بیانیه مشترک چین، نروژ و تونس با درخواست برای توقف درگیری‌ها در فلسطین

جهان،   4000227032

کشورهای چین، نروژ و تونس در بیانیه مشترکی پیرامون درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی خواستار توقف حملات، حفاظت از غیر نظامیان و احترام به وضعیت موجود در قدس اشغالی شدند.

بیانیه مشترک چین، نروژ و تونس با درخواست برای توقف درگیری‌ها در فلسطین

نماینده دائم نروژ در سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک گفت: چین، نروژ و تونس درباره اوضاع غزه نگران است و همه طرف‌ها را به توقف فوری جنگ و احترام به قوانین بین المللی از جمله قوانین انسانی و حفاظت از غیر نظامیان و به ویژه کودکان دعوت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وی افزود، این سه کشور خواستار توقف فوری تمامی اقدامات خشونت آمیز، اقدامات تحریک آمیز و طرح های مرتبط با اخراج فلسطینی‌ها هستند.

سه کشور مذکور بابت تنش و خشونت در قدس شرقی به ویژه داخل و اطراف اماکن مقدس از جمله مسجدالاقصی ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتنداری و احترام به وضعیت موجود در اماکن مقدس شدند.

کشورهای مذکور از همه طرف‌ها خواستند برای کاهش تنش و خشونت تلاش کنند و اعلام کردند از راهکار تشکیل "دو کشوری" و مذاکرات براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین المللی حمایت می‌کنند و خواستار تسریع تلاش‌های دیپلماتیک برای تحقق راهکار دو کشوری هستند.

چین، نروژ و تونس خواستار برگزاری نشست علنی فوق العاده در شورای امنیت پیرامون وضعیت فعلی فلسطین بودند که روز یکشنبه برگزار شد.