اسپری ضد عرق، بادی اسپلش و ادکلن را کجا باید اسپری کنیم؟

گزارش بازرگانی،   4000227025

 

یکی از راه‌هایی که به ماندگاری عطر، ادکلن و بادی اسپلش‌ها روی بدن و لباس کمک می‌کند، نحوه اسپری کردن و مصرف این محصولات است. اگرچه ساده‌ترین راه اسپری کردن آن روی نبض و یا لباس است، اما تحقیقات جالبی در این مورد انجام شده و نتیجه آن اطلاعاتی است که در ادامه خواهید خواند:

نحوه اسپری زدن بادی اسپلش مردانه

امروزه اسپری‌های بدن با نام دیگری به نام بادی اسپلش هم شناخته می‌شوند و ماندگاری بیشتری نسبت به انواع قدیمی دارند. بادی اسپلش‌ها به دلیل تفاوت شرایط فیزیولوژیک مردان و زنان و احتمال تعریق بیشتر و با بوی تندتر در مردان، در انواع متفاوت مردانه و زنانه تهیه می‌شوند و شما می‌توانید از انواع برندهای خوشنام مانند بادی اسپلش مای، نفیس، لدورا و ویکتوریا سیکرت یا سایر برندها، نوع و رایحه مورد نظر را انتخاب کنید.

توصیه می شود روزانه فقط یکبار از بادی اسپلش‌ها استفاده کنید، مگر اینکه در طول روز به فعالیت فیزیکی سختی مشغول هستید و یا در لیست کارهای روزانه، ورزش کردن را هم دارید. چرایی عدم استفاده بیش از حد از بادی اسپلش‌ها، به خاطر ایجاد رایحه اغراق آمیزی است که بعد از مدتی شما را دلزده می‌کند و مانع از استفاده مجدد از آن محصول می‌شود. همچنین ممکن است برای دیگران بوی زیاد، آزار دهنده باشد.

حالا نوبت به نحوه مصرف بادی اسپلش می‌رسیم: سعی کنید در حالی که لباس نپوشیده‌اید، از بادی اسپلش استفاده کنید. بادی اسپلش را در فاصله 10 سانتی‌متری از خود قرار دهید و به مدت دو تا سه ثانیه روی ناحیه زیر بغل، قفسه سینه و جلو گردن اسپری کنید. اجازه دهید اسپری روی بدن خشک شود و پس از آن لباس خود را بپوشید. علت اینکه توصیه می‌کنیم بادی اسپلش را در فاصله دورتری نسبت به بدن قرار دهید، این است که در زمان اسپری، مواد موثره بادی اسپلش در بخش‌های بیشتر بدن پخش می‌شود.

لازم به اشاره نیست که بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش، بعد از حمام و دوش‌گرفتن است تا ماندگاری بادی اسپلش بیشتر شود.

نکته پایانی در مورد نحوه مصرف و اسپری در آقایان این است که دئودورانت‌ها معمولا خاصیت ضد آنتی‌باکتریال بیشتری دارند، بنابراین اگر فکر می‌کنید بادی اسپلش برای روزهای گرم تابستان و تعریق زیاد مناسب نیست، می‌توانید انواع دئودورانت‌های خنک را برای اینکار انتخاب کنید.

نحوه مصرف بادی اسپلش زنانه

بادی اسپلش را در فاصله 10 سانتی‌متری از محل نبض دست خود قرار دهید و روی هر نبض دست، یکبار اسپری را انجام دهید. از مالیدن دست‌ها به همدیگر خودداری کنید، اینکار، باعث ایجاد اصطکاک و در نتیجه محو شدن زودتر ماده معطره بادی اسپلش می‌شود. همچنین اجازه دهید، بادی اسپلش بعد از قرارگیری روی دست و تبدیل به ماده مایع شدن، روی بخش‌های بیشتری از پوست دست، پخش شود. می‌توانید از سایر نقاط نبض هم استفاده کنید؛ داخل آرنج، جلو گردن، پشت زانو و بین قفسه سینه.

بادی اسپلش‌ها فقط برای اسپری مستقیم روی بدن نیستند و می‌توانید بادی اسپلش را روی لباس و از فاصله 10 سانتی‌متری هم اسپری کنید.

