در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ ثبت نام بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای تزریق واکسن کوو ایران برکت/ مردم بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز هفته اول خرداد واکسینه می‌شوند

اجتماعی،   4000229045

مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت درباره تزریق واکسن برکت بر روی داوطلبان در مرحله سوم مطالعه توضیحاتی داد.

ثبت نام بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای تزریق واکسن کوو ایران برکت/ مردم بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز هفته اول خرداد واکسینه می‌شوند

سید رضا مظهری مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای تزریق واکسن در مطالعه فاز سوم واکسن کووایران برکت ثبت نام کردند.

او با بیان اینکه تقریبا ۷۰ هزار نفر از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و ۳۰ هزار نفر از طریق اپلیکیشن آی گپ ثبت نام کردند، گفت: رد شدن یا قبول شدن افراد برای تزریق واکسن در مراحل مختلفی انجام می‌شود.

مظهری با بیان اینکه غربالگری مرحله اول براساس مصاحبه تلفنی‌ است که سامانه ۴۰۳۰ با فرد داوطلب انجام می‌دهد، ادامه داد: در این مرحله برخی‌ها به دلیل بیماری‌های مزمن یا شرایط خاص وارد مطالعه نمی‌شوند.

او با بیان اینکه مرحله دوم غربال گری بر اساس نوبت دهی‌ است که برای پایگاه‌های مدنظر صورت می‌گیرد، گفت: در این پایگاه‌ها آزمایش‌هایی از افراد داوطلب گرفته می‌شود و ۴۸ ساعت بعد از آن‌ها درخواست می‌شود که برای غربالگری نهایی و تزریق واکسن به پایگاه مراجعه کنند.

مظهری گفت: در نهایت افرادی که برای تزریق واکسن اقدام می‌کننداز سه مرحله ارزیابی می‌گذرند.

مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت با بیان اینکه در حال حاضر در فاز سوم مطالعاتی هستیم و به ۲۰ هزار نفر نیاز داریم، گفت: به دلیل غربالگری‌های متوالی و سه گانه تعدادی کنار گذاشته می‌شوند، به همین دلیل ثبت نام همچنان ادامه دارد.

او تصریح کرد: در شهر تهران ۵ پایگاه برای انجام آزمایش‌ها و تزریق واکسن وجود دارد، همچنین یک پایگاه بزرگ نیز در شهر کرج در نظر گرفته شده است.

مظهری افزود: در ۴ شهرستان، بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز تلاش کردیم برای انجام آزمایش‌ها و تزریق واکسن از پایگاه‌های بهداشت کشور که زیر مجموعه‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، استفاده کنیم که مجموعا ۲۰ پایگاه با ما همکاری می‌کنند.

مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت با بیان اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در تهران و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در کرج این واکسن را در مرحله مطالعه دریافت می‌کنند، ادامه داد: مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر هر کدام سهمیه‌ ۲ هزار نفری برای تزریق واکسن دارند.

مظهری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود روزی ۷۰۰ نفر واکسن را در مطالعه بالینی فاز سوم دریافت کنند، بیان کرد: مطالعه فعلا در تهران آغاز شده است و از شنبه در کرج نیز آغاز خواهد شد، همچنین در شهرستان‌ها ما از هفته اول خرداد ماه کار را شروع خواهیم کرد.