منظور از آرایش چشم اسموکی چیست؟

گزارش بازرگانی،   4000225021

 

در این مقاله قصد داریم درباره یکی از آرایش‌های محبوب چشم که با سایه‌های چشم انجام می‌شود، صحبت کنیم؛ آرایش چشم اسموکی. به نظر می‌رسد انجام این آرایش به مهارت زیادی نیاز داشته باشد، اما راه‌های خلاقانه‌ای برای آسان‌تر کردن آن هم وجود دارد. در ادامه تمامی نکات مربوط به آرایش اسموکی را گردآوری کرده‌ایم.

آرایش اسموکی چیست؟

همانطور که از اسم این آرایش برمی‌آید، سایه‌ها و خط چشم به شکل دود و یا smoky روی پلک چشم پخش می‌شوند. در این نوع آرایش چشم مخلوطی از سایه‌های روشن تا کاملا تیره استفاده می‌شود و رنگ‌های سیاه و خاکستری در آن متداول‌تر‌اند. البته بسته به خلاقیت و میزان ماجراجویی که دارید، می‌توانید از رنگ‌های با طیف رنگی گرم و رنگین‌کمانی استفاده کنید.

این روزها از رنگ‌های متالیک و یا سایه‌های چشم براق هم برای گوشه داخلی چشم استفاده می‌کنند تا آرایش اسموکی بیشتر خودنمایی کند.

تاریخچه استفاده از آرایش اسموکی

آرایش چشم اسموکی ریشه در فرهنگ مصری دارد. مصری‌های باستان از این نوع آرایش به میزان زیادی استفاده می‌کردند. چرا که معتقد بودند علاوه بر زیبایی که به چشم‌ها می‌بخشد، آنها را در برابر شر و بدی محافظت می‌کند. برای ایجاد چنین آرایشی هم، از سرمه و پودرهای به دست آمده از سنگ‌های معدنی خرد شده استفاده می‌کردند.

در پرده سینما نیز، بازیگران بسیاری بوده و هستند که از آرایش چشم اسموکی استفاده می‌کنند و از معروف‌ترین آنها می‌توان به جنیفر لوپز، کیرا نایتلی و بیانسه اشاره کرد.

دستورالعمل استفاده از سایه چشم

پالت سایه‌ای که استفاده می‌کنید، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • سایه چشم با رنگ نه چندان تیره و نه روشن (متوسط) برای استفاده به عنوان رنگ پایه
  • سایه تیره برای عمق بخشی به آرایش
  • سایه متالیک و یا براق برای هایلایت کردن پلک

اگرچه ممکن است استفاده از سایه چشم دلهره‌آور باشد، اما مهارت پیدا کردن در آن تا حدی آسان است و بعد از چندبار تمرین می‌توانید در اینکار حرفه‌ای شوید. مراحل استفاده از مواد آرایشی چشم برای آرایش چشم اسموکی به ترتیب زیر است:

  1. ابتدا از یک پرایمر و یا کانسیلر چشم استفاده کنید. کانسیلرها، نقش پوشانندگی بسیار خوبی برای تیرگی زیرچشم و لکه‌های این بخش دارند. در هنگام خرید تلاش کنید، کانسیلری تهیه کنید که مناسب پوست باشد، رنگ آن، فقط یک درجه از پوست شما روشن باشد و کیفیت مناسبی هم داشته باشد. در حال حاضر می‌توانید کانسیلرهای مختلفی را با قیمت‌های خوب و کیفیت مناسب پیدا کنید. برای مثال کانسیلر اصل میبلین، از میان برندهای خارجی و کانسیلر شون و یا مای از میان برندهای ایرانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  2. بعد از آماده سازی، به سراغ استفاده از سایه چشم با رنگ متوسط بروید. رنگ‌های قهوه‌ای و بژ برای اینکار مناسب‌اند و باید به نحوی انتخاب شوند که مکمل رنگ سایه تیره باشد.
  3. نوبت استفاده از خط چشم است: برای کشیدن خط چشم، بهتر است از یک مدل خط چشم ژله ‌ای استفاده کنید و با براشی که دارد، خط چشم را به خوبی از ریشه مژه‌ها بکشید و پخش کنید. به جای رنگ مشکی می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای هم استفاده کنید.