اسپری مو

علاوه بر اسپری‌های معمول بدن، اسپری‌های خوشبو کننده مو هم وجود دارد که می‌توانید آن را به صورت غیر مستقیم در کنار موها اسپری کنید. برای اینکار مقداری از اسپری را در هوا پخش کنید و سپس بلافاصله موها را در معرض اسپری پخش شده قرار دهید. علت اینکه بهتر است برای خوشبو کردن موها از اسپری‌های ویژه مو استفاده کنید، وجود الکل بیشتر در سایر اسپری‌های بدن است که موجب خشکی موها می‌شود. علاوه بر این مورد می‌توانید از سایر روش‌ها برای خوشبو کردن موهای خود کمک بگیرید .

از بادی اسپلش‌های محبوب زنانه می‌توان به بادی اسپلش خوشبو کننده و ضد تعریق سوپر استار از شرکت نفیس اشاره کرد که علاوه بر خاصیت ضد تعریق، التهاب ایجاد نمی‌کنند، رایحه‌های بسیار متنوعی دارند و دارای خاصیت آبرسانی هستند.

نحوه اسپری کردن عطرها

نحوه اسپری کردن عطرها هم مانند بادی اسپلش روی نبض‌ انجام می‌شود. اما شما می‌توانید عطر را با فاصله چند سانتی‌متری روی لباس و قفسه سینه هم اسپری کنید. این نکته را فراموش نکنید که عطرها دارای عصاره روغنی هستند و اسپری کردن آنها روی لباس ممکن است، ظاهر لباس را به ویژه اگر رنگ روشنی داشته باشد تغییر دهد. در این حالت، بهتر است اسپری را تنها روی بدن محدود کنید.

یکی از نقاط دیگری که برای اسپری عطرها توصیه می‌شود، پشت گوش‌هاست، چرا که به دلیل شرایط چربی که دارد، برای مدت بیشتری عطر را در خود نگاه می‌دارد.

  • چرا اسپری روی نبض انجام می‌شود؟

دلیل اسپری کردن عطر و بادی اسپلش روی نبض، آن است که به دلیل جریان خونی که از ناحیه نبض می‌گذرد، عطر گرم شده و برای مدت طولانی‌تری روی بدن باقی می‌ماند. البته محققان این حوزه در حال حاضر با این موضوع موافق نیستند و گرم شدن عطر در ناحیه نبض را دلیلی برای زودتر خشک شدن عطر می‌دانند.

  • ماندگاری بیشتر عطر

برای ماندگاری بهتر عطر، علاوه بر محل اسپری عطر، می‌توانید از میزانی روغن مانند وازلین استفاده کنید و آن را به نواحی نبض بزنید و پس از آن کار اسپری کردن عطر و یا بادی اسپلش را انجام دهید. در این حالت، ماندگاری این محصولات خوشبو روی بدن بیشتر خواهد شد. همچنین استفاده از لوسیون‌های بدون رایحه پس از استحمام به دلیل رطوبت بیشتری که به بدن می‌بخشند، می‌تواند برای ماندگاری عطرها هم سودبخش باشد. گرچه انتخاب و خرید انواع ادکلن یا عطر اورجینال از یک فروشگاه معتبر نیز در ماندگاری رایحه عطرها بی تاثیر نخواهد بود.

نحوه استفاده از دئودورانت‌ها

دئودورانت‌ها را با نام مام هم می‌شناسند، خاصیت ضد باکتریایی دارند و دارای بخش رولی‌ برای استفاده هستند و دیگر نیازی به اسپری کردن ندارند. در نتیجه فقط کافی است قبل از لباس پوشیدن به مناطقی که مستعد ترشح عرق هستند، مانند ناحیه زیر بغل و میانه قفسه سینه، مقداری دئودورانت بزنید و پس از خشک شدن، لباس بپوشید.

علاوه بر این اگر می‌خواهید از تعریق بیشتر بدن جلوگیری کنید، باید به سراغ خرید دئودورانت‌های ضد تعریق (antiperspirant) بروید.

بنابراین همانطور که مشخص شد، بادی اسپلش و عطرها را می‌توان روی لباس و یا جاهای خاصی از بدن اسپری کرد تا ماندگاری آنها و تاثیرگذاریشان بیشتر شود.