چالش جدید در اوج مصرف برق کشور

اقتصادی،   4000221075

مدیر عامل توانیر گفت: امسال با پدیده مصرف برق واحدهای غیرمجاز ارز رمزها مواجه هستیم که مشکل تأمین برق در ایام پیک مصرف را می تواند با چالش روبرو کند.

چالش جدید در اوج مصرف برق کشور

به گزارش مهر، محمد حسن متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جدید دیسپچینگ برق کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره احتمال اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده گفت: امسال با دو پدیده روبرو هستیم. نخست خشکسالی خیلی شدید که در طی آن شاهد کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق آبی کشور به کمتر از نصف بوده‌ایم. به این ترتیب تولید حدود چهار هزار مگاوات برق از محل منابع برق آبی را از دست می‌دهیم.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل گرمای شدید زودرس، لوازم سرمایشی زودتر از موعد معمول وارد مدار مصرف شدند. و پدیده مشکل‌زای جدیدی که امسال با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، مصرف برق واحدهای غیر مجاز استخراج ارزرمز است.

به گفته این مقام مسئول طی دو سال گذشته شاهد همکاری خوبی بین وزارت نیرو و مردم بودیم که ثمره آن عبور از تابستان بدون اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده بود و امیدواریم امسال نیز مردم همکاری خود را ادامه داده و بیشتر کنند تا بدون مشکل از پیک مصرف عبور کنیم.

متولی زاده با اشاره به اینکه میانگین سرانه مصرف برق هر استان برآورد شده و در اختیار استانداران قرار گرفته، اظهار داشت: استانداران موظف به پیگیری اجرای وظایف پیرامون این سرانه مصرف هستند. اما به طور کلی در حال حاضر برنامه‌ای برای خاموشی برنامه‌ریزی شده در کشور نداریم.