رنگ و بوی هیأت علمی در رتبه‌بندی معلمان/ «مربی‌معلم» و «استادمعلم» در رتبه‌بندی جدید

اجتماعی،   4000309001

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تلاشمان این است که رنگ و روی هیأت علمی به رتبه‌بندی معلمان بدهیم؛ یعنی مثل اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها که جایگاه علمی دارند، درباره معلمان هم اینگونه باشد.

رنگ و بوی هیأت علمی در رتبه‌بندی معلمان/ «مربی‌معلم» و «استادمعلم» در رتبه‌بندی جدید

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس و ایراداتی که نسبت به آن مطرح است، اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان ایراداتی دارد و این موضوع هم مدنظرمان است.

وی با بیان اینکه کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده است، افزود: یکی از اقداماتی که انجام دادیم این بود که کار رتبه‌بندی دو ماه جلوتر افتاد یعنی دو شوری کردیم که با سرعت در هیأت رئیسه مطرح شود.

منادی توضیح داد: لایحه رتبه‌بندی معلمان را دوشوری کردیم و در کنار آن در حال بررسی جزئیات لایحه هستیم و همین که جزئیات را تمام کنیم، بلافاصله در صحن مجلس مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در این رتبه‌بندی جدید، معلمان مثل اعضای هیأت علمی دیده خواهند شد؟»، گفت: تلاشمان این است که رنگ و روی هیأت علمی به این مسأله بدهیم یعنی مثل اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها که جایگاه علمی دارند، درباره معلمان هم اینگونه باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در هیأت علمی دانشگاه، رده‌بندی مانند مربی، استادیار، دانشیار و استادتمام وجود دارد و ما هم سعی می‌کنیم با همین نام‌ها، معلمان را رتبه‌بندی کنیم و نام‌هایی چون استادمعلم، مربی معلم و دانشیار معلم مطرح شود و همچنین تلاش می‌کنیم حقوق معلمان هم به همان نسبت دیده شود.