کتائب حزب الله: مقاومت جهادی علیه اشغالگران آمریکایی در عراق شدت خواهد گرفت

جهان،   4000302003

کتائب حزب الله عراق اعلام کرد که با مخالفت آمریکا برای خروج از عراق نیروهای مقاومت عملیات جهادی خود را طبق شرع و قانون شدت خواهند بخشید.

کتائب حزب الله: مقاومت جهادی علیه اشغالگران آمریکایی در عراق شدت خواهد گرفت

به گزارش فارس، کتائب حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن رد دو دور مذاکرات دولت عراق با طرف آمریکایی، این مذاکرات را مضحک و تاسف آور خواند و تاکید کرد که عملیات جهادی مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی شدت خواهد گرفت
به گزارش پایگاه خبری المیادین، در این بیانیه آمده است: پس از وساطت متعدد برخی سیاستمداران عراقی، مقاومت بیش از یک فرصت به دولت عراق اعطا کرد تا دولت عراق درباره سرنوشت نظامیان بیگانه با طرف آمریکایی مذاکره کند اما نتایج دو دور این مذاکرات به خصوص در دور دوم بسیار بد و تاسف بار بود.

کتائب حزب الله در ادامه بیانیه آورده است: آنچه اوضاع رابدتر می‌کند، این است که مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که هیچ جدول زمانی قریب الوقوعی برای عقب‌نشینی نیروهایشان وجود ندارد و این دولت عراق است که از آنها خواسته است در عراق بمانند و دولت عراق هم این اظهارات را تکذیب نکرد.

این جنبش افزود: این همان چیزی است که ما را وادار می‌کند بگوییم این دولت نه صادق است، نه صلاحیت دارد و نه قادر به تحقق اراده مردم عراق برای اخراج نیروهای اشغالگر از سرزمین خود، حفظ حاکمیت آنها و دفاع از قانون اساسی آنها است.

کتائب حزب الله با بیان اینکه نتایج دو دور مذاکره با طرف آمریکایی کاملا مردود است و چیزی بیشتر از تلاش برای وقت‌کشی نیست، گفت: فرزندان آزاده عراق کسانی هستند که حق دارند حرف آخر را بزنند؛ به گونه‌ای که اولویت دستیابی به منافع و امنیت عراقی‌ها را تضمین کند.

این جنبش تداوم حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در پایگاه‌هایشان و تسلط آنها بر آسمان عراق را نقض مستمر قانون اساسی خواند و گفت: اشغالگران با بی احترامی به اراده میلیون‌ها نفر از فرزندان کشور عراق به صراحت با تصمیم پارلمان عراق برای خروجشان از عراق مخالفت می‌کنند.

کتائب حزب الله عراق گفت: دولت آمریکا با مخالفت خود با خروج نظامیانش از عراق این پیام آشکار را مخابره کرد که آنها جز زبان زور را نمی‌فهمند؛ از همین رو مقاومت عراق بر آمادگی کامل خود به انجام وظیفه شرعی، ملی و قانونی برای تحقق این هدف تاکید می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است: عملیات مقاومت جهادی ادامه دارد و بلکه روند صعودی علیه اشغالگران خواهد گرفت تا آنها را وادار کند شکست خورده از عراق خارج شوند کما اینکه قبلا هم شکست خورده بیرون رفتند.