کارشناسان قیمت آهن آلات را چگونه پیش بینی می کنند؟

گزارش بازرگانی،   4000227047 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دو سال گذشته شرایط بازار و اقتصاد در ایران و سایر کشورها تحت تاثیر یک پدیده جهانی به نام ویروس کووید 19 قرار داشت. این اپیدمی جهانی باعث شد تا بسیار از کشورها از نظر اقتصادی با مشکلاتی روبرو شده و در نتیجه شرایط اقتصادی جهان با اختلالاتی روبرو باشد. در ایران یکی از بازارهایی که در شرایط کرونا با نوسانات بسیار زیادی همراه شد، بازار آهن بود که نوسانات قیمتی بسیار شدیدی را تجربه کرد. این موضوع باعث به وجود آمدن نگرانی های زیادی در میان کاربران گردید. بسیاری از کسب و کارها از ادامه فعالیت های خود باز ماندند و این نگرانی باز هم برای سال جدید وجود دارد.

با توجه به اهمیت بسیار بالای این موضوع در این مقاله با شما عزیزان همراه شده ایم تا پیش بینی های صورت گرفته درباره ایده قیمت آهن آلات در سال جدید را مرور کنیم. مطابق هر ساله کارشناسان با جمع بندی تمام وقایع پیش رو پیش بینی هایی را درباره آینده قیمت در بازار آهن داشته اند که می تواند شرایط را برای خریداران و کسب و کارهای مربوط به این بازار تبیین نماید. با کمی تامل درباره این مسائل احتمالا می توانید شرایط بسیار بهتری را برای خود و کسب و کار خود در سال 1400 رقم بزنید.


پیش بینی اقتصاد دانان درباره آینده بازار آهن آلات

در اولین مورد به پیش بینی اقتصاد دانان درباره بازار و قیمت آهن آلات می پردازیم. این دست از کارشناسان بیشتر به دنبال تجزیه و تحلیل اقتصاد در سطح کلان پرداخته و از این طریق روند حرکتی قیمت ها را پیش بینی می نمایند. در تحلیل های صورت گرفته نتایج زیر به دست آمده است:

اکثر اقتصاد دانان بازار ایران را در سال جدید به دور از پتانسیل های چند ساله برای رشدهای هیجانی و انفجاری می بینند. به این معنی که این بازارها به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و عدم امکان همسو شدن عرضه و تقاضا از چنین روندی دور می دانند. رکود تورمی ایجاد شده ناشی از انفجار نقدینگی در دو سال گذشته باعث افزایش بی رویه قیمت در بسیاری از کالاها و محصولات از جمله آهن آلات شده است. از این رو برای سال جدید چنین شرایطی دور از انتظارها است. این پیش بینی ها نشان از رسیدن قیمت آهن آلات به ثبات قیمتی است. جایی که دیگر از نوسانات شدید خبری نبوده و قیمت ها با ثبات بیشتری نسبت به دو سال قبل تعیین خواهد شد.

البته بایستی به این نتایج موارد زیر را نیز اشاره کنیم که قیمت آهن آلات در هر سال در زمان های مختلف تحت تاثیر عاملی مهم به نام عرضه و تقاضا با نوسان های معقول همراه است. برای مثال در 6 ماهه دوم به دلیل کم شدن میزان عرضه معمولا قیمت این محصول با افت و ثبات روبرو است. از این رو بایستی یادآور شویم که این پیش بینی حالت کلی بازار آهن را در سال 1400 هدف قرار داده و خیلی به جزئیات آن نپرداخته است.

پیش بینی تحلیل گران بازار آهن از آینده قیمت آهن آلات

دسته دوم تحلیل گران بازار آهن آلات هستند که با بررسی ها و تحلیل های خود این بازار را پیش بینی می نمایند. به صورت خاص این دست از عزیزان به عوامل تاثیرگذار در قیمت آهن آلات پرداخته و تحت تاثیر این عوامل روند قیمت آهن را در سال جدید پیش بینی نموده اند. در این تجزیه و تحلیل ها عواملی مانند، شرایط عمرانی کشور، قیمت ارز داخلی، تورم، عرضه و تقاضا، قیمت جهانی آهن و مواردی از این دست لحاظ شده است. در این پیش بینی ها نیز نتایج زیر مشهود است:

بازار آهن تحت تاثیر عوامل مختلف در سال های اخیر با روند رو به رشد انفجاری مواجه شده است. همین عوامل که عمده ترین تاثیرها را در قیمت آهن آلات داشته اند، در سال 1400 با شرایط با ثبات تری همراه هستند. برای مثال برای بازار دلار داخلی پیش بینی ها نشان از ثبات قیمتی و کم شدن میزان نوسان و حتی به گواه برخی از افراد کاهش قیمت پیش بینی می شود. این تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که می توان بازار آهن را نیز در سال جدید بازاری با ثبات تر نسبت به سال های قبل پیش بینی کرد. این ابزار نیز با رشدهای انفجاری در سال جدید می تواند با یک استراحت قیمتی روبرو باشد. کاهش های کوتاه مدت و نوسانی را نیز می توان برای قیمت آهن آلات در سال جدید متصور بود. اما مهم ترین موضوع در این باره به ثبات رسیدن قیمت ها است.



تجربیات تاریخی در این زمینه چه روندی را پیش بینی می کند؟

افزایش قیمت اما کمتر از میزان تورم کلی بهترین پیش بینی است که می تان برای بازار آهن طبق تجربیات گذشته در سال جدید انجام داد. به گواه بسیاری از کارشناسان روند حرکت قیمت آهن آلات در سال جدید نیز افزایشی خواهد بود اما شیب این افزایش نسبت به چند سال گذشته بسیار کمتر شده و حتی در پاره ای از مواقع می تواند صفر باشد. تجربیات در سال های گذشته که همراه با شرایط سیاسی امسال بوده نشان از این دارد که باید برای یک ثبات قیمتی متعادل در همه بازارها، مخصوصا بازار آهن، آماده باشیم. این بهترین فرصت برای خریداران است تا نیازهای خود را از بازار آهن تامین کرده و مواد اولیه مورد نیاز برای پیش برد اهداف کسب و کار خود را از این طریق تامین نمایند.

کسب اطلاعات کاربردی در سایت آهن تخفیف

کاربران و خریدارانی که هنوز به تصمیم قطعی برای خرید مایحتاج خود در آهن آلات نرسیده اند می توانند در سایت آهن تخفیف به اطلاعات کاربردی و مهمی دسترسی داشته باشد. در این سایت به آدرس اینترنتی www.ahantakhfif.com شما می توانید تحلیل های کارشناسان را از این بار مشاهده کرده و خود را برای حضور قدرتمند در بازار آماده نمایید. همچنین خدمات فروش آهن آلات با تخفیف های عالی را نیز در این سایت در دسترس خواهید داشت.