هزینه چاپ کتاب در انتشارات جنگل

گزارش بازرگانی،   4000222026

 

چاپ کتاب مزایای متعددی مانند کسب درآمد، کسب اعتبار و شهرت را به همراه دارد. همچنین دانشجویان بسیاری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با چاپ کتاب امتیازهای متعددی را برای پایان نامه به دست می آورند. اما یک نکته مهم که ذهن نوییسندگان بسیاری را به خود مشغول کرده قیمت یا هزینه چاپ کتاب است. در تعیین هزینه چاپ کتاب در انتشارات جنگل که یکی از معتبرترین چاپخانه های ایران است، فاکتورها و معیارهای گوناگونی دخالت دارد. در ادامه این مطلب به طور کامل به معیارهای تعیین کننده هزینه چاپ کتاب در انتشارات جنگل می پردازیم. از شما هم دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ تا انتهاب این مقاله همراه ما باشید.

جنس کاغذ و تعداد صفحات کتاب، مهمترین معیار در تعیین هزینه چاپ کتاب

جنس کاغذ یکی از مهم ‌ترین فاکتورهای تعیین کننده چاپ کتاب، مجله و حتی چاپ کاتالوگ است. برای چاپ کتاب از ۳ نوع کاغذ به اسم های کاغذ کاهی، کاغذ گلاسه و کاغذ سپید تحریر استفاده می شود. کاغذهای سپید تحریر قیمتی ارزان تر نسبت به کاغذهای گلاسه و فانتزی یا همان کاهی دارند. اما کاغذهای گلاسه گران ترین نوع کاغذ برای چاپ کتاب شناخته می شوند. کاغذهای کاهی و فانتزی هم قیمتی ما بین کاغذهای گلاسه و تحریر دارند.

با توجه به نوع کاغذ انتخابی برای چاپ، تعداد صفحات یک کتاب نقش مستقیمی در هزینه چاپ کتاب خواهد داشت. همچنین ممکن است تعداد صفحات یک کتاب بعد از ویرایش کم یا بیشتر شود. به یاد داشته باشید که برخی از چاپخانه ها در صورت کم یا بیشتر شدن تعداد صفحات کتاب بعد از ویراستاری تغییری در مبلغ قرارداد نمی دهند.

قطع کتاب و نوع و طرح جلد، یک عامل تعیین کننده در هزینه چاپ کتاب

سایز یا همان قطع کتاب یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت چاپ کتاب در انتشارات جنگل یا هر چاپخانه دیگری به شمار می رود. کتاب ها در ابعاد یا قطع های مختلفی از جمله وزیری، رحلی و خشتی چاپ می شوند که انتخاب قطع کتاب به سلیقه مولف و نوع کتاب بستگی دارد. اما بسیار مهم است که بدانید هر چه قطع کتاب بیشتر باشد هزینه چاپ کتاب نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. علاوه بر کتاب، در چاپ ابزارهای تبلیغاتی مانند سررسید، کاتالوگ یا سربرگ هم ابعاد کاغذ و قطع سررسید مهم است. اگر قصد کاهش هزینه های تبلیغاتی را دارید در زمان سفارش سررسید تبلیغاتی انواع کوچک تر را انتخاب کنید.

نوع جلد هم در تعیین قیمت و هزینه های چاپ کتاب بی تاثیر نیست. کتاب ها جلدهای مختلفی دارند که هر کدام طراحی منحصر به فردی دارد. نوع و طرح روی جلد کتاب تاثیر بسیاری در ذهن مخاطب می گذارد و به عنوان یک مشوق برای خرید کتاب به شمار می رود. به همین علت بهتر است که طراحی جلد کتاب را به صورت کاملا حرفه ای و بازاریابی انجام دهید. برخی از نویسندگان هم به دلیل کاهش هزینه های چاپ کتابشان جلدهای بدون طراحی را استفاده می کنند.

تیراژ کتاب، تعداد کتاب‌ها قیمت چاپ کتاب را مشخص می‌کنند

قیمت چاپ کتاب ارتباط مستقیم با تیراژ آن دارد. خیلی فرق می کند که از یک کتاب یک نسخه چاپ شود یا به تعداد 20 تا هزاران جلد. شاید بخواهید از کتابتان فقط یک جلد چاپ کنید تا هزینه چاپ آن کمتر شود. اما پیشنهاد می کنیم از یک کتاب نزدیک به 20 جلد چاپ کنید تا با خیال آسوده از آن برای هدیه دادن یا ارائه در جلسات پایان نامه استفاده کنید. بخاطر داشته باشید هر چه تعداد چاپ کتاب یا همان تیراژ بیشتر شود هزینه چاپ کتاب نیز متعاقبا بیشتر خواهد شد.

اگر قصد دارید کتاب خود را در تیراژ پایین چاپ کنید باید بهترین نوع کاغذ را برای صفحات آن در نظر بگیرید. برگه گلاسه یکی از کابردی ترین انواع کاغذ برای چاپ کتاب یا ابزار تبلیغاتی است. حتما می پرسید برگه گلاسه چیست ؟ برگه گلاسه همان کاغذ گلاسه است که نسبت به کاغذهای معمولی شفاف تر و براق تر است. جوهر به خوبی روی کاغذهای گلاسه پخش می شود و به همین دلیل کیفیت چاپ روی کاغذ یا برگه گلاسه بهتر از کاغذهای کاهی و تحریر است.

هزینه چاپ کتاب های رنگی با سیاه و سفید فرق می‌کند

یکی دیگر از معیارهای تعیین کننده هزینه چاپ کتاب رنگی یا سیاه و سفید بودن صفحات است. برای چاپ کتاب های رنگی از چاپ افست یا چاپ دیجیتال استفاده می شود. قیمت چاپ کتاب های رنگی گران تر از قیمت چاپ کتاب های سیاه و سفید است.

در انتشارات جنگل، کیفیت از قیمت مهمتر است

در این مقاله به طور کامل فاکتورهای تعیین کننده قیمت و هزینه چاپ کتاب در انتشارات جنگل را معرفی کردیم. به موارد گفته شده دستمزد انتشارات و هزینه های صفحه آرایی را نیز باید اضافه کنید که کاملا متغیر است. اما یک نکته مهم در زمینه چاپ کتاب در چاپخانه جنگل وجود دارد و آن استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا است. کیفیت بالای کار که در نهایت باعث رضایتمندی مشتریان می شود یک موضوع بسیار مهم بوده که در انتشارات جنگل قابل چشم پوشی نیست.

صرفه جویی در وقت، قیمت مناسب و تجربه کافی از امتیازهای دیگر چاپ کتاب در چاپخانه جنگل به شمار می روند. چنانچه تمایل دارید کتاب خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت چاپ کنید همین حالا با شماره تلفن ۰۲۱۵۴۱۱۳ تماس بگیرید. همچنین می توانید با مراجعه به پایگاه اینترنتی انتشارات جنگل به آدرس jangal.press از خدمات متنوع این مجموعه مطلع شوید.