درخواست توکلی از رئیس کمسیون اصل ۹۰ و دستگاه های نظارتی و امنیتی کشور: احمد توکلی: سریعاً به تخلف معاون فنی و اقتصادی دیوان محاسبات کشور رسیدگی کنید

اقتصادی،   4000312033 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به پژمانفر رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی از وی خواست تا دستگاه متبوع ایشان و همچنین دستگاه های نظارتی و امنیتی کشورهرچه سریعتر به موضوع تخلف معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور رسیدگی نمایند.

احمد توکلی: سریعاً به تخلف معاون فنی و اقتصادی دیوان محاسبات کشور رسیدگی کنید

گفتنی است دیوان محاسبات کشور در اسفندماه سال گذشته بدون ارائه دلیل قانع کننده ای مناقصه تعیین پیمانکار تأمین غذا در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی را ابطال و مجددا اقدام به برگزاری مناقصه دیگری نمود.
به گزارش الف متن این مطالبه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای پژمانفر

رئیس محترم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

هر چه بگندد نمکش می‌زنند         وای به روزی که بگندد نمک

به اطلاع می‌رساند اواخر اسفندماه 1399 مناقصه‌ای جهت تعیین پیمانکار تأمین غذا در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی برگزار شده است. بدون آنکه تخلفی در این مناقصه صورت گرفته باشد و تنها به دلیل آنکه شرکت خاصی برنده آن نشده بود، معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور آقای بیت عفری طی نامه مورخ 30/01/1400 از مدیرعامل منطقه ویژه می‌خواهد تا این مناقصه را ابطال کند و مناقصه دوم را برگزار کند. لذا موضوع تخلف معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور در دستور کار دیده‌بان شفافیت و عدالت قرار می‌گیرد. اسناد مثبته پرونده که در اختیار ماست، در اختیار کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی کل کشور نیز هست. متأسفانه به جای برخورد با متخلف نسبت به تعویض مدیری که جلوی این فساد ایستاده است اقدام می‌شود. این اقدام و موارد مشابه موجب یاس در مدیران شجاع و ضد فساد و ترس دیگر کارکنانی که انگیزه مبارزه با فساد را دارند می‌گردد که مغایر با قوانین حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و قانون نظام سلامت اداری است. دیده‌بان شفافیت و عدالت سعی کرد تا موضوع را از طریق مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و متعاقب آن وزیر محترم نفت حل نماید و ضمن حمایت از مدیرعامل منطقه مذکور در این پرونده، جلوی خواسته غیرقانونی معاون دیوان محاسبات گرفته شود؛ اما این مهم اتفاق نیفتاد. لذا از کمیسیون اصل 90، سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و همچنین دستگاه‌های نظارتی و امنیتی توقع ورود فوری و قوی به موضوع را دارد تا انشاء الله شاهد این پلشتی‌ها، آن هم توسط یکی از مسئولان دستگاه‌های نظارتی نباشیم.
    
با تشکر
احمد توکلی
11/03/1400