بی‌سابقه‌ترین حمله موشکی فلسطین به پایتخت اشغالگران/ اوضاع داخلی صهیونیست‌ها در مرز انفجار

گروه جهان الف،   4000222063 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
بی‌سابقه‌ترین حمله موشکی فلسطین به پایتخت اشغالگران/ اوضاع داخلی صهیونیست‌ها در مرز انفجار

عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین در قدس اشغالی و تل‌آویو نشان می‌دهد که فلسطینیان با بازگشت به استراتژی مقاومت مسلحانه، ابتکار عمل را در دست گرفته و هراسی از برتری نظامی دشمن ندارند.

 به دنبال انفجار اوضاع در فلسطین اشغالی در پی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان سرانجام صبر گروه‌های مقاومت به سر آمده و بی‌سابقه‌ترین عملیات موشکی خود علیه صهیونیست‌ها را اجرا کردند. 

دوشنبه هفته جاری فرماندهی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد که تا ساعت 18 عصر فرصت دارد نظامیان و شهرک‌نشینان خود را از مسجدالاقصی بیرون کشیده و به تجاوزات علیه فلسطینیان در قدس اشغالی پایان دهد. پس از پایان ضرب‌الاجل حماس به صهیونیست‌ها، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به وعده خود عمل کرد و عملیات ضد صهیونیستی در حمایت از اهالی قدس به نام «شمشیر قدس» آغاز شد.

از دوشنبه شب تاکنون سراسر اراضی اشغالی زیر آتش موشک‌های مقاومت قرار گرفته است. البته پیش از این نیز مقاومت فلسطین سابقه انجام حملات موشکی گسترده علیه مواضع صهیونیست‌ها در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی را داشت؛ اما نکته قابل توجه در عملیات جدید، هدف گرفتن قدس است. این نخستین بار است که گروه‌های مقاومت فلسطین مواضع صهیونیست‌ها در قدس اشغالی را هدف حمله موشکی قرار می‌دهند و این موضوع نشان می‌دهد که دقت موشک‌های مقاومت تا چه اندازه افزایش یافته است. حمله موشکی مقاومت به قدس اشغالی همچنین موجب تعطیل شدن جلسه کنست رژیم صهیونیستی شده و سران این رژیم را از ساختمان کنست فراری داد. 

پیش از این استراتژی مقاومت فلسطین مبتنی بر جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان و ایجاد ارعاب میان محافل صهیونیستی بود؛ اما امروز این استراتژی کاملا تغییر کرده و موجب شده تا دشمن صهیونیستی قبل از انجام هرگونه تجاوزی علیه فلسطینیان، چندین بار پیامدهای آن را مورد ارزیابی قرار دهد. اصلی‌ترین عامل این تحول بزرگ در استراتژی فلسطین، ورود فناوری موشکی از محور مقاومت به گروه‌های فلسطینی بود که معادلات درگیری با رژیم صهیونیستی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه گردان‌های القسام به قول خود عمل کرده و در حال تصویب یک طرح جنگ جدید است که عنوان آن استفاده از موشک‌هایی با کلاهک انفجاری دارای قدرت تخریب بالا و همچنین برد و دقت زیاد است که به راحتی از سامانه گنبد آهنین عبور می‌کنند. کسانی که امروز مسئولیت فرماندهی سیاسی و نظامی حماس را بر عهده دارند، از جمله «یحیی سنوار» از بنیان‌گذاران گردان‌های عزالدین قسام و «محمد الضیف» فرمانده کل این شاخه مقاومت، در اتاق عملیاتی خود مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند که رصد کردن آنها بسیار دشوار است. همچنین نقش واسطه‌های عربی در انتقال تجهیزات به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- که بعدها مشخص شد مزدوران رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند، از میان رفته و بر همین اساس دشمن در دستیابی به اطلاعات و آگاهی از برنامه‌های مقاومت فلسطین ناکام می‌ماند.

یکی دیگر از نقاط عطف عملیات بی‌سابقه گروه‌های فلسطینی انتقال جنگ از غزه به سراسر اراضی اشغالی است و برخلاف دوره‌های گذشته حملات موشکی حماس منحصر به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه نبوده و به شکل بی‌وقفه، تل‌آویو یعنی پایتخت صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد. در همین راستا بامداد امشب گردان‌های قسام تأکید کرد که در پاسخ به بمباران برج‌های مسکونی در غزه، 110 موشک و راکت دیگر به سمت تل آویو و فرودگاه بین‌المللی بن‌گورین شلیک کرده است.

این شرایط اوضاع داخلی صهیونیست‌ها را نیز به شدت متشنج کرده و روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که موشک‌های فلسطینیان زندگی میلیون‌ها اسرائیلی را فلج کرده است و نیم میلیون دانش‌آموز در خانه مانده‌اند و تا اطلاع ثانوی آموزش حضوری در شهرک‌هایی که در 40 کیلومتری نوار غزه هستند برگزار نمی‌شود. تردد قطارها نیز در بسیاری از شهرک‌ها متوقف و مسابقات ورزشی به مدت نامعلوم لغو شده است.

اعتراض صهیونیست‌ها به این اوضاع نیز در سراسر اراضی اشغالی بالا گرفته و امروز رسانه‌های اسرائیلی به نقل از سران این رژیم اعلام کردند که این حجم از آشفتگی قابل پیش‌بینی نبود و مجبوریم علاوه بر جنگ با دشمن خارجی، در داخل نیز با حوادث خشونت‌آمیز بجنگیم.

روزنامه اسرائیلی معاریو نیز در گزارشی با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو که اوضاع صهیونیست‌ها را به اینجا کشانده نوشت، درهای جهنم باز شده و پیروزی امروز حماس نتیجه سیاست‌های غلط نتانیاهو است که حاضر می‌شود برای نجات خود به هر روشی متوسل شود.

نگاهی به تحولات یک هفته اخیر در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که گروه‌های مقاومت فلسطین به شکل جدی ابتکار عمل درگیری‌ها را در دست گرفته و حتی هیچگونه ترسی از برتری نظامی دشمن ندارند. همچنین در شرایطی که رژیم اشغالگر به هیچ یک از توافق‌نامه‌های آتش‌بس پایبند نبوده است، فلسطینیان نیز تصمیم دارند استراتژی مقاومت مسلحانه را از سر بگیرند.