واکنش ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز به اظهارات نامزدهای انتخابات

اقتصادی،   4000319010

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه ای اظهارات یکی از نامزدها در دومین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

واکنش ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز به اظهارات نامزدهای انتخابات

به گزارش مهر، در اطلاعیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است: طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق، مرجع ذی صلاح تهیه و ارائه آمار قاچاق، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

نامزدهای ریاست جمهوری از ارائه آمار غیرواقعی خودداری کنند. اجرای موفق طرح ریجستری موبایل، طرح سیگارت، پیشرفت بی نظیر استقرار و راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند نظارتی و…ریسک قاچاق را افزایش و مانع جدی برای عمل قاچاقچیان شده است.

یکی از ملزومات کنترل مبادی رسمی، تجهیز گمرکات به دستگاه‌های ایکس ری است، تا سال ۹۷ صرفاً ۳ دستگاه در مبادی رسمی کشور نصب شده بود، با همت و پیگیری‌های متعدد ستاد این تعداد به ۱۶ دستگاه افزایش یافته است.

گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فرآیند مبارزه با قاچاق مربوط به ۵ سال پیش بوده، بسیاری از نواقص این گزارش با دغدغه و پیگیری مسؤولین ستاد و همکاری رؤسای قوا رفع شده است.

قاچاق را زاییده قوانین کهنه و فرآیندهای اقتصادی معیوب می‌دانیم، امید است با همکاری و حسن نیت همگان بیش از پیش از وقوع آن بکاهیم.