آشنایی با انواع دوربین مدار بسته

گزارش بازرگانی،   4000228016

دوربین مدار بسته یکی از ضروریات اصلی برای مراکز متفاوت اعم از مجمع ها و پاساژ ها می باشد. با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، نسل جدیدی از دوربین مدار بسته به بازارهای جهانی ارائه شد که امنیت بالایی را ایجاد کرده اند. انواع مختلفی از این دوربین ها وجود دارند که در این مقاله به ماهیت و ویژگی آن ها خواهیم پرداخت.

دوربین مدار بسته یکی از مولفه های اصلی و مهم برای مراکز خرید و مجتمع های بزرگ محسوب می شود. با پیشرفت فناوری ، نسل جدیدی از دوربین مدار بسته به عرصه آمد که امنیت بسیار بالایی را نسبت به گذشته ایجاد می کند.

امروزه اهمیت دوربین مدار بسته بر هیچ کس پوشیده نیست و بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی، شرکت ها، ادارات و سازمان های بزرگ بر استفاده از این تجهیزات تاکید دارند. دوربین مدار بسته به صورت های مختلفی با قابلیت های گوناگون و امکانات خاص در بازار منطقه و جهانی وجود دارند و هر روز بر تکنولوژی آن ها اضافه می شود تا رضایت خاطر مصرف کنندگان جلب شود.

در واقع هدف اصلی دوربین مدار بسته ضبط تصاویر و فیلم برداری می باشد. این دوربین ها با ایجاد نور در محیط، آن را به صورت ویدئویی ظاهر می کنند و ما می توانیم هر آنچه که در محیط اطراف رخ می دهد را ببینیم. در حالت کلی دوربین مدار بسته به دو نوع دیجیتال و آنالوگ تقسیم می شوند و سیگنال های دریافتی از محیط را به یک وسیله مانند دستگاه دی وی آر یا یک دستگاه ضبط فیلم مانند کامپیوتر منتقل می کنند.

این دوربین ها دارای ساختار خاصی هستند و به بخش های مختلفی از جمله بدنه، بخش های الکترونیکی، و لنز دوربین تقسیم می شوند که هر کدام وظیفه خاص خودشان را دارند. بدنه دوربین که دارای پوشش داخلی و خارجی بوده و با توجه به نوع محیط و فضا، انتخاب می شود.

بخش های الکترونیکی دوربین شامل مواردی از جمله سنسور یا حس گر، برد یا صفحه اصلی، کانکتور یا رابط اتصال، و برد تغذیه یا باتری می باشد. یکی از اصلی ترین قسمت های دوربین مربوط به لنز می باشد. وظیفه لنز متمرکز نمودن و هدایت نور بر روی چیپ می باشد تا بتوانیم تصاویر را ببینیم.

در سایت پی جو میتوانید شرکت های نصب دوربین مدار بسته در شیراز را مشاهده نمایید.

لنز ها معمولا از دو یا چند عدسی ساخته شده اند که نسبت به فاصله کانونی، بخشی از تصویر را بر روی چیپ دوربین به نمایش می گذارند. میزان فاصله کانونی با لنز، رابطه بر عکس دارد. هر چقدر این فاصله کمتر باشد زاویه دوربین بیشتر خواهد بود و تصاویر مربوطه راحت تر مشاهده خواهد شد.

C:\Users\pc\Desktop\qsjmgeltl6bi.jpeg

انواع دوربین مدار بسته ، برای مقاصد گوناگون استفاده می شوند.

تقسیم بندی دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته از چند جهت قابل بررسی بوده و تقسیم بندی متفاوتی دارد.

از دید نوع سیگنال به بخش های ذیل تقسیم بندی می شوند:

  • آنالوگ
  • دیجیتال
  • دو منظوره

از جهت شکل ظاهری به صورت ذیل هستند:

  • دام
  • بولت
  • صنعتی
  • مینیاتوری
  • دید در شب
  • اسپید دام

از نظر پوشش و قاب نیز به بخش های زیر تقسیم می شوند:

  • out door
  • in door

دوربین های آنالوگ جزو ابتدایی ترین دوربین ها هستند. سیستم پردازش و کار این دوربین ها توسط امواج آنالوگ شکل می گیرد. کابل کشی برای این دوربین ها با توجه به محیط، متفاوت می باشد و کیفیت تجهیزات، در تصویربرداری و وضوح آن، تاثیر بسیار مهمی دارد.

دوربین های آنالوگ دارای دستگاه دی وی آر هستند و دی وی آر دستگاه کوچکی است که رابط بین دوربین و شبکه می باشد. دوربین های تحت شبکه یا دیجیتال، برخلاف دوربین آنالوگ از موج های دیجیتال جهت ارسال اطلاعات مربوط به صدا و تصویر بهره می گیرند و توسط یک آی پی اختصاصی در شبکه، کنترل می شوند.

مزیت این دوربین ها این است که به صورت آنلاین با تطبیق آی پی شبکه با موبایل یا اینترنت شخصی، می توانید تصاویر و محیط اطراف را ببینید. دوربین های دو منظوره نیز به صورت آنالوگ می باشند که پورت یا قسمت خروجی آن ها به صورت شبکه تعبیه شده است و کیفیت آنالوگ را دارند.

دوربین دام برای نصب در محیط های اداری و فضای باز استفاده می شود. دوربین های بولت مناسب محیطی می باشد که تغییرات جوی زیادی را در منطقه داشته باشیم. برای مثال وقتی محیط بارانی یا برفی باشد و هوا مساعد نباشد، از این نوع دوربین استفاده می کنند. دوربین های صنعتی به منظور نزدیک نمایی یا زوم کردن ساخته شده اند که در ساختمان ها استفاده می شوند.

دوربین مینیاتوری دارای دوربین های کوچکی بوده و به صورت مخفی کار می کنند. دوربین های دید در شب، در محیط های تاریک جهت شناسایی قابل استفاده هستند. دوربین مدار بسته اسپید دام نیز به صورت چرخشی بوده و برای کنترل چند دوربین کاربرد دارد.

دوربین های out door برای محیط های بیرونی در مقابل تغییرات محیطی، کاربرد دارند و دوربین های in door در فضاهای بسته استفاده هستند.

سایت پی جو معرف فروشگاه های دوربین مداربسته در شهرهای مختلف مانند فروشگاه های خرید دوربین مدار بسته در شیراز می باشد.

شما می توانید با مراجعه به سایت پی جو که مرجع دوربین مدار بسته در سطح کشور می باشد، اطلاعات لازم را در خصوص دوربین مدار بسته کسب کنید.

C:\Users\pc\Desktop\1.jpg

نمونه ای از دوربین مدار بسته دیجیتال