خبر خوش اولیانوف درباره مذاکرات وین

جهان،   4000225105

میخائیل اولیانوف با اعلام اینکه مذاکرات وین امروز و فردا نیز ادامه دارد گفت: تا اینجا همه چیز خوب است.

خبر خوش اولیانوف درباره مذاکرات وین

به گزارش مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد که مذاکرات وین آخر این هفته (به وقت محلی) نیز ادامه دارد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پاسخ به سئوال خبرنگاری در این باره ادامه داد: تا اینجا همه چیز خوب است؛ اما کار آسانی نیست. کار در مورد احیا برجام از جمله در این آخر هفته (به وقت محلی) ادامه دارد.

مذاکرات وین امروز و فردا نیز ادامه دارد/ تا اینجا همه چیز خوب است

«میخائیل اولیانوف» چهارشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد: به نظر من تمدید احتمالی تفاهمنامه‌ها بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در مورد راستی آزمایی نشانه بعید بودن توافق بازگشت به برجام نیست. یکی (از تفاهم‌نامه ها) دیگری را مستثنی نمی‌کند.

تمدید تفاهمنامه آژانس و ایران، نشانه بعید بودن احیای برجام نیست

این در حالیست که «میخائیل اولیانوف» در روزهای پیش در پیامی توئیتری به برخی گمانه زنی‌ها درباره احتمال عدم احیای برجام پاسخ داده بود.

این مقام روس در این باره نوشت: برخی تحلیلگران درباره امکان حصول توافق احیای برجام طی ماه جاری میلادی، ابراز تردید کرده‌اند. این نتیجه‌گیری عجولانه‌ای است. مذاکرات وین در حال پیشرفت است و مذاکره کنندگان هم به دنبال تکمیل این روند در اسرع وقت هستند. امیدواریم تا ۲۱ ماه می (۳۱ اردیبهشت) این اتفاق بیفتد. دشوار اما انجام شدنی است.

اولیانوف: پیشرفت در مذاکرات وین دشوار اما ممکن است

 توافق موقت و سه ماهه جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۳۱ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

طبق این توافق، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت‌های مهم هسته‌ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن توافق، در صورت عدم لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، مقام‌های ایران بر اساس ضرب‌الاجل تعیین کرده، دسترسی بازرسان را به سایت‌های مهم هسته‌ای قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین‌های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

پیشتر نیز اولیانوف گفته بود به احتمال زیاد تفاهمی که در ماه میلادی فوریه (میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) حاصل شد؛ از شانس خوبی برای تمدید شدن برخوردار است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم می‌گوید در صورت عدم توافق در وین، به طور مستقیم با ایران وارد مذاکره می‌شود تا از تمدید بازرسی‌ها اطمینان حاصل کند.

چهارمین دور از مذاکرات احیای برجام از جمعه گذشته در وین آغاز شد با این حال به دلیل عدم تفاهم کافی در باب لغو تحریم‌های آمریکا، با پیشرفت اندکی همراه بوده است.