سعید محمد: دولت در قالب بورس جیب مردم را در روز روشن خالی کرد/ در برجام دست از پا درازتر برگشتیم

سیاسی،   4000313089

سعید محمد گفت: سال گذشته در یک فراخوان فریب، مردم را به بورس دعوت کردند و بعد در روز روشن جیب مردم را خالی کردند، درآمدهای مردم را به شدت کاهش پیدا کرد و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

سعید محمد: دولت در قالب بورس جیب مردم را در روز روشن خالی کرد/ در برجام دست از پا درازتر برگشتیم

به گزارش فارس، سعید محمد روز پنجشنبه در همایش «یاران محمد، حامیان رئیسی» با اشاره به اینکه امروز توفیق دارم در زنجان باشم و ترویج حضور در انتخابات را داشته باشم، اظهار کرد: مردم زنجان به ولایت پذیری و شور و شعور حسینی معروف هستند.

محمد زنجان را شهر شهدای غواص دریادل خواند و گفت: باعث افتخار است که در زنجان باشیم و در بین آنها انتخابات را ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان کمتر در زنجان حضور پیدا کرده و مشکلات آنها را شنیده‌اند،گفت: این در حالی است که مسؤولان باید در بین مردم حضور داشته و راهکار امام راحل را که در بین مردم بودن بود را در پیش بگیرند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه بر اساس راهکار امام راحل دولت بر پایه مردم تشکیل یافته بود و ایشان معتقد به کوه نشینان و ستاندن حق آنها از کاخ نشینان بودند، بیان کرد: با این حال پس از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی سوال اینجاست که آیا فرهنگ امام خمینی (ره) حاکم است و آیا مسؤولان به مشکلات آنها رسیدگی می‌کنند یا خود همین مسؤولان از کاخ نشینان شده‌اند.

وی به شیوه زندگی حضرت علی (ع) در رسیدگی به محرومین اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز کار به جایی رسیده است که مسؤولان از داخل خودرو مسائل کشور را رصد می‌کنند ‌و گوش شنوایی برای نهیب‌های امام راحل نیست و در نتیجه همین امر شاهد یک رفتار خاصی بر اساس لیبرالیسیم هستم که بر اساس آن قشر ضعیف ضعیف‌تر. و قشر قوی قوی‌تر می‌شوند.

محمد با اشاره به اینکه امروز شاهد منفعت طلبی در جامعه هستیم و رانت خواری رواج یافته و به اسم خصوصی سازی منافع بین اشخاص خاصی توزیع شده است، گفت: امروز شاهد بی عدالتی در توزیع حقوق هستیم و برخلاف نهیب‌های مقام معظم رهبری پی‌گیری در این باره مشاهده نمی شود.

ترویج فرهنگ آقازادگی در کشور

این فعال سیاسی به ترویج فرهنگ آقازادگی اشاره و از بی توجهی مسؤولان به این موضوع انتقاد کرد و گفت: توقف کار و تولید و صادرات برخلاف شعار سال مقام معظم رهبری از دیگر مشکلاتی است که در کشور موج می‌زند.

محمد ربط دادن مشکلات کشور به تحریم‌ها را آدرس غلط دادن به مردم عنوان کرد و گفت: با مدیریتی که در کشور داریم حتی اگر تحریم هم نبود، وضعیت کشور بهتر از این نبود.

وی برتری‌جویی مسؤولان نسبت به مردم را یک نوع آفت عنوان کرد و افزود: با نشستن در تهران و دوری از مردم سایر استان‌ها شیوه مدیریت صحیح نیست، چرا که در نتیجه همین موضوع شاهد مشکلات بسیاری در استان‌های مختلف هستیم.

این فعال سیاسی به مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: دولت وقت هیچکدام از اینها را حل نکرده است، در حالی که همه این  مشکلات برهم تأثیر گذاشته است.

وی به افزایش طلاق در کشور به عنوان یک معضل اجتماعی اشاره کرد و گفت: عدم عشق و تعهد به خانواده ناشی از شبیخون فرهنگی از دیگر مشکلاتی است که مسؤولان نسبت به آن بی توجهند.

