اعتراف صهیونیست ها به تغییر قواعد بازی از سوی مقاومت فلسطین

گروه جهان الف،   4000223036 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مقاومت فلسطین در مرحله جدید تقابل با دشمن صهیونیستی برخلاف دوره گذشته که درگیری‌ها متمرکز بر شکستن محاصره غزه بود، طبق قواعد جدید و برای دفاع از منافع استراتژیک ملی فلسطین و در صدر آن قدس می‌جنگد.

اعتراف صهیونیست ها به تغییر قواعد بازی از سوی مقاومت فلسطین

به گزارش الف تحولات در فلسطین اشغالی که سرآغاز آن قدس و مسجدالاقصی بود با سرعت غیرقابل تصوری درحال اوج‌گیری است. از دوشنبه شب هفته جاری به دنبال پایان ضرب‌الاجل مقاومت فلسطین برای رژیم اشغالگر صهیونیستی، سراسر اراضی اشغالی تبدیل به میدان یک درگیری گسترده شده؛ به ویژه اینکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ابتدای این درگیری‌ها اعلام کرد که فلسطینیان بر اساس معادله «بمباران در مقابل بمباران» می‌جنگند.

درگیری میان گروه‌های فلسطینی و اشغالگران صهیونیست از زمان غصب سرزمین‌های فلسطین تاکنون ادامه داشته که بارزترین آنها در دوره اخیر جنگ غزه در سال 2014 بود. البته طی دوره‌های گذشته دشمن صهیونیستی در جریان درگیری‌ها همواره از عدم هماهنگی و انسجام میان گروه‌های فلسطینی سوءاستفاده می‌کرد؛ اما این بار فلسطینیان ثابت کردند که برای دفاع از یکدیگر به میدان آمده‌اند. بر همین اساس بود که گروه‌های مقاومت در غزه در حمایت از اهالی قدس بزرگترین عملیات موشکی خود علیه صهیونیست‌ها تحت عنوان «شمشیر قدس» را آغاز کردند.

در همین راستا با رسیدن موشک‌های مقاومت به شمال فلسطین اشغالی در اولین ساعات روز پنج شنبه، آژیر خطر در شهرهای «نهاریا» ، «عکا» و «حیفا»- که حدود 160 کیلومتر از نوار غزه فاصله دارند- به صدا درآمد. اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد که در دومین روز درگیری‌ها با دشمن صهیونیستی، 300 موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است. موشک‌باران در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد و این درحالی است که «صالح العاروی» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرده، همه موشک‌های شلیک شده قسام به سمت اراضی اشغالی، قدیمی بودند و داشته‌های اصلی قسام هنوز رو نشده است.

حملات موشکی مقاومت فلسطین علاوه بر اینکه بخش‌های مهمی از زندگی شهرک‌نشینان صهیونیست را تحت تاثیر قرار داده و فعالیت‌های آموزشی و تردد قطارها و مسابقات ورزشی و... همچنان در حالت تعلیق قرار دارد؛ صدمات روانی زیادی نیز به صهیونیست‌ها وارد کرده و شهردار شهرک اسرائیلی عسقلان اعلام کرد که در حال حاضر تعداد زیادی از ساکنان این شهر به دنبال حملات موشکی مقاومت در مراکز بهداشت تحت درمان روانی قرار دارند.

آشوب‌های داخلی صهیونیست‌ها در اعتراض به این وضعیت  نیز به چالش‌های این رژیم افزوده شده و شرایط بحرانی اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی آن را مجبور کرد تا برای برقراری آتش‌بس دست به دامن مصر شود. اما مقامات فلسطینی اعلام کردند که این بار سطح مطالبات مقاومت بالاست و از آنجایی که دشمن صهیونیستی به هیچ یک از تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است، فلسطینی‌ها هیچ اعتمادی به این روند ندارند و به مقاومت مسلحانه خود ادامه می‌دهند.

اما نکته‌ای که صهیونیست‌ها به آن توجه نمی‌کنند این است که در درگیری‌های نظامی قبلی با رژیم اشغالگر، مقاومت فلسطین در غزه به دنبال شکست محاصره ظالمانه این شهر بود و میانجیگری‌های عربی و بین‌المللی همچون مصر نیز به این منظور صورت می‌گرفت؛ اما این دور از عملیات‌های مقاومت کاملا متفاوت با درگیری‌های گذشته بود و رنگ و بوی انتفاضه جدیدی دارد که از قدس آغاز شده است.

در این مرحله مقاومت تصمیم گرفته بیش از آنکه اهداف تاکتیکی برای شکستن محاصره غزه و بهبود وضعیت اقتصادی این شهر را مد نظر قرار دهد، قواعد جدیدی در تقابل با دشمن اشغالگر ایجاد کند. این قواعد مبتنی بر دفاع از اهالی قدس و مقدسات این شهر و جلوگیری از ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه آنان است. درواقع مقاومت غزه این بار اهداف خود را بر اساس خدمت به منافع استراتژیک ملی تنظیم کرده که مسئله محوری آن بیت‌المقدس است.

عملکردی که تاکنون مقاومت فلسطین از خود نشان داده موجب غافلگیری دشمن شده و تاکید می‌کند که حتی محاصره و تجاوزات علیه آن نیز نتوانسته مانع پیشرفت گروه‌های فلسطینی شود. حتی بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی به این واقعیت اذعان دارند و در همین راستا روزنامه اسرائیلی معاریو در مقاله‌ای نوشت، نتانیاهو قبل از نخست‌وزیری اسرائیل وعده داده بود که حماس را تضعیف می‌کند؛ اما می‌بینیم که سیاست‌های او درواقع موجب پیروزی حماس شده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز بعد از تشدید حملات موشکی مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی اعتراف کرد که حماس قواعد درگیری را به هم زد و ما شکست خوردیم.

از سوی دیگر الگوگیری فلسطینی‌ها از حزب‌الله لبنان و روی آوردن به معادله «چشم در برابر چشم» که این بار نشان می‌دهد هیچ ترسی از توانایی نظامی دشمن ندارند و هر ضربه‌ای که دریافت کنند متقابلا پاسخ می‌‌دهند بیانگر اراده مقاومت فلسطین برای شکستن هیمنه پوشالی اسرائیل است.

به طور کلی نتایج درگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در مرحله جدید هرچه که باشد، قواعد جدیدی را به درگیری سنتی میان دو طرف و نیز بر کل منطقه تحمیل خواهد کرد.