ترامپ: تعلیق حساب کاربری من تا ۲۰۲۳ توهین آمیز است

جهان،   4000315021

رئیس جمهور پیشین آمریکا نتوانست در برابر تصمیم فیسبوک برای تعلیق حساب کاربری اش تاب بیاورد و این اقدام را توهین آمیز دانست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک پس از اتخاز تصمیمی در روز جمعه اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را که از تاریخ ۷ ژانویه آغاز شده بود، بمدت دو سال دیگر ادامه می‌دهد.

این شرکت دربیانیه خود آورده است: این مجازات تنها درباره خدمات ما اجرا می‌شود و ترامپ همچنان برای اظهار عمومی خود از دیگر راه‌ها آزاد است.

نیک کلگ از فیسبوک گفت: ما می‌دانیم که هر مجازاتی انتخاب کرده و اعمال کنیم یا نکنیم، بحث برانگیز خواهد بود و می‌دانیم که تصمیم امروز ما توسط بسیاری از افراد مخالف مورد انتقاد قرار خواهد گرفت، اما کار ما این است که تصمیمات را به روشی متناسب، عادلانه و شفاف بگیریم.

دونالد ترامپ نیز همانند همیشه در واکنش به اتخاد این تصمیم سکوت نکرد با انتشار بیانیه‌ای این تعلیق را که قرار است تا سال ۲۰۲۳ صورت گیرد، اقدامی توهین آمیز دانست.

وی با تاکید بر اینکه، نباید به آن‌ها اجازه سانسور و ساکت کردن را داد گفت: ما در نهایت پیروز خواهیم شد.

ترامپ افزود: آمریکا نمی‌تواند بیش از این این سوءاستفاده را تحمل کرده و در مقابل آن تاب آورد.

وی همچنین از سوی دیگر، ضمن انتقاد از اقدام شبکه‌های اجتماعی در تعلیق صفحات شخصی خود، به تکرار ادعاهایش در زمان انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و گفت: تصمیم فیسبوک، در حقیقت یک توهین به رکورد آرای ۷۵ میلون نفری بحساب می‌آید که آرای افرادی که در انتخابات متقلبانه ۲۰۲۰ نیز به ما رای دادند به شمار می‌آید.

پیش از این فیسبوک و توئیتر حساب‌های ترامپ را پس از تشویق مردم به حضور در تجمعات اعتراضی پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، حذف کرده بودند و او دوباره تلاش کرده بود به این شبکه‌ها وارد شود، اما باز هم به در بسته خورده بود. ترامپ چند روز پیش سایت مستقل خودش را ساخت که آن هم به دلیل ادعای تقلب در انتخابات بسته شد.