سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد: ممنوعیت سفر بین استانی از چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده/ آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال از هفته آینده/ احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال جدید

اجتماعی،   4000308052

علیرضا رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: سفر بین استانی از ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا دوشنبه ۱۲ ظهر مورخ ۱۷ خرداد ممنوع است. محدودیت تردد بین همه استان ها بدون توجه به رنگ بندی است چرا که سفر کمتر در کنترل بیماری موثر است.

ممنوعیت سفر بین استانی از چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده/ آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال از هفته آینده/ احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال جدید

 به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: شاهد مواردی از افزایش بیماری در برخی از استان های کشور هستیم که باید منتظر باشیم و قوی تر عمل کنیم. اگر کوچکترین غفلتی صورت بگیرد ویروس جهش یافته هندی اکثر شهرها را درگیر می کند.

  
او افزود: موارد ابتلا در استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان،  کرمانشاه و هرمزگان افزایش پیدا کرده که زنگ هشدار است و 13 شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

رئیسی با اشاره به اینکه روند کرونا در کل کشور رو به کاهش است، افزود: تابستان به دلیل قرار گرفتن در فضای بسته احتمال افزایش کرونا وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: سفر بین استانی از 12 ظهر روز چهارشنبه تا دوشنبه 12 ظهر مورخ 17 خرداد ممنوع است. محدودیت تردد بین همه استان ها بدون توجه به رنگ بندی است. سفر کمتر در کنترل بیماری موثر است.


رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون گفت: حدود 3 میلیون و 850 هزار دوز واکسن تا کنون تزریق شده است و واکسینه گروه های بالای 70 سال در حال انجام است و در این هفته افرادی که نوبت دهی شده اند و هنوز واکسن تزریق نشده و واکسینه آن ها اواخر این هفته به پایان می رسد. در هفته آینده افراد بالای 65 سال واکسینه خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به اینکه 878 مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم بیان کرد: به زودی مرکز خودرویی در تمام مراکز استان ها راه اندازی می شود. ما 2900 تیم واکسیناسیون مجهز با ظرفیت تزریق واکسن تا 300 هزار داریم.

 
رئیسی افزود: امیدواریم تا پایان خرداد افراد سالمند واکسینه شوند و از تیر ماه افراد دارای بیماری خاص واکسینه می شوند. با واکسینه کردن آنان اطمینان حاصل می کنیم چرا که افراد در معرض خطر هستند.

او با اشاره به احتمال فعالیت مراکز آموزشی در سال آینده اظهار کرد: بحث آموزش در ستاد مطرح شد. در طول این مدت آموزش کشور تحت اثر قرار گرفت و مدرسه ها و دانشگاه ها تعطیل شدند و در بحث مجازی مشکلاتی داشتیم چرا که معتقدیم هیچ آموزشی مانند آموزش حضوری موثر نیست.

رئیسی ادامه داد: یکی از این موارد بررسی کنیم تا مردادماه بحث واکسیناسیون معلمان، اساتید دانشگاه و دانشجویان در معرض خطر صورت گیرد تا برنامه ریزی صورت گیرد و برای سال آینده مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شود اما این امر هم با رعایت پروتکل ها  و تضمین سلامت آنان صورت می گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان تصریح کرد: ارزیابی از وضعیت فعلی مثبت است اما برخی استان ها باید حتما موراد بیشتری را رعایت کنند و استان های جنوبی و شرقی بیشتر رعایت کنند. تاکید می کنم افرادی که برای واکسیناسیون گروه 70 سال به بالا ثبت نام نکرده اند این کار را انجام دهند و منتظر ارسال پیامک باشند تا نوبت دهی شود و بر این اساس حاضر شوند و بدون نوبت دهی مراجعه نکنند که باعث تجمع می شود.