رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: زلزله ۵ ریشتری حوالی بابامنیر خسارتی نداشته است

اجتماعی،   4000308022

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: زلزله پنج ریشتری مرز استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد حوالی بابامنیر خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

زلزله ۵ ریشتری حوالی بابامنیر خسارتی نداشته است

مهدی ولی پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام گزارش نهایی زلزله پنج ریشتری بابا منیر افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در کشیک امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی ادامه داد: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین لزره، در ارزیابی های اولیه و گزارش های دریافتی از شهردار منطقه و دهیاران مشخص شد این زمین لرزه خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این زلزله بین شهر بابا منیر و شهرستان گچساران و همچنین خالی از روستا و سکنه رخ داده است؛ در روستاهای اطراف کانون زلزله هم از جمله برم سیاه، مرغ، رباط، میشان، بیدکرز و بابامنیر گزارشی مبنی بر وجود خسارت اعلام نشده است.

ولی پور اطلاعات جمعیتی تا شعاع ۱۵ کیلومتری از محل وقوع زلزله را تشریح کرد و توضیح داد: جمعیت کل این منطقه ۳۰۳۳ نفر،  تعداد مردان ۱۴۸۷ نفر، تعداد زنان ۱۵۲۶ نفر، تعداد خانوارها ۷۹۶ و تعداد روستاها ۴۲ از سوی گروه های ارزیاب اعزامی ثبت و مخابره شده است.

وی فعال سازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اعزام ۲ تیم ارزیاب از نزدیکترین پایگاه ها به محل وقوع این زلزله و برقراری ارتباط با دهیاران و مسئولین خانه های هلال را از مهم ترین اقدامات مدیریتی بحران این زلزله عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، محل وقوع این زلزله ۵ ریشتری مرز استانهای فارس و کهکیلویه و بویر احمد  - حوالی بابامنیر بوده و در ساعت  ۰۱:۰۵:۵۴ بامداد شنبه ۸ خرداد رخ داد.  

طول جغرافیایی این زلزله: ۵۰.۹۲ و عرض جغرافیایی: ۳۰  و در عمق  ۱۰ کیلومتری بوده است.

نزدیک‌ترین شهرها به این زمین لرزه ۲۹ کیلومتری بابامنیر (فارس) و ۴۲ کیلومتری دوگنبدان و ۴۶ کیلومتری باشت از استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است.