ولادیمیر پوتین: برخی کشورها تهیه واکسن کرونا را سیاسی سازی کرده اند

جهان،   4000314079

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تصمیم برخی کشورها برای عدم استفاده از واکسن روسی کرونا علیرغم تأثیر گذاری ثابت شده این واکسن، انگیزه این اقدام آنها را سیاسی سازی مساله واکسن کرونا دانست.

ولادیمیر پوتین: برخی کشورها تهیه واکسن کرونا را سیاسی سازی کرده اند

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه طی سخنانی از اعلام آمادگی کشورش برای افزایش ساخت واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین» همچنین با اشاره به تصمیم برخی کشورها برای عدم استفاده از واکسن روسی کرونا علیرغم تأثیر گذاری ثابت شده این واکسن، انگیزه این اقدام آنها را سیاسی سازی مساله واکسن کرونا دانست.

رئیس جمهور روسیه گفت: اجازه دهید این نکته را یادآوری کنم که واکسن روسی (کرونا) به عنوان ایمن‌ترین و تأثیرگذارترین واکسن شناخته شده است. تأثیرگذاری این واکسن ۹۶ درصد بوده و بر اساس گزارش مراجع مربوطه ما، تاکنون هیچ مرگی بر اثر تزریق این واکسن گزارش نشده است.

وی همچنین با انتقاد از سیاسی سازی خرید و تهیه واکسن، آن دسته از دولت‌های مخالف واکسن اسپوتنیک را به بی علاقگی به حفظ جان شهروندان خود در برابر بیماری کرونا متهم کرد.

لازم به ذکر است کشورهای اروپایی در حالی از استفاده از واکسن روسی کرونا سر باز می‌زنند که تزریق واکسن‌های ساخت اروپا و آمریکا، به‌خصوص واکسن «آسترازنکا» با موارد متعددی از عوارض جانبی جدی از جمله لخته شدن خون و مرگ دریافت‌کننده آن همراه بوده است.