۴۳۱ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در استان تهران تایید صلاحیت شدند

سیاسی،   4000226069

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در مرحله بررسی هیات نظارت استان ۴۳۱ نفر معادل ٢٨ درصد از داوطلبان انتخابات شورای شهر تایید صلاحیت شدند.

۴۳۱ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در استان تهران تایید صلاحیت شدند

 از اعلام شامگاه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، شکراله حسن بیگی افزود: در مجموع یک هزار و ۵۵۴ داوطلب انتخابات شوراهای شهر استان تهران توسط هیات های اجرایی و نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: بر اساس آن ۵۰۸ نفر از داوطلبان توسط هیات های اجرایی و یکهزار و ۴۶ نفر توسط هیات های نظارت شهرستانی رد صلاحیت شدند.

حسن بیگی در خصوص آمار رد و تأیید صلاحیت شدگان نامزدهای شوراهای شهر استان ادامه داد: در این مرحله از بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر استان از مجموع پنج هزار و ٩٣٩ داوطلب، ۵۰۸ فر توسط هیات های اجرایی و یکهزار و ۴۶ نفر توسط هیات های نظارت در استان رد صلاحیت شدند، که بر همین اساس از مجموع پنج هزار و ۹۳۹ داوطلب، یکهزار و ۵۵۴ نفر رد صلاحیت شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به فرصت شکایت پیش بینی شده برای داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیاتهای اجرایی و نظارت شهرستان، این داوطلبان شکایت خود را به هیات نظارت استان ارسال کردند که نتایج بررسی این هیات امروز ( شنبه ٢٥ اردیبهشت ماه) به دست ستاد انتخابات استان رسید.

حسن بیگی ادامه داد: نتایج به فرمانداری‌ها نیز ارسال شد که از تعداد یکهزار و ۵۵۴ داوطلب، ۴۳۱ داوطلب توسط هیات نظارت استان تایید و یکهزار و ۱۲۳ نفر رد صلاحیت شدند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.