وزارت ارتباطات ابررایانه جدید را به نام مریم میرزاخانی نامگذاری کرد/ بسترهایی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری ارائه می‌شود

فناوری،   4000226066

وزیر ارتباطات گفت: به زودی بسترهایی را برای کاندیداهای تأیید صلاحیت شده ریاست جمهوری ارائه می‌کنیم که بتوانند به صورت عادلانه از زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تبلیغات استفاده کنند.

وزارت ارتباطات ابررایانه جدید را به نام مریم میرزاخانی نامگذاری کرد/ بسترهایی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری ارائه می‌شود

مراسم رونمایی از ابررایانه سیمرغ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون پژوهشی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش فارس، در این مراسم محمدجواد آذری جهرمی از پژوهشگاه ارتباطات و فناور یاطلاعات و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای همکاری در راه‌اندازی ابررایانه سمیرغ قدردانی کرد و روز ارتباطات را هم تبریک گفت.

وی گفت:‌ البته ابررایانه سیمرغ با ظرفیت یک پتافلاپس کافی نیست و نیاز به ظرفیت 10 پتافلاپس داریم.

وی ادامه داد:‌ در این چند سال اخیر رشد اعجاب‌آوری را در عرصه اطلاعات و فناوری اطلاعات در کشور داشته‌ایم که اثرات آن را می‌توانیم در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور ببینیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: البته حاکمیت و دولت از جوانان عقب مانده است و آنها جلوتر رفته‌اند و ما در قانونگذاری و زیرساخت از آنها عقب مانده‌ایم. 

وی ادامه داد: پروژه دیگری در وزارت ارتباطات برای ساخت ابررایانه آغاز خواهد شد که ظرف یک‌سال باید به انجام برسد و بودجه آن هم پیش‌بینی شده است. این ابررایانه جدید را به پاس خدمت مریم میرزاخانی ریاضیدان برجسته ایرانی و به یاد نقش دختران در ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابررایانه مریم نامگذاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات بسترهایی را برای کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده ریاست جمهوری ارائه خواهد کرد که این کاندیداها بتوانند به صورت عادلانه از امکان تبلیغات بهره‌مند شوند و از زیرساخت‌های ارتباطاتی و فناوری اطلاعات برای عرضه توانمندی‌ها و برنامه‌های خود استفاده کنند.