گزارش توییتری ظریف از رایزنی‌های اخیرش با مقامات اسپانیا

سیاسی،   4000225009 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه کشورمان که به اسپانیا سفرکرده است، اعلام کرد در جریان دیدار و رایزنی با مقامات این کشور اروپایی، گفتگوهای گسترده‌ای درباره روابط اقتصادی انجام داده است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: «دیدارهای سازنده در مادرید با همتای اسپانیایی‌ام، خانم آرانچا گونزالس لایا و وزیر صنعت، تجارت و گردشگری خانم ریس ماروتو.

گفتگوهای گسترده‌ای درباره روابط اقتصادی انجام گرفت.

همچنین درباره برجام، فلسطین، خلیج فارس، افغانستان و دیگر موضوعات منطقه ای و جهانی نیز به بحث پرداختیم.»

رایزنی ظریف با وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با خانم «ریس ماروتو» وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا که ریاست طرف اسپانیایی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور را نیز بر عهده دارد، همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های مهم دو طرف برای همکاریهای اقتصادی دوجانبه، خصوصا در حوزه مبادلات تجاری و همکاری در حوزه نفت و گاز، کشاورزی، زیرساخت‌های بخش گردشگری و حوزه‌های حمل و نقل هوایی و دریایی بر ضرورت بهبود و ارتقای مناسبات در این حوزه ها از طریق برطرف ساختن موانع موجود و هدف گذاری برای نیل به جایگاه متناسب با ظرفیت‌های دو طرف تاکید کرد.

خانم ریس ماروتو وزیرصنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با کشورمان در چارچوب نقشه راه همکاری های دو کشور را اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با پایان بحران کرونا، دوره جدید همکاریهای اقتصادی دوجانبه آغاز شود.