آن زمان معادل 20 دلار بود اما این یارانه شبیه برف آب شده است که تبدیل به 2 دلار شده  است. این در حالی است که قیمت‌ها مرتب نوسان داشته و مردم نمی‌دانند که فردا کالا چه قیمتی دارد.

در قیمت‌ها شاهد بی‌انضباطی و هرج و مرج هستیم؛ قدرت خرید مردم پایین آمده است اما از سوی دیگر قیمت  اجناس بالا رفته  است.

وقتی من اعلام کردم یارانه 450 هزار تومانی را می‌دهم برابر همان 20 دلار سابق و زمانی بود که پرداخت یارانه‌ها تصویب شد.

در اصلاح یارانه‌ایی که من انجام خواهم داد هم تولید بهبود پیدا خواهد کرد و هم دغدغه مسکن خانوارها رفع خواهد شد.

بعد از گذشت دو سال از عمر دولتم یارانه 450 هزار تومانی به 60 میلیون ایرانی اعطا خواهد شد. وقتی من می‌گویم که یارانه و برخی برنامه‌ها را دارم مطمئن هستم که آن را اجرایی خواهیم کرد. 

فولاد و صنعت 25 درصد گاز کشور را می‌بلعد ولی اگر بتوانیم با 10 درصد صرفه‌جویی حدود 50 هزار میلیارد تومان در سال آزادسازی در این بخش خواهیم داشت.متأسفانه در سوخت اتلاف زیادی صورت گرفته و هیچ نظارتی وجود ندارد.