اعزام ۳ فروند بالگرد به مناطق زاگرسی برای کمک به اطفاء حریق هوایی

حوادث،   4000226094

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به آغاز آتش سوزی های مناطق زاگرسی، گفت: سه فروند بالگرد به مناطق درگیر آتش اعزام شد.

اعزام ۳ فروند بالگرد به مناطق زاگرسی برای کمک به اطفاء حریق هوایی

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا با اشاره به آغاز آتش‌سوزی‌های مناطق زاگرسی در سال جاری گفت: طی چند هفته گذشته با افزایش دما و گرم شدن هوا آتش‌سوزی‌های وسیعی در استان‌های زاگرسی از جمله استان فارس را شاهد بودیم به طوری که هر روز یک یا چند منطقه درگیر حریق بودند.

به گزارش مهر، وی افزود: چند روز گذشته آتش‌سوزی گسترده‌ای در مرز استان فارس با کهگیلویه و بویراحمد -منطقه رستم و در یاسوج -منطقه شادگان و شاه بهرام شهرستان باشت به وقوع پیوست که پس از شروع آتش سوزی همه نیروهای دولتی و مردمی برای اطفای حریق بسیج شدند.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: با توجه به وسعت آتش‌سوزی‌ها و صعب‌العبور بودن مناطق دچار حریق، مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع پس از هماهنگی و برابر درخواست سازمان جنگل‌ها و مدیریت بحران کشور ۳فروند بالگرد را به مناطق درگیر آتش اعزام کرد.

نوری آل آقا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در ستاد بحران وزارت دفاع، گفت: پیشتر پیش‌بینی‌های خشکسالی‌های سال جاری در این جلسات مطرح و برابر دستور وزیر دفاع، آمادگی این مرکز در سال جاری برای کمک به اطفای حریق هوایی در سطح کشور افزایش داده شده بود.