شرایط مهاجرت تحصیلی رسمی به کانادا در مقطع فوق لیسانس

گزارش بازرگانی،   4000227024

 

افراد زیادی وجود دارند که برای ادامه­ تحصیل خود، گزینه­ مهاجرت را انتخاب می­کنند و ترجیح می­دهند سایر مراحل تحصیلی خود را در کشور دیگری طی نمایند. با توجه به شرایط کنونی از سال­های اخیر مهاجرت تحصیلی طرفداران زیادی پیدا کرده است. پیش از این، مهاجرت تحصیلی معمولاً برای تحصیلات تکمیلی استفاده می­شد اما اخیرا بسیاری از افراد ترجیح می­دهند پس از اخذ مدرک دیپلم، برای ادامه تحصیل از سیستم آموزشی کشورهای دیگر استفاده کنند.

در ارتباط با مهاجرت تحصیلی باید به کشور مقصد توجه زیادی داشته باشید. شما باید چندین سال با زبان، فرهنگ و آداب ­و رسوم این کشور زندگی کنید. از همین رو نیاز است تا پیش از این به ­خوبی در این زمینه تحقیق کنید تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

شرایط تحصیل در کانادا

کانادا به ­عنوان یکی از بهترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی، شرایط ویژه و مخصوص به­خود دارد. پیش از هر مدرک و اقدام دیگری باید از دانشگاه موردنظر خود پذیرش بگیرید. برای این کار می­توانید در رشته­ تحصیلی خود به­دنبال مناسب­ترین دانشگاه بگردید. برای این کار می­توانید از استادها و مشاوران مجرب نیز کمک بگیرید تا بتوانید دانشگاهی متناسب با رشته­ تحصیلی و شرایط خودتان پیدا کنید.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر، زمان آن است که مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا آماده نمایید. ویزای تحصیلی به ­عنوان یک مجوز به شما اجازه می­دهد تا در این کشور اقامت داشته باشید.

البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که در صورتی که مدت زمان تحصیل شما کمتر از ۶ ماه است نیازی به اخذ این مجوز ندارید. اما معمولاً توصیه می­شود تا برای اطمینان بیش­تر اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا کنید. برای دریافت جزییات همین امروز با مشاوران سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی در تماس باشید.

مهاجرت تحصیلی کانادا چه مزایایی دارد؟

کشورهای مختلفی وجود دارند که شما می­توانید برای ادامه­ تحصیل به آن­ها مهاجرت نمایید. از معروف­ترین این کشورها می­توان به آمریکا، استرالیا، آلمان، فرانسه و… اشاره نمود. بسته به شرایط تحصیلی و حوزه­ کاری ممکن است هر کدام از این کشورها مزایایی داشته باشند. با توجه به ملاک و معیارهایی که در امر مهاجرت باید در نظر گرفته شود، کشور کانادا به­ عنوان یک مقصد خوب و مناسب برای مهاجرت تحصیلی پیشنهاد می­شود که در ادامه به مزایای آن می­پردازیم.

هزینه ­های تحصیل در کشور کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر به­صرفه است. این به آن معنی است که با شرایط ارزی کنونی نیز می­توان به مهاجرت تحصیلی به این کشور فکر کرد. از سویی دیگر دانشگاه ­ها، کالج­ها و مدارس به اندازه­ کافی تنوع دارند و فرد می­تواند از بین آن­ها مناسب­ترین گزینه را برای ادامه­ تحصیل انتخاب کند. کشور کانادا برای کمک هزینه ­های تحصیلی نیز طرح­های مختلفی دارد که از آن­ها می­توان به فاند(fund)، اسکالرشیپ (scholarship) و سایر بورسیه ­های تحصیلی اشاره نمود.

یکی از دغدغه ­های دانشجویان در ارتباط با مهاجرت تحصیلی کانادا ، امکان کار کردن و کسب درآمد در کشور مقصد است. کشور کانادا این امکان را برای دانشجویان خود فراهم آورده است که این افراد بتوانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و زندگی راحت­تری داشته باشند. یکی از مهم­ترین مزایایی که این کشور برای دانشجویان فراهم می­آورد، ویزای همراه است. به این صورت که به همسر و فرزندان فرد تحصیل­کننده نیز اقامت و ویزا می­دهد.

پس از آن که دوران تحصیل شما در کشور کانادا به پایان رسید، می­توانید به­صورت تمام­وقت کار کنید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. این تغییر نوع ویزا نیز به طول تحصیل شما و شرایط کاری­تان بستگی دارد. دولت کانادا در تلاش است تا شرایط رفاهی مناسبی را برای دانشجویانی که در این کشور به تحصیل مشغول هستند، فراهم آورد.

از جمله­ این امکانات می­توان به تخفیف­های مالیاتی، بن خرید اقلام مصرفی فروشگاهی اشاره نمود. هم­چنین دانشجویانی که در این کشور به تحصیل می­پردازند، برای حمل­ونقل عمومی و سفرهای درون شهری نیز مشمول تخفیف می­شوند و به این ترتیب می­توانند زندگی راحت­تری داشته باشند.

ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

افراد بسیار زیادی هستند که ترجیح می­دهند پس از اخذ مدرک دیپلم، تحصیلات دانشگاهی خود را در کشور کانادا ادامه دهند. این افراد نیاز است پس از گرفتن مدرک دیپلم، اقدام به اخذ مدرک زبان کنند. برای کشور کانادا در مقطع لیسانس نیاز است تا نمره­ آیلتس ۶ داشته باشید. دوره­ لیسانس دراین کشور ۴ ساله است. در استان کبک شرایط اندکی متفاوت است. در این استان دانشجویان می­توانند پس از آن که ۱۱ سطح را در دوره­ مدرسه گذراندند، یک دوره­ ۲ ساله­ پیش ­دانشگاهی را در کالج سپری کنند و پس از آن دوره­ لیسانس خود را در مدت زمان ۳ سال به پایان برسانند.

پس از به پایان رساندن دوره­ لیسانس فرد مدرک bachelor یا کارشناسی را اخذ می­نماید. باید به این نکته توجه داشته باشید که دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای دوره­ لیسانس شرایط سنی دارد. دانشجویان این مقطع می­توانند به­صورت پاره­وقت 20 ساعت در هفته کار کنند و کسب درآمد نمایند.  معمولاً در بیش­تر دانشگاه­ها حداکثر سن برای تحصیل در این دوره 23 سال گزارش می­شود. با بالا رفتن سن، احتمال گرفتن پذیرش از دانشگاه­های کانادا پایین می­آید. چرا که فرد باید با دلایل محکم­تری، فاصله و گپ تحصیلی را خود توجیه نماید.

مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

برای آن که بتوانید در مقطع لیسانس در کشور کانادا به ادامه­ تحصیل بپردازید، باید مدرک دیپلم، ریزنمراتی که در سال­های آخر تحصیل خود کسب کرده­اید و مدرک زبان خود را به دانشگاه مقصد ارائه دهید. البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که بعضی از دانشگاه­ها در کشور کانادا از شما مدرک زبان نمی­خواهند. اما پیش از ورود به دانشگاه موردنظر، باید یک دوره زبان را در این کشور بگذرانید تا در سطح زبانی مناسبی قرار بگیرید. سپس در مقطع لیسانس به تحصیل مشغول می­شوید.

ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

ویزای تحصیلی کانادا در مقطع فوق­ لیسانس

برای آن که بتوانید در مقطع فوق­لیسانس در کشور کانادا به ادامه­ تحصیل بپردازید، نیاز است تا معدل شما در دوران کارشناسی بالای ۱۳ باشد. نمره­ زبان مدنظر باید ۶ یا ۶.۵ باشد. در صورتی که نمره­ زبان شما بالاتر باشد نیز این مسئله به ­عنوان یک گزینه­ی مثبت می­تواند در نظر گرفته شود.

دوره­ فوق­لیسانس در کشور کانادا بسته به رشته­ تحصیلی و شرایط آن، یک ساله یا دو ساله است که این دوره می­تواند پژوهش­محور در کنار استاد راهنما باشد. در نوع دیگر نیز می­تواند به­صورت شرکت در کلاس­های درسی باشد و یا ترکیبی از این دو نوع.

این دوره از تحصیل نیز معمولاً با محدودیت سنی روبه­رو است و 32 سال سنی است که معمولاً پیش از آن باید برای ادامه­ تحصیل در مقطع فوق­لیسانس در کشور کانادا اقدام نمایید. دانشجویانی که در این دوره تحصیل می­کنند، می­توانند به­صورت پاره­وقت 20 ساعت در هفته در این کشور به­کار مشغول باشند. پس ازپایان این دوره شما مدرک کارشناسی­ارشد یا M.A را دریافت خواهید کرد.

مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی کانادا در مقطع فوق ­لیسانس

برای آن که بتوانید در مقطع فوق­لیسانس در دانشگاه­های کانادا به ادامه­ تحصیل بپردازید، باید مدارک تحصیلی مقاطع پیشین خود که شامل مدرک لیسانس و مدرک دیپلم است را، به دانشگاه مقصد ارائه دهید. هم­چنین در کنار این مدارک به ارائه­ ریزنمرات و مدرک زبان نیز نیاز است.

همان­طور که پیش از این نیز اشاره شد، می­توانید بدون مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام کنید ولی پیش از شروع دوران تحصیل خود، نیاز است تا دوره­ زبان را بگذرانید تا بتوانید در سطح زبانی مناسبی قرار داشته باشید و ادامه­ حضور در کلاس درس بشوید.

برای دریافت مشاوره رایگان انتخاب مسیر مهاجرت تحصیلی یا ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری کانادا ، همین امروز با کارشناسان سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی در تماس باشید.