محمد با اشاره به اینکه فیلترینگ در فضایی که هرکس می‌تواند با وی پی ان به آن وصل شود معنایی ندارد، گفت: باید فضایی آزاد در اینترنت پاک ایجاد شود که خانواده‌ها بتوانند از طرفیت فضای مجازی استفاده کنند.

توسل مسؤولان به خارج از کشور مانع استفاده از ظرفیت داخلی است

این فعال سیاسی به مشکلات اشتغال جوانان نیز اشاره کرد و گفت: در یک برهه زمانی مسؤولان برای حل این سری از مشکلات آنقدر به خارج از کشور متوسل شدند که مقام معظم رهبری اجازه مذاکره دادند، در خالی که 9 مورد موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری اجرایی نشد.

محمد با اشاره به اینکه هشت سال تمام سفره و معیشت مردم در گروگان برجام قرار گرفته است، گفت: این تحریم ها ظالمانه است، اما نباید برویم به پای میز مذاکره و همانند ابوموسی اشعری رفتار کنیم و دست از پا درازتر برگردیم.

وی تصریح کرد: امروز کشور ما دچار مشکل تحریم و آمریکا نیست و مشکل کشور ما بی‌عملی، بدعملی و دیرعملی و عدم توجه مسؤولان به مردم است و نگاه بالا به پایین و نگاه لیبرالی است.

 محمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آیا پول‌های کلانی که در همین بحث ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به جیب آقازاده‌ها، برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها رفت باید برای مردم هزینه و برای آنها صنایع و ایجاد اشتغال می‌کرد و اگر مدیریت صحیح اتفاق می‌افتاد امروز شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مردم عزیز مراقب باشید کد آدرس غلط به شما ندهند و همه مشکلات را گردن تحریم می‌اندازند و می‌گویند ما بلد نیستیم این کد غلط است مگر تحریم چقدر از این مشکلات را ایجاد کرده است، آیا این سوءتدبیرها را می‌شود به گردن تحریم انداخت قطعا اینطور نیست.

وی علاج حل مشکلات کشور را استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تکیه دادن به زانوی خود عنوان کرد و گفت: کشور دانمارک چیزی از ایران اضافه ندارد اما با تکمیل زنجیره غذایی برای مردم خود شغل ایجاد کرده است.

محمد تصریح کرد: ما همه چیز در کشور داریم ولی کسی را نداریم که برای مردم کار کند و گره از کار مردم باز کند.

وی با اشاره به اینکه امروز با تفکر لیبرالی کشور دچار مشکل شده است،گفت: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کرده  و فرموده‌اند که با تفکر امام راحل فاصله گرفته‌ایم.

این فعال سیاسی با انتقاد از کاخ نشینی برخی از مسؤولان و دوری آنها از مردم بیان کرد: در حل مشکلات باید از طرفیت جوانان استفاده شود و باید ساختارها و قوانین و مقررات ناکارآمد کشور جوان شود.

وی با اشاره به قوانین دست و پاگیر در سر راه تولید بیان کرد: امروز به جای حمایت از تولید، تولید میلیاردی پول را به صورت روزانه داریم و همین خلق پول و نقدینگی موجب تورم شده است.

محمد به سودهای کلان بانکی بدون انجام کار مولد اشاره کرد و گفت: اسفند سال قبل ۱۶۰ هزار میلیارد تومان خلق پول شده و همین امر موجب فقیر شدن، افراد زیردست جامعه شده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه همچنان ما یک سیستم مالیاتی رسانی مریض داریم، گفت: مالیات از اقشار ضعیف و تولید کننده اخذ می‌شود اما از دلال سکه و ارز گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز برای اجاره منزل هم افراد باید تلاش کنند، گفت: این افزایش قیمت مسکن مربوط به تحریم نیست و مربوط به کم کاری هشت ساله مسؤولان است.

