ماهینی:‌ انجام ۶ تعویض مثل ۱۲ نفره بازی کردن است/ عزیزی خادم حق را به حقدار برساند

ورزشی،   4000227094

مدافع تیم فوتبال سایپا گفت: وقتی یک تیم در طول بازی ۶ تعویض انجام می دهد مثل این می‌ماند با ۱۲ بازیکن بازی کند.

انجام ۶ تعویض مثل ۱۲ نفره بازی کردن است/ عزیزی خادم حق را به حقدار برساند

 حسین ماهینی در گفت‌وگو با فارس، درباره شکست 2 بر یک تیم فوتبال سایپا مقابل پیکان در هفته بیست و سوم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به شرایط سایپا در جدول برای ما تفاوتی نداشت مقابل کدام تیم بازی می‌کنیم و فقط دنبال کسب امتیاز بودیم. بازی خوبی هم انجام دادیم. با وجود یک بر صفر عقب افتادن در ادامه بازی توپ را به تیر دروازه‌ پیکان زده و گل تساوی را هم به ثمر رساندیم اما متاسفانه در لحظات پایانی روی یک پنالتی عجیب و غریب نتیجه را واگذار کردیم.

وی درباره جنجال‌های این بازی عنوان کرد: داخل زمین برخورد آنچنانی اتفاق نیفتاد. پس از اعلام پنالتی به سود پیکان بازی به جنجال کشیده شد. حدود 15-16 سال است در لیگ برتر بازی می‌کنم اما تا کنون ندیده بودم داور چهارم از 50 متری اعلام پنالتی کند.

مدافع سایپا ادامه داد: وقتی به خانه آمدم بار دیگر آن صحنه را دیدم باز هم متوجه شدم پنالتی درست نبود زیرا ابتدا بازیکن پیکان پیراهن هم‌تیمی‌ام را کشید و در ادامه این دو نفر به هم خوردند اما داور برای حریف پنالتی گرفت. این اتفاق عجیب و غریب سبب اعتراض کمالوند و بیاتی‌نیا و در ادامه اخراج آنها  شد.

ماهینی تصریح کرد: بعد از بازی متوجه شدیم تیم حریف 6 تعویض انجام داده که این اتفاق عجیب و غریب و بی‌سابقه است. قانون می‌گوید بازی باید 3 بر صفر شود. چگونه امکان دارد یک تیم تعویض اضافه انجام بدهد؟ اگر اینگونه است سایپا هم در طول بازی 6-7 تعویض انجام بدهد. در حالیکه این اقدام نقض قانون است. وقتی 6 تعویض انجام می‌دهید مانند این است که با 12 بازیکن در زمین بازی کنید.

وی با درخواست از رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: شهاب‌الدین عزیزی خادم یک فرد فوتبالی و ورزشی است و وضعیت را می‌داند. باید این موضوع را از طریق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیری کند تا حق به حقدار برسد. 

مدافع پیکان درباره اظهارات فراز کمالوند و محسن بیاتی‌نیا مبنی بر اینکه اراده‌ای برای سقوط تیم سایپا به وجود آمده است، عنوان کرد: در بازی سایپا مقابل نساجی پنالتی هزار درصدی ما را نگرفتند. این موضوع را کارشناسان  تمام برنامه‌های  تلویزیونی هم تأیید کردند و گفتند پنالتی سایپا گرفته نشد. دیداری که می‌توانستیم یک بر صفر پیروز شویم به دلیل اعلام نشدن پنالتی یک بر صفر باختیم و سه امتیاز حساس را مقابل حریف مستقیم‌مان از دست دادیم. 

ماهینی افزود: در 3-4 بازی شرایط عجیب و غریبی برای سایپا رقم خورد که برای آدم شک و شبهه ایجاد می‌کند مانده‌ایم چرا چنین اتفاقاتی فقط برای تیم ما می‌افتد. در کورس بقا در لیگ برتر هستیم و شرایط حساسی داریم. 7-8 هفته باقی مانده و امیدوارم با درایت عزیزی خادم و رئیس کمیته داوران تمهیداتی در نظر گرفته شود تا دیگر چنین مسائلی اتفاق نیفتد زیرا پای سرنوشت یک تیم در میان است و اگر قرار باشد سایپا به ناحق  سقوط کند خیلی سخت و دردناک است.

وی درباره مخالفت باشگاه سایپا با استعفای فراز کمالوند گفت:‌ استعفای کمالوند را از طریق رسانه‌ها خواندم. امیدوارم در سایپا بماند و کارش را با ما ادامه دهد. در این دو هفته‌ای که آقا فراز به سایپا آمده وضعیت خوبی داشتیم. در هفته قبل 2 بر یک از حریف‌مان جلو بودیم اما پس از اخراج بی‌دلیل بازیکن‌مان نتیجه مساوی شد. دیدار با پیکان هم پایاپای بود و می‌توانستیم از موقعیت‌های خیلی خوب‌مان استفاده کنیم اما حریف روی یک پنالتی اشتباه نتیجه را بازگرداند.