روایت سیزدهم | پاتک رییسی به همتی/ کنایه لاریجانی وار مهرعلیزاده/ جواد امام: نگفتیم انتخابات را تحریم می کنیم/ زاکانی: پشت مافیای واردات آدم های بزرگی هستند

گروه سیاسی الف،   4000313055 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
روایت سیزدهم | پاتک رییسی به همتی/ کنایه لاریجانی وار مهرعلیزاده/ جواد امام: نگفتیم انتخابات را تحریم می کنیم/ زاکانی: پشت مافیای واردات آدم های بزرگی هستند

فرایند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هر روز با حاشیه های زیادی در فضای مجازی و واقعی همراه است. در «روایت سیزدهم»، هر روز مروری خواهیم داشت بر مهمترین اخبار و حاشیه های انتخاباتی.

------------------------------------------------------

طی روزهای گذشته حضور همسر عبدالناصر همتی در یکی از برنامه های تلویزیون به نمایندگی از او توجه مخاطبان را برانگیخته بود. حضور یکی از دختران ابراهیم رییسی در همان برنامه تلویزیونی نیز خبر ساز شد و در فضای مجازی از آن به عنوان پاتک رییسی به همتی تعبیر شد.

رئیس ستاد جوانان میرحسین موسوی درانتخابات 88 این کار رییسی را تحسین کرد و نوشت: اینکه آقای رییسی دخترشون رو به عنوان نماینده فرستادن تلویزیون اقدام رو به جلو و قابل تحسینی است. دمشون گرم .

ریحانه سادات رییسی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در سال ۹۶ تخریبی علیه پدرم مطرح شد مبنی بر اینکه ایشان بین زنان و مردان دیوار می‌کشد در حالی که ایشان بین زنان و مردان دیوار نمی‌کشد بلکه پلی ایجاد می‌کند که باعث پیشرفت هم خانم‌ها و هم آقایان می‌شود. در این گفتگوی تلویزیونی تاکید کرده است که پدرم بین مردم دیوار نمی کشد پل می‌سازد.

مدیرکل سابق روابط عمومی‌ آستان قدس رضوی نیز در این زمینه در توییتر نوشته است: ‏نگاه آیت الله رئیسی به حوزه بانوان نمایشی نیست؛ بهترین راه، درک سبک زندگی ایشان است. همسرشان استاد دانشگاه شهیدبهشتی است. یک دخترشان دانشجوی دکترای جامعه شناسی، دارای ۲ فوق لیسانس و سه فرزند است. دختر دیگرشان هم لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و یک فرزند دارد.

 رییسی  در گفتگوی تازه خود با برنامه گفتگوی ویژه تاکید کرده است: بورس جای جبران کسری بودجه دولت نیست... حقوقی های بورس که حضورشان مثل بچه پولدار است و باید کنترل می شدند

 

او ادامه داد: روش من، در اتاق نشستن نیست . رفتن بین مردم، سلوک من است که حتما اصحاب رسانه زیاد درباره آن شنیده‌اند .

وقتی ما به جوانان می‌گوییم ازدواج کنید باید مسأله اشتغال و مسکن آنها را حل کنیم و به نظرم این کار از دولت بر می‌آید. 


مهر علیزاده: مملکت داری خم رنگرزی نیست

 محسن مهرعلیزاده که این روزها سخت در تلاش است نظر اصلاح طلبان را برای حمایت از خود جلب کند در حساب کاربری خود با استفاده از تعابیری مشابه تعابیر لاریجانی در توییتر نوشته است : آقایان مملکت داری را با خم رنگرزی و دادگاه اشتباه گرفته اند. مکانیزم اقتصاد و بازار با باید و نباید و بگیر و ببند عمل نمی کند.فقط با اصلاح نهادهای اقتصادی نقدینگی به سمت تولید حرکت می کند و روند فرار سرمایه متوقف می‌شود.

حمله همتی به شورای نگهبان

عبدالناصر همتی با انتقاد از برخی واکنش ها به سخنان خود درباه زنان و سخت گیری در حجاب گفته است : بعضی از آقایان گفتند چرا همتی این حرفها را می زند، صلاحیش را رد می کنیم. آیا من بخاطر اینکه ردصلاحیت نشوم حرف حق را نزنم؟، خوب مرا رد صلاحیت کنید!

او که در گفتگو با جمعی از فعالان اجتماعی سخن می گفت در پاسخ به درخواست یکی از پرسش کنندگان مبنی بر ضرورت طلب حمایت همتی از برخی نامزدهای رد صلاحیت شده و چهره های اصلاحات گفت من برای مردم آمده ام و این ها که نام بردید از دوستان من هستند. اگر صلاح بدانند و فکر کنند که من می توانم نظر مردم را تامین کنم حتما حمایت خواهند کرد. 

