آقای وزیر سری به مراکز بهداشت بزنید/ سرگردانی سالمندان در طرح واکسیناسیون سالمندان

سلامت،   4000227041 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت نیمه اردیبهشت طی دستورالعمل ۳ بندی خواستار اطلاع رسانی دقیق در مورد جزئیات واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۸۰ سال شد اما ظاهراً آقای وزیر فراموش کرده اند پیگیر ماجرا در مراکز بهداشت باشند تا سرگردانی مردم را ببیند.

آقای وزیر سری به مراکز بهداشت بزنید/ سرگردانی سالمندان در طرح واکسیناسیون سالمندان

زنان و مردان سالخورده این روزها  با شرایط جسمی خاص مجبورند  روزها و ساعت ها بین مراکز بهداشت سرگردان باشد و اگر هم مرکزی به آنها روی خوش نشان داد ساعتها معطل و بلاتکلیف بمانند. 

 اثبات چنین  ادعایی در صورتی که آقای وزیر و و معاونانش حاضر به بازدید میدانی از مراکز بهداشت باشند سخت نیست. 

 یکی از مراجعه کنندگان و مرکز بهداشت به خبرنگار الف گفت: پدر و مادرم را که در گروه سنی ۷۵ سال قرار دارند به مرکز بهداشتی در مرزداران برده ام. برخی از ساعت 5/5 صبح آمده و ثبت نام کرده ا ند مسئولان آنجا  هم اعلام کردند از ساعت ۸/۳۰ پذیرش آغاز می‌شود و افرادی که باید واکسن دریافت کنند در این ساعت باید اینجا باشند. 
اما اکنون که ساعت ۱۰ صبح است و واکسیناسیون آغاز نشده و مردم  (سالخوردگان) ساعات سختی را می گذراند. 

یکی دیگر از  مراجعین می‌گوید: منزل مادر من منتهی الیه غرب تهران است  اما از شرق تهران با من تماس گرفتند که بیایید فلان مرکز  و واکسن بزنید. در حالی که خودم در غرب تهران به چند مرکز بهداشت مراجعه کردم آنها با پرسیدن آدرس منزلمان  مرا به مرکز بهداشت دیگری حواله دادند وقتی به آنجا رفتم گفتند چه کسی شما را اشتباه راهنمایی کرده ما اصلاً پذیرش نداریم!

دیگری می گوید : ما ساکن غرب تهران هستیم در فرعی های بین کاشانی و اباذر. برای واکسیناسیون پدر و مادر لیست مراکز غرب را چک کردم و نزدیکترین مرکز را انتخاب کردم متاسفانه هیچ مرکزی تلفن ها را پاسخ نمیداد . به اولین مرکز در خیابان کاشانی مراجعه کردم . پشت در ادرس دیگری را نوشته بود به آن مرکز در فردوس شرق رفتم ، گفتند ادرس شما به مرکز جنت آباد میخوره !مرکز جنت اباد رفتم ، پدر و مادر را ثبت نام کردم و ادرس مرکز دیگری در جنت آباد را دادند و برای پدرم که بالای ۸۰ بودن نوبت دادند. روزی که پدر را بردم ، عده ای سالمند جمع بودند و اسامی را روی کاغد مینوشتند. حدود دو ساعت پدر را روی جدول خیابان نشاندم تا نوبتش بشود! 

و اما برای مادر علاوه بر اینکه قبلا ثبت نام حضوری کرده بودم ، ثبت نام اینترنتی هم انجام دادم . قرار بود اس ام اس بیاد و روز و ساعت واکسیناسیون مادر را اطلاع بدند ، هیج خبری نشد. مادر را بردم همان مرکزی که پدر واکسن زده بود حدود ساعت ۱۱/۳۰ صبح بود ، مرکز خلوت بود . واکسن نزدند ، گفتند برو فردا ساعت ۸ صبح بیا و اسم بنویس! 

گفتم نمیتوانم صبح اول وقت بیارم ، مشکل دارد ، دارو میخورد ، حدود ظهر میتوانم . گفتند فردا صبح بیار!

راستش نمیدانم باید چه کنم !

هم مرکز دور است هم وسیله ندارم و هم مادر را چند ساعت نمیتوانم در کوچه نگه دارم از طرفی هم چون بالای ۷۵ هستن وقتی گروه سنی دیگه اعلام بشه مراکز شلوغ تر میشه!

تبلیغات یکی از مراکز تجاری بزرگ تهران برای مرکز انجام واکسیناسیون نیز باعث شلوغی آن و ایجاد صف های طولانی در روزهای گذشته شده.

بهتر است وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه بیش از آنکه تلاش کنند دیگران را متهم کنند. و برای شرکت در برنامه‌های تلویزیونی از هم سبقت بگیرند بازدیدهای میدانی و حل مشکلات مردم را در دستور کار خود قرار دهند.