آیا جنگ غزه انحلال اسرائیل را نزدیک‌تر می‌کند؟

جهان،   4000309097 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

درحالی که مقاومت مسلحانه گروه‌های مقاومت فلسطین و مقاومت مردمی این سرزمین برای مقابله یکپارچه با دشمن اشغالگر با یکدیگر ادغام شده، نابودی رژیم جعلی اسرائیل بیش از هرزمانی نزدیک است.

آیا جنگ غزه انحلال اسرائیل را نزدیک‌تر می‌کند؟

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد، در واقع بحران سیاسی و حقوقی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن چیزی نیست که وی را به سمت وحشی‌گری در محله شیخ جراح و بیت‌المقدس و مسجدالاقصی سوق داد؛ بلکه آنچه که او و سایر مقامات رژیم اشغالگر را به سمت استراتژی فرار رو به جلو در فلسطین اشغالی و غزه کشاند بحرانی است که موجودیت جعلی و «دولت» استعماری صهیونیستی را به آستانه نابودی برده است.

المیادین در ادامه افزود،  رژیم اسرائیل به عنوان یک رژیم جعلی فاقد یک نظام دموکراتیک است و مظاهر فساد طبقه سیاسی و رقابت این طبقه بر سر قدرت هرگز نتوانست نماد یک دولت طبیعی را به این رژیم بدهد.  همچنین پایگاه نظامی غربی که برای اشغال فلسطین ازرژیم صهیونیستی حمایت می کند توانایی جنگی خود را  در این زمینه از دست داده و علاوه بر آن توانایی مقابله با تهاجم نظامی علیه هر کشوری را که به ویژه در جبهه مقاومت آماده جنگ با تجاوزات و اشغالگری رژیم صهیونیستی است از دست داده و در واقع توانایی های نظامی آمریکا و کشورهای هم پیمان آن در منطقه اکنون محدود به جنگ‌های نیابتی در کشورهایی مانند سوریه و یمن است.

 این رسانه نوشت، از سوی دیگر در سایه تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و توسعه چشمگیر توانایی‌های نظامی مقاومت فلسطین، شاخص‌ها نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل همان‌طور که در  جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ شکست سنگینی در برابر فلسطینیان متحمل شد این بار نیز نمی تواند در جنگ غزه پیشی بگیرد. در این شرایط  آمریکا فرصتی را برای رژیم غاصب صهیونیستی فراهم کرده تا ناتوانی جنگی خود را با کشتن کودکان و غیرنظامیان و تخریب منازل و تاسیسات و زمین های کشاورزی و ارتکاب جنایتهای شنیع و ضدبشری جبران کند.

 مقاومت قهرمانانه فلسطینیان در غزه بسیار قدرتمندتر از توانایی نظامی دشمن در میدان جنگ است؛ گروه‌های فلسطینی با حملات موشکی و پهپادی خود به راحتی اهداف دور و نزدیک دشمن را مورد هدف قرار می دهند و سامانه گنبد آهنین که پیش از این یکی از مظاهر افتخار صهیونیست‌ها بود را به شکلی تحقیر می کنند که خود صهیونیست‌ها نیز به آن اعتراف دارند. یکی از بزرگ‌ترین وجوه تمایز فلسطینیان و صهیونیست ها در اینجا آن است که استراتژی مردم فلسطین در این جنگ ،ادغام مقاومت مسلحانه و مقاومت مردمی است که یکپارچه در برابر اشغالگری دشمن ایستاده اند.

به گزارش المیادین، جوانان انقلابی فلسطین  در محله شیخ جراح و سایر مناطق قدس و نیز سراسر اراضی اشغالی با شجاعت در برابر ماشین‌های نظامی و شهرک نشینان صهیونیست ایستادگی می کنند؛ چرا که مطمئن هستند به امید خداوند حمایت مسلحانه مقاومت از نوار غزه به زودی برای آنها می‌رسد.  در حالی که همه شواهد نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر صهیونیستی توانایی جنگ علیه محور مقاومت در منطقه و فلسطین را از دست داده، مقاومت مردمی فلسطین انگیزه بیشتری برای حرکت به سمت نابودی اسرائیل دارد.

پایگاه خبری المیادین خاطرنشان کرد، در این شرایط و در حالی که آمریکا و هم‌پیمانان جهانی آن تلاش می‌کنند از رژیم آپارتاید اسرائیل حمایت کنند همه ملت‌های جهان به خوبی می‌دانند اسرائیل با یک نظام وحشیانه احاطه شده که هیچ توجیهی ندارد و قادر به کسب مشروعیت نیست.  همچنین حزب دموکرات ایالات متحده که پایگاه نظامی آمریکا در فلسطین اشغالی را با ایدئولوژی موسوم به «جهان آزاد» بنا کرد در سایه سیاست‌های نژادپرستانه آمریکا که هدف آن اخراج آمریکایی‌های سیاه پوست با نژاد آفریقایی و آمریکای لاتین از این کشور است روز به روز در حال ضعیف شدن است.

بر اساس این گزارش، صرف اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده با کشاندن رژیم‌های مرتجع عربی همچون امارات و بحرین به مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی سعی در کسب مشروعیت برای این رژیم داشت نشان می‌دهد که  یهودیان افراطی اسرائیل برای نجات از بحران هویتی به هر روشی متوسل می‌شوند.  این در حالی است که دیده بان حقوق بشر، اسرائیل را یک نظام آپارتاید توصیف کرده  که باید در تعامل با آن بازنگری شود.

در پایان این گزارش آمده است، در این مرحله از درگیری گسترده میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست، پیروزی تاریخی مقاومت با خون و فداکاری های فراوان،  تلاش کشورهای بزرگ و سرویس‌های اطلاعاتی و موسسات دولتی آنها برای غرق کردن ملت‌های منطقه در جنگ های نیابتی را نابود می کند و بار دیگر فلسطین را به آغوش ملت های عربی و اسلامی و و همه آزادگان جهان بازمی‌گرداند.