همتی در توییتر نیز نوشته است: قهر با صندوق موثره یا تغییر صحنه و نتیجه انتخابات با رای به تنها نامزدی که توانایی و دانش بهبود وضعیت اقتصادی را دارد و پیروزی غافلگیرانه‌اش صدای اعتراض شما را به نحوی موثر بلند می‌کند؟


امام: جبهه اصلاحات انتخابات را تحریم نکرده است

«جواد امام» عضو جبهه اصلاحات ایران، گفت: ما نگفته ایم انتخابات را تحریم می کنیم اتفاقا جواب تحریمی ها را باید کسانی پاسخ بدهند که نمایندگان سلایق مختلف سیاسی را رد صلاحیت کردند.

موضوع در خواست مهرعلیزاده و همتی از جبهه اصلاحات برای حمایت همچنان محل بحث و نظر است.  «جواد امام»، عضو جبهه اصلاحات در این باره نیز یادآور شده است: هم آقای همتی و هم آقای مهرعلیزاده هر دو نفر درخواست جلسه داشتند ولی هنوز جبهه نپذیرفته و نتیجه را اعلام نکرده است و هر زمان نتیجه مشخص شود، اعلام خواهد شد.


اراده دولت پشت مافیای واردات است

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری نیز دیشب با حضور در شبکه خبر سیما گفته است : مافیا به چشم کوچک می‌آید، اما در پشت آن آدم‌های بزرگی قرار دارند.

 او یادآوری کرده است که به مدت 20 سال در مبارزه با فساد فعال است و اراده دولت پشت مافیای واردات قرار دارد .

زاکانی تاکید کرده: مدت دو دهه با ریشه‌ها و تنه‌های قطور فساد در میان برخی مسئولان مواجه شده‌ام که نخبگان را مایوس می‌کنند و آبروی مسئولان پاکدست را می‌برند؛ در تمام این مدت حدود 70 بار با شکایت‌ این‌ها راهی دادگاه شده‌ام و به لطف خدا، حتی یکبار هم محکوم نشده‌ام.

او به مردم قول داد که در سال اول دولت، تحول را با همه وجودشان احساس کنند و بعد از 4 سال نیز تغییر در زندگی‌شان را احساس کنند.


سفر سعید محمد به تبریز  برای حمایت از رییسی 

سعید محمد روز چهارشنبه با حضور در تبریز در ویژه برنامه تجمع حامیان سید ابراهیم رئیسی در محوطه ارک تبریز سخنرانی کرد.

سعید محمد چند روز پس از اعلام رسمی‌کاندیداهای ریاست جمهوری، حمایت رسمی‌ خود از سید ابراهیم رئیسی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام کرد.

اعلام اسامی نامزدهای دومین میاندوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری

ستاد انتخابات کشور، اسامی نامزدهای دومین میاندوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، به تفکیک چهار استان تهران، خراسان رضوی، مازندران و قم را منتشر کرد.
این ستاد  در اطلاعیه شماره ۱۶ خود، اسامی نامزدهای دومین میاندوره انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به تفکیک استان را که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرارگرفته است، اعلام کرد.

استان تهران

۱) آقای علیرضا اعرافی
۲) آقای حمید حوالی شهریاری
۳) آقای احمد دانش زاده مؤمن
۴) آقای علی رازینی
۵) آقای علی رحمانی فرد
۶) آقای حسین ردائی
۷) آقای کاظم سپاسی آشتیانی
۸) آقای حسینعلی سعدی
۹) آقای علی قریب دوست
۱۰) آقای رضا محققیان گورتانی
۱۱) آقای حیدر مصلحی
۱۲) آقای منصور مظاهری کرونی
۱۳) آقای سیداحمد موسوی وادقانی
۱۴) آقای مهدی نیکوی
۱۵) آقای سیدمحمد واعظ موسوی
۱۶) آقای غلامعباس هاشمی

استان خراسان رضوی:

۱) آقای عباس شاه رفعتی
۲) آقای سیدمحمدرضا مدرسی مصلی
۳) آقای غلامرضا مغیسه

استان قم:

۱) آقای محمود رجبی
۲) آقای سیدمحمد سعیدی گلپایگانی

استان مازندران:

۱) آقای سیدصادق پیشنمازی
۲) آقای محمدحسن گلی شیردار

 براساس ماده ۲۳ آئین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری پس از انتشار اسامی نامزدها، فعالیت‌های تبلیغاتی آنان ۱۵ روز قبل از روز اخذ رأی شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

دیدار رستم قاسمی و جلیلی

رستم قاسمی داوطلب انصرافی و وزیر اسبق نفت با سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیدار کرده است.

این داوطلب انصرافی انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار تصویر دیدار خود با جلیلی در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشته است: ‏دیدار امروز با برادرم ‎سعید جلیلی بسیار خوب و سازنده بود. در خصوص نیاز به تغییر ریل گفتمان سیاست خارجی از التماس به اقتدار و لزوم فعالسازی دیپلماسی پویای اقتصادی مباحث خوبی مطرح شد.
اتحاد و برادری رمز پیروزیِ گفتمان انقلاب در ‎انتخابات1400 خواهد بود.