محمد با اشاره به کاهش تولید مسکن به یک پنجم در هشت سال گذشته بیان کرد: بخشی از این مشکل توسط مالیات بر خانه‌های خالی حل خواهد شد، اما باید تولید مسکن هم داشته باشیم.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۵۵ میلیون ایرانی در بورس کد دارند، اظهار داشت: بورس را نگاه کنید چه وضع فجیعی در آن ایجاد کردند، سال گذشته در یک فراخوان فریب، مردم را به بورس دعوت کردند و بعد در روز روشن جیب مردم را خالی کردند، درآمدهای مردم را به شدت کاهش پیدا کرد و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

وی افزود: ما برای همین بورس برنامه داریم، اعتماد ملی را به بورس برمی‌گردانیم و سهام افراد خرد که در بورس زیان دیدند را خود دولت خریداری خواهد کرد و آنها را از بورس نجات خواهد داد همچنین در بحث بیمه، پوشش ریسک بیمه را انجام خواهیم داد و کسانی که در این بازار می‌خواهند فعالیت کنند بیمه حامی آنها می‌شود تا اینقدر دچار ضرر و زیان نشوند.

محمد ادامه داد: بحث راه‌اندازی تالار بین‌المللی بورس یکی دیگر از راهکارهای ما برای نجات بورس است.

این فعال سیاسی گفت: بحث فعال کردن فرابورس و عرضه پروژه‌های سودآور دولت در فرابورس و جذب سرمایه‌های مردم و برگرداندن اعتماد مردم به بورس، اینها جزو برنامه‌های نخستی است که در یک دوره زمانی مشخص انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تفکری که به دنبال ایجاد عدالت در جامعه است، خیلی متفاوت نسبت به تفکری است که صرفا تمام آمال و آرزوهای خودش را در غرب می‌بیند و تمام نزدیکانشان گرین کارت دارند و در آمریکا و انگلیس بسر می‌برند و افتخار هم می‌کنند. 

این فعال سیاسی تصریح کرد: مشکلات قابل حل است، دولت آقای رئیسی و تیمش برای همه موضوع‌ها برنامه دارند و برای طرح مسکنی که ایشان عنوان کردند، ما برنامه داریم. عده‌ای با تمسخر می‌گویند، ۴ میلیون واحد در چهار سال؟، ولی این امر شدنی است ما حتی برنامه اجرایی آن را طراحی و منابع آن را پیش‌بینی کردیم و این حرف‌ها را من خدمت شما می‌زنم که پروژه‌های بزرگ و ابر پروژه‌های بزرگ کشور را انجام دادیم.

وی گفت: وقتی امروز مردم سرپناه ندارند و آرزو دارند که بتوانند در حاشیه شهر یک منزل اجاره کنند نه بخرند، این حاصل کار آقایان لیبرال در هشت سال گذشته است و باید پاسخگو باشند.

دولت سیزدهم کار سخت و سنگینی در پیش دارد

محمد با دعوت از مردم برای رای دادن به یک دولت انقلابی بیان کرد: دولت سیزدهم کار سخت و سنگینی در پیش دارد که امیدواریم با برنامه‌های اقتصادی و امنیتی بورس بتوانیم از طرفیت آن در بخش تولید استفاده‌ کنیم.

وی به پرداخت یارانه‌ بنزین اشاره کرد و گفت: دهک بالای جامعه ۱۳.۵ برابر بیشتر از دهک پایین از این یارانه استفاده می‌کند.

محمد با تاکید بر عادلانه توزیع کردن یارانه در همه بخش‌ها بیان کرد: دولت با تفکر لیبرالی همه این موضوعات را رها کرده است و یارانه را ناعادلانه توزیع می‌کند، یارانه‌ای که با پرداخت آن مشکلی از مردم حل نمی‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد کشور نیازمند یک عمل جراحی مهم است، گفت: نیاز است که افراد پاکدست در دولت فعالیت داشته باشند و افراد با تدبیر سرکار بیایند تا مردم طعم شیرین دولت علوی را بچشند.

محمد گفت: کسی که شعار می‌داد هم باید چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ زندگی مردم هر دوی اینها را پنچر کرد و کاری هم از پیش نبرد.

وی در بخش پایانی خود به ظرفیت‌های استان زنجان در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری اشاره کرد و گفت: امیدواریم در دولت آینده بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و اقتصاد استان را شکوفا سازیم.

این فعال سیاسی گفت: زنجان در حوزه ترانزیت هم ظرفیت‌های بسیاری دارد که امیدواریم در دولت آینده از این ظرفیت هم استفاده شود.