مظنه گران‌ترین خانه‌ها در تهران + جدول

اقتصادی،   4000316053

در برخی از مناطق پایتخت، نرخ خرید و فروش مسکن بسیار گران است تا جایی که بعضی از آن‌ها به ازای هر متر مربع با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

اقتصاد آنلاین نوشت: مناطق یک و سه و برخی از محله‌ها در منطقه دو تهران، از گران‌ترین مناطق پایتخت محسوب می‌شود که قیمت مسکن در آن‌ها بسیار بالاست.  قیمت مسکن در این مناطق خصوصا در منطقه یک گاه به ارقامی عجیب می‌رسد و در یک ماه اخیر برخی از واحد‌ها با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع نیز به فروش رسیده که باتوجه به متراژ بالای واحدها، اعدادی عجیب به ثبت رسیده است.
 
در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از گران‌ترین واحد‌هایی که در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است، این ارقام براساس معاملاتی است که طی یک ماه اخیر انجام و در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران ثبت شده است. این ارقام به طور مطلق قیمت مسکن در محله‌های مذکور را عنوان نمی‌کند و قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل مختلف، متفاوت است؛ از این رو اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها نداشته و شرایط ملک، عامل تعیین‌کننده قیمت مسکن در هر محله خواهد بود.
 
یکی از واحد‌های گران‌قیمتی که در این بازه به فروش رسید، یک خانه ۲۷۳ متری و ۲۲ ساله در اقدسیه بود. این خانه متری ۱۱۱ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان فروخته شد. همچنین برای خرید یک خانه ۵۱۲ متری و ۵۰ سال ساخت در قیطریه حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای هر متر مربع پرداخت شد که قیمت کل واحد چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان بوده است.
 
از گران‌ترین واحد‌هایی که در طی این مدت در تهران ثبت شد، واحدی ۴۵۲ متری و ۳۰ ساله در نیاوران بود که قیمت نهایی آن حدود ۷۴ میلیارد تومان ثبت شد. واحدی ۲۱۸ متری و نوساز در الهیه نیز با قیمت ۱۵۶ میلیون تومان برای هر متر مربع به فروش رسید.  
 
یک دستگاه آپارتمان ۲۴۸ متری و ۱۰ ساله در فرمانیه با قیمت ۱۲۱ میلیون تومان به ازای هر متر مربع به فروش رفت. واحدی ۷۵ متری و یک ساله در ولنجک نیز متری ۱۰۸ میلیون و ۸۲۲ هزار تومان تومان معامله شد.
 
سعادت‌آباد و شهرک غرب نیز محله‌هایی گران قیمت در منطقه دو شهرداری تهران محسوب می‌شوند و قیمت مسکن در این محله‌ها نیز برخی اوقات با قیمت مسکن در منطقه یک برابر است. واحدی ۱۸۳ متری و نوساز در سعادت آباد متری ۱۵۵ میلیون تومان و یک خانه ۱۶۴ متری و ۳۵ ساله در شهرک غرب متری ۱۰۹ میلیون و ۲۲۳ هزار تومان فروخته شده است.
 
مظنه گران‌ترین خانه‌ها در تهران