کمالوند: نمی‌توانم شعبده بازی کنم چون مسائل فوتبالی نیست/ استعفایم را برای مدیرعامل سایپا فرستادم

ورزشی،   4000227052 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: در حال حاضر شرایط فوتبالی نیست و با این وضعیت نمی‌توانم شعبده‌بازی کنم.

کمالوند: نمی‌توانم شعبده بازی کنم چون مسائل فوتبالی نیست/ استعفایم را برای مدیرعامل سایپا فرستادم

فراز کمالوند در گفت‌وگو با فارس، درباره استعفای خود از سرمربیگری تیم فوتبال سایپا پس از اتفاقات بازی با پیکان اظهار داشت: این موضوع درست است و استعفای خود را برای مدیرعامل سایپا فرستادم زیرا دیگر فایده‌ای ندارد. کار من مربیگری فوتبال است و نمی‌توانم شعبده‌بازی کنم. وقتی کار از دست من خارج می‌شود بمانم و چه کار کنم؟

وی افزود: حضور من در سایپا زمانی فایده دارد که بتوانم مسائل فنی را در بازی پیاده کنم. دو بازی سرمربی سایپا بودم اما اتفاقاتی هم در این دیدارها هم در بازی رقیب افتاد. فوتبال اینگونه قداست خود را از دست می‌دهد. 

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره اینکه آیا احساس می‌کند تیم سایپا قربانی برخی مسائل شده، توضیح داد: احساس من این است اتفاقاتی می‌افتد که می‌خواهد منجر به سقوط سایپا شود و حداقل من در این موضوع دخیل نباشم. بچه نیستم و 25 سال است مربیگری می‌کنم. تیم ما همراه ذوب‌آهن و نساجی در معرض سقوط است. برای هر دو تیم هم احترام قائل هستم و دوستان خوبی در بحث مدیریتی و فنی آنها دارم.

کمالوند اضافه کرد:‌ سئوالم این است مگر می‌شود سایپا در رقابت برای فرار از سقوط با ذوب‌آهن و نساجی بجنگد اما داور وسط مسابقه‌اش را از مازندران و داور چهارم و کمک داور را از اصفهان انتخاب کنند. این موضوع جای هیچ حرفی نمی‌گذارد. خیلی جالب است. 

وی درباره اینکه داور چهارم که پنالتی روز گذشته پیکان را اعلام کرد حواسش به انجام شدن 6 تعویض در تیم پیکان نبوده توضیح داد: همین مسائل شائبه‌برانگیز است و شائبه اینگونه به وجود می‌آید که داور چهارم و داور خط را از اصفهان انتخاب کنید و داور وسط را از مازندران. ما با ذوب‌آهن اصفهان و نساجی مازندران می‌جنگیم. البته هیچ چیزی متوجه این دو تیم نیست و کاری با آنها ندارم. گفتم رفیق‌های خوب من در ذوب آهن و نساجی هستند. 

سرمربی تیم سایپا تصریح کرد: سؤالم این است وقتی 32 استان در کشور داریم چگونه 30 استان را رها کرده و از دو استانی که با تیم‌های آنها می‌جنگیم برای بازی با آنها داور انتخاب می‌کنند. حواس داور چهارم باید به تعویض باشد اما وی به جای این کار از فاصله 55 متری پنالتی می‌گیرد که درست هم نبود.

کمالوند افزود: مهمتر از این مسائل، دو روز گذشته در فدراسیون فوتبال به دلیل آقای علیپور رفتم، با حراست فدراسیون و عوامل دیگر فدراسیون صحبت کردم. چرا این کار را انجام دادم به این دلیل که چیزی احساس کردم. برای اینکه بفهمید در فوتبال چه خبر است چهار هفته اخیر لیگ را رصد کرده و به چهار بازی تیم‌های پایین جدول نگاه کنند.

وی ادامه داد: اگر 3 امتیاز را از تیمی بگیرید و 3 امتیاز به تیم دیگری بدهید فاصله آنها 6 امتیاز می‌شود. در این شرایط دیگر چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟ مگر سایپا چلسی انگلیس است. این تیم پایین جدول بوده و آمده‌ایم شرایطش را از لحاظ روانی بازگردانیم اما با این وضعیت نمی‌شود. اکنون هم بدون اینکه یک ریال از باشگاه سایپا دریافت کرده باشم، ضمن تشکر از مدیرعامل و هیأت مدیره به خاطر اعتمادشان به من به این دلیل که مسائل غیرفنی و غیرفوتبالی است کاری از دستم برنمی‌آید. 

سرمربی سایپا درباره اینکه آیا احتمال بازگشتش به سایپا وجود ندارد، گفت: به هیچ عنوان زیرا مسائل فنی نیست. وظیفه من این است که سایپا را از تاکتیکی آماده کرده، آنالیز کنم و آمادگی جسمانی، و روحی و روانی‌اش را بالا ببرم اما اکنون به این ها ربطی ندارد. یک نفر در این مملکت به من جواب بدهد چگونه در شرایطی که با نساجی و ذوب‌آهن می‌جنگیم، داور خط و داور چهارم بازی ما با پیکان از اصفهان و داور وسط از مازندران باشند.

کمالوند ادامه داد: چگونه است داوری که حواسش به تعویض‌های تیم حریف نیست، علیه تیم ما پنالتی می‌گیرد؟ آن هم در چه زمانی؟ دقیقه 85 که دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم. به هر بچه‌ای در خیابان بگویید می‌فهمد چه خبر است.

وی درباره اشتباه تیم پیکان برای انجام دادن 6 تعویض توضیح داد: این بازی قطعا باید 3 بر صفر شود زیرا تیم حریف از بازیکن غیرمجاز استفاده کرده. قانون صراحت دارد و می‌گوید اگر تیمی از بازیکن غیرمجاز استفاده کند باید 3 بر صفر شود. البته من به این موضوع کاری ندارم و می‌گویم چرا حقمان را داخل زمین نمی‌دهند. در مورد قانون که باید بازی 3 بر صفر شود حرفی نیست همانطور که 3-2 هفته قبل در ایتالیا چنین اتفاقی رخ داد. در ایران هم 3-2 قبل چنین اتفاقی رخ داد.

وی درباره اظهارات علی‌اصغر مدیرروستا مدیر تیم پیکان مبنی بر اینکه با وجود 12 نفره بازی کردن تیم ماشین‌سازی مقابل ذوب‌آهن اتفاقی برای تبریزی‌ها نیفتاد، توضیح داد: ماشین‌سازی در آن بازی شکست خورد و باشگاه ذوب‌آهن اعتراضی نکرد. نتیجه آن بازی به سود ماشین سازی نبود اما اینجا پیکان شکست نخورده بلکه بازی را برنده شده و منفعت برده است. باید قانون اعمال شود.