پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی در انتظار ردیف بودجه سال آینده

سلامت،   4000228023

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت:قرار است بیمه خدمات روان شناسی برای سال ۱۴۰۱ در مجلس ردیف بودجه بگیرد تا مردم از بیمه‌ها در ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده کنند.

پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی در انتظار ردیف بودجه سال آینده

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «تکلیف بیمه خدمات روانشناسی به کجا رسید؟»،گفت:بیمه روانشناسی براساس بند ج ماده 102 که در قانون برنامه ششم است را به صورت جدی پیگیری کردیم و با بیمه سلامت و هیأت دولت جلسه داشتیم و در نهایت قرار شد که یک ردیف بودجه برای این موضوع در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز موضوع را پیگیری کردیم تا محقق شود اما اتفاق نیافتد و الان درگیر این موضوع هستیم. قرار است برای سال 1401 در مجلس ردیف بودجه بگیرند تا مردم از بیمه‌ها در ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بیان داشت: افرادی که در معرض خطر قرار دارند کسانی هستند که بنیه بسیار ضعیفی دارند و به همین خاطر مسائل و مشکلاتشان مزمن می‌شود و دچار اختلالاتی می‌شوند؛در نتیجه در آن زمان باید 10 برابر آن مبلغ اولیه خرج کنند و حتی بیمه‌ها و مشکلاتشان افزوده می‌شود.

حاتمی تصریح کرد: بهتر است بیمه پایه و خدمات اجتماعی و درمانی درست کنیم تا افراد به مشاور مراجعه کنند و از مشکلات پیشگیری شود تا تبدیل به اختلال نشود؛ اما امسال در بودجه 1400 لحاظ نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح که بیمه پایه و تکمیلی دارند و خانواده‌های آنها و بانکها بیشتر از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.