گلوبال تایمز: ارتش چین باید آماده نبرد اتمی با آمریکا شود

جهان،   4000312112

یک نشریه چینی با اشاره به افزایش تنش بین پکن و واشنگتن نوشت، تقویت زرادخانه اتمی چین به توجه به تشدید نیاز به مهار راهبردی آمریکا بسیار مهم است.

گلوبال تایمز: ارتش چین باید آماده نبرد اتمی با آمریکا شود
به گزارش فارس، همزمان با تداوم تنش بین آمریکا و چین و اتهام زنی‌های مقام‌های ارشد آمریکایی علیه پکن، یک نشریه دولتی چین تقویت برنامه اتمی این کشور را برای بازدارندگی راهبردی برابر ایالات متحده امری حیاتی دانست.

روزنامه انگلیسی زبان «گلوبال تایمز» در تحلیل خود می‌نویسد، تظاهرات در هنگ کنگ، تایوان، بیماری کرونا اتهامات علیه چین در زمینه نسل‌کشی مسلمانان اویغور، اختلافات عمیق‌تری را در روابط متشنج چین و ایالات متحده موجب شده است. با توجه به اینکه پکن یکی از مهمترین نگرانی‌های آمریکاست و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلاش کرده تا لحنی سختگیرانه اتخاذ کند، چین در عین حال بسیاری از اقدام‌ها و اظهارات آمریکا را تجاوز به حاکمیت خود می‌داند.

به نوشته این روزنامه، تشدید سخنان تحریک آمیز و رزمایش‌های دو کشور باعث نگرانی در مورد یک جنگ احتمالی شده و باید برای تشدید رقابت بین چین و ایالات متحده آماده شد. با توجه به این موارد، شمار کلاهک‌های اتمی چین باید به میزانی برسد که نخبگان ایالات متحده را در صورت داشتن ایده درگیری نظامی با چین مشغول به خود کند.

این روزنامه از افزایش سریع تعداد کلاهک‌های اتمی و ساخت موشک‌های بالستیک قاره پیمای «دانگ فنگ-۴۱» حمایت کرد.

 

این نشریه  در بخشی دیگر به منشا اختلافات بین دوطرف پرداخت و نوشت، قبل از اینکه بایدن خشم چین را در مورد منشا ویروس کرونا برانگیزد، تنش‌ها بر سر عبور یک ناو جنگی آمریکایی از تنگه تایوان افزایش یافت. ارتش آمریکا بر این عقیده بود که تردد کشتی مطابق با قوانین بین المللی است و تعهد ایالات متحده به اقیانوس هند و اقیانوس آرام را نشان می‌دهد. با این حال، چین آن را تهدیدی در کنترل خود بر تایوان دانسته و ایالات متحده را به دلیل به خطر انداختن صلح و ثبات در منطقه متهم کرده است.

گلوبال تایمز در خاتمه نوشت، تقویت زرادخانه اتمی چین به توجه به تشدید مهار راهبردی آمریکا بسیار مهم بوده و تقویت بینه نظامی سنگ بنای بازدارندگی راهبردی چین مقابل آمریکاست.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از تجهیز نیروی دریایی چین به  زیردریایی جدید مجهز  به موشک‌هایی که قادر به هدف قرار دادن سراسر خاک آمریکا هستند، خبر دادند.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنیگ پست» زیردریایی اتمی جدید چین که اخیرا رونمایی شد، مجهز به موشک‌های بالستیکی است که می‌توانند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهند. زیردریایی جدید اتمی چین «تایپ ۰۹۹» است و موشک‌های بالستیک آن اهدافی در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری را منهدم می‌کنند. به گفته یک منبع نظامی، زیردریایی جدید اتمی چین مجهز به قدرتمندترین موشک بالستیک زیردریایی (SLBM)  و قادر به ضربه به سراسر ایالات متحده است