انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد برکت با ۱۰ بانک و نهاد مالی؛ ایجاد ۲۷۰ هزار شغل جدید برکت با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی

اجتماعی،   4000229055

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد ۲۷۰ هزار شغل جدید با اعتبار ۱۳۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

ایجاد ۲۷۰ هزار شغل جدید برکت با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی

به گزارش الف، امیرحسین مدنی در مراسم شکرانه ایجاد ۲۲۰ هزار شغل برکت در سال جهش تولید و آغاز عملیات اجرایی ایجاد ۲۷۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۰ و افتتاح همزمان ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی خرد، کوچک و متوسط در کشور با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت در سال جدید به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» ایجاد ۲۷۰ هزار شغل جدید را با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی و مشارکت ۱۰ بانک و موسسه مالی هدف‌گذاری کرده است.
وی ادامه داد: بنیاد در سال گذشته ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و ۱۳۰ طرح بنگاه‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسانده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرا کرده و در حال حاضر نیز یک‌هزار پروژه عمرانی دیگر را در دست اجرا دارد.
مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برای اجرای این تعداد طرح‌ اشتغال‌زایی و عمرانی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
وی از گسترش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد برکت در سال جدید خبر داد و گفت: ایجاد ۲۷۰ هزار شغل در سال «تولید؛ پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» در دستور کار است. به همین منظور، امروز تفاهم‌نامه همکاری با ۱۰ بانک و موسسه مالی به امضا رسید.


به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، امسال ۱۲ هزار روستا و ۳۵۰ شهرستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار خواهند داشت.
وی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار در مشاغل خرد و خانگی تصریح کرد: فرآیند ایجاد هر شغل برکت ۶ ماه زمان می‌برد و حتی پس از دریافت تسهیلات و راه‌اندازی اشتغال، مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت باز هم تا دو سال در کنار کارآفرین می‌مانند و با تامین و تکمیل زنجیره تولید، سعی می‌کنند تا اشتغال ایجاد شده به ثبات برسد.
مدنی با تاکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر آوردن مردم به پای تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: بنیاد برکت اولین نهادی است که لبیک گفته و پویش «برکت همدلی» را برای تجمیع و به میدان آوردن سرمایه‌های مردمی جهت اشتغال‌زایی در مناطق محروم راه‌اندازی کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به پویش «به روستا برمی‌گردم» به عنوان دیگر پویش این بنیاد عنوان کرد: هدف از آغاز این پویش ایجاد فرآیند مهاجرت معکوس و تامین شغل برای حاشیه‌نشینان شهرهای بزرگ برای بازگشت به روستاهایشان است.
وی راه‌اندازی سامانه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: با کمک پلت‌فرم طراحی شده در بنیاد برکت، افراد می‌توانند شرایط کسب و کار آسیب‌دیده خود را ثبت نمایند. این داده‌ها بررسی و در نهایت، افراد واجد شرایط از طریق بنیاد به بانک‌های همکار برای گرفتن تسهیلات معرفی می‌شوند.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: به دلیل وجود سیستم نظارتی و حضور  مجریان و تسهیل‌گران در کنار صاحب شغل، معوقات تسهیلات اشتغال‌زایی به کارآفرینان بنیاد برکت کم‌تر از یک درصد است و بانک‌ها و نهادهای مالی می‌توانند با خیال راحت منابع‌شان را در اختیار معرفی‌شدگان از سوی بنیاد برکت قرار دهند.