واکنش به پوشش پرس تی وی از تحولات فلسطین

سیاسی،   4000228077 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

واکنش اکتیویست های غربی به عملکرد پرس تی‌وی در پوشش تحولات غزه و بازتاب جهانی آن

واکنش به پوشش پرس تی وی از تحولات فلسطین

به گزارش الف، مکس بلومنتال، خبرنگار و فیلمساز معروف آمریکایی در توئیتی به تمجید از عملکرد شبکه پرس تی وی در پوشش اعتراضات جهانی علیه حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه پرداخت. 

 در پی حملات گسترده موشکی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه در طی روز های اخیر، موجی از اعتراضات مردمی در کشورهای مختلف جهان در اعلام همبستگی با مردم غزه به راه افتاد که شبکه پرس تی وی، به طور گسترده این اعتراضات و راهپیمایی ها را در بخش های مختلف خبری خود پوشش داد. 

رویکرد متمایز شبکه پرس تی وی در بازتاب جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نسبت به دیگر رسانه های انگلیسی زبان، واکنش مکس بلومنتال نویسنده، فیلم‌ساز و سردبیر پایگاه خبری The Grayzone News را نیز به دنبال داشت.

وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «شبکه پرس تی وی تنها شبکه بین المللی انگلیسی زبان است که به طور گسترده اعتراضات و اقدامات جهانی علیه حملات اسرائیل به غزه - از نیویورک و رم گرفته تا اسلام آباد- را پوشش می دهد و به معترضان وقت کافی را برای ابراز نظرشان می دهد. »

از جانب دیگر، پوشش متفاوت تحولات غزه و حملات موشکی رژیم صهیونیستی توسط شبکه پرس تی وی عصبانیت ست فرانتزمن، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل خاورمیانه  را برانگیخت. او اخیرا با انتشار توییتی، ناخرسندی اش از اطلاع رسانی وسیع و همه جانبه پرس تی وی را اینگونه بازتاب داد: «به نظر می رسد پرس تی وی ایران، اطلاعات داخلی از تاکتیک های حماس دارد و اطلاعاتی فراتر از آنچه توسط دیگر رسانه ها در خصوص استراتژی حماس در از بین بردن گنبد آهنین و تلاش های آن برای ضربه زدن به زیرساخت ها و فرودگاه ها (در اسرائیل) منتشر می شود، ارائه می دهد. »

 فرانتزمن که پیش از این نیز بغضش از نحوه خبررسانی پرس تی وی درخصوص دست برتر جبهه مقاومت به ویژه در یمن را در مقاله ای در وب‌سایت صهیونیستی «جروزالم پست» در تاریخ 11 اسفند ماه سال گذشته منعکس کرده بود، مجددا به شکل موذیانه ای، ناخشنودی خود از ایفای نقش حرفه ای پرس تی وی در انعکاس اقتدار مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی را تکرار کرده است.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شبکه پرس تی وی علاوه بر پوشش لحظه‌ای و پخش گزارش های متعدد از این جنایت صهیونیست ها، اعتراضات مردمی در بسیاری از کشورهای جهان در همبستگی با ساکنان غزه را به طور کامل پوشش داده است و این روند همچنان با قوت به پیش می رود.