از خط چشم مدادی هم می‌توانید استفاده کنید، اما بهتر است از انواع ماژیکی و یا مایع استفاده نشود، چرا که پخش کردن آنها روی پلک سخت‌تر است. البته افراد ماهر، به خوبی اینکار را انجام می‌دهند.

از خط چشم برای زیر چشم هم می‌توانید استفاده کنید. افرادی که چشمان بزرگتری دارند، بهتر است از نزدیک گوشه داخلی تا بیرونی چشم و افرادی با خط چشم کوچک‌تر، فقط از میانه پلک تا گوشه بیرونی را خط چشم بکشند و سپس با براش پخش کنند.

یادتان باشد خط چشم را نزدیک به مژه‌ها بکشید و آن را به خوبی پخش کنید.

  1. از سایه چشم تیره‌تر برای خط انتهایی چشم و گوشه‌های بیرونی چشم استفاده کنید. برای ایجاد آرایش چشم اسموکی کلاسیک، می‌توانید از رنگ‌های سیاه و خاکستری استفاده کنید. اگر دوست دارید رنگ‌های رنگی‌تر را استفاده کنید می‌توانید از طیف‌های رنگی قرمز پررنگ، بنفش و سبز استفاده کنید. اما در این صورت بهتر است خط چشم رنگی هم انتخاب کنید. این نکته را هم فراموش نکنید: هرچه به سمت داخل چشم می‌روید، از سایه چشم روشن‌تر و در گوشه‌های بیرونی چشم از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.
  2. نوبت استفاده از سایه‌ای با رنگ براق روشن روی گوشه داخلی چشم است تا چشم کنتراست پیدا کند. زمانی که از رنگ‌های براق روشن استفاده می‌کنید، سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که مکمل سایر رنگ‌های انتخاب شده باشد. طلایی و یا نقره‌ای می‌تواند برای ایجاد چشم‌های اسموکی طبیعی‌تر باشد در حالی که رنگ‌های صورتی و نارنجی برای آرایش‌های رنگی‌تر مناسب‌اند.
  3. برای تکمیل آرایش، ریمل را فراموش نکنید. به ویژه اگر چشم‌های شما کمی پف‌دار است، ابتدا، از فرمژه برای فر کردن مژه‌ها استفاده کنید و بعد از آن به سراغ ریمل‌ کالیستا و مای از برندهای ایرانی و یا تارت و میبلین بروید. می‌توانید انواع ساده این ریمل‌ها و یا حجم‌دهنده و بلند کننده را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید در آرایش چشم اسموکی از رنگ آبی اجتناب کنید، چرا که ترکیب جالبی در این آرایش نخواهد بود.

روش آسان در ایجاد آرایش چشم اسموکی

از یک خط چشم مدادی و یا سایه چشم مدادی استفاده کنید و در گوشه بیرونی چشم، هشتک بزرگی رسم کنید، سپس با براش و یا دست، این طرح را به خوبی پخش کنید و به سمت گوشه‌های چشم هدایت کنید. به این ترتیب در کمتر از چند ثانیه موفق به ایجاد آرایش چشم اسموکی شده‌اید. البته این آرایش چشم ساده است و از سایه‌های مختلفی استفاده نکرده است. اینکار به شما کمک می‌کند ترس استفاده از این نوع آرایش را نداشته باشید و به صورت تدریجی سراغ دیگر بخش‌های این آرایش بروید.

به این ترتیب شما می‌توانید بسته به مهارتی که دارید اصول آرایش چشم اسموکی را روی چشم‌های خود امتحان کنید و از چهره جدید خود لذت ببرید.