کاهش ۴۹ درصدی فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا

اجتماعی،   4000311020

استاندار تهران از کاهش ۴۹ درصدی فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا خبر داد و گفت: هم اکنون ۴ هزار و ۶۲۵ نفر در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند.

کاهش ۴۹ درصدی فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای انوشیروان محسنی بندپی درجلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران افزود: هم اکنون نسبت به اوج بیماری کرونا در استان تهران شاهد کاهش ۴۹ درصدی بستری بیماران عادی هستیم، ضمن اینکه ۴۹ درصد ااز فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز کاهش پیدا کرده است و آمار بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه نیز روند کاهشی دارد.

وی با بیان اینکه همچنان باید رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم گفت: خوشبختانه تلاش کادر درمان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین اطلاع رسانی به موقع، خوشبختانه شرایطی را فراهم آورده که در استان تهران با پیچیدگی‌های خاص خود نسبت به کنترل این بیماری اقدامات موثری را انجام دهیم.

استاندار تهران افزود: البته هنوز به درجه‌ای از ثبات و پایداری نرسیده ایم و باید تشدید رعایت پروتکل‌ها همچنان در دستور کار باشد.

محسنی بند پی در ادامه به پرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی کشور ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران (سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران) را پرداخت کرده است.

بندپی درباره پرواز هواپیمای حامل مسافران هندی گفت: نخستین پرواز از هند به ایران انجام شد که شش نفر مبتلا به ویروس در آن شناسایی شدند و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران که مسئولیت رعایت شیوه نامه‌ها و تست‌ها را بر عهده دارد این کار را انجام دادند. برخی از مسافران همکاری لازم را نداشتند، در حالیکه ستاد استانی تکلیف کرده همه مسافرین باید قرنطینه را رعایت کنند و هیچ کس از قرنطینه و انجام تست نباید معاف باشد. اگر فردی از این شیوه نامه‌ها و مصوبات ستاد ملی سرپیچی کرده در حقیقت از قانون تخطی کرده است و با وی باید برخورد قضایی شود.