هشدار کارشناسان صهیونیست درباره انفجار اوضاع در اراضی اشغالی

جهان،   4000220062 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در سایه التهابات قدس و تهدید نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و هشدار به این رژیم درخصوص هرگونه آسیب به فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس، کارشناسان اسرائیلی نگران انفجار اوضاع در اراضی اشغالی هستند.

هشدار کارشناسان صهیونیست درباره انفجار اوضاع در اراضی اشغالی

به گزارش الف به نقل از روزنامه رای‌الیوم یک تحلیلگر نظامی اسرائیلی با انتشار مقاله‌ای به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست ها پرداخته و نوشت، حملات مسلحانه اخیر در کرانه باختری و پرتاب موشک از غزه به سمت شهرک های اسرائیلی به این معناست که تلاش های ارتش اسرائیل برای جلوگیری از موج جدید عملیات‌های نظامی فلسطینیان به ویژه در سایه تهدیدهای اخیر «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام،  موفقیت‌آمیز نبوده است.

این رسانه افزود، «یوآو لیمور» کارشناس نظامی اسرائیلی در این مقاله در روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم که از رسانه‌های وابسته به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است تاکید کرد، ارتش اسرائیل در این هفته طبق معمول به حرکات تاکتیکی و استراتژیکی خود ادامه می دهد و در این میان جنبش حماس فلسطین تلاش دارد تا نام خود را در عناوین اصلی اخبار نگه دارد و در این زمینه هیچ دیگری مانند قدس و حوادث آن نمی‌تواند بستر لازم را برای حماس فراهم کند؛ چرا که این جنبش به خوبی می داند مسئله قدس با سایر مسائل کاملا متفاوت است؛ به ویژه اینکه در ماه مبارک رمضان انگیزه دینی و مذهبی فلسطینیان در این شهر نیز بیشتر شده است.

رای‌الیوم در ادامه نوشت،  لیمور که به روابط نزدیک با مقامات ارشد امنیتی در تل‌آویو مشهور است خاطرنشان کرد، ارتش اسرائیل در حال آماده سازی خود برای احتمال از سرگیری درگیری‌ها در نوار غزه است، در حالیکه در کرانه باختری عملیات های مسلحانه فلسطینیان به شکل قابل توجهی افزایش یافته و همه این اتفاقات نمی تواند جدا از حوادث قدس باشد.  به همین دلیل ارتش اسرائیل تصمیم گرفته تا نیروهای اضافی خود را  با فرض شبیه سازی حملاتی همه جانبه تقویت کند. به نظر می‌رسد که در پایان ماه رمضان و در اواسط مه جاری منطقه غزه به شدت در معرض انفجار قرار بگیرد.

در ادامه گزارش روزنامه رای‌الیوم آمده است،  این کارشناس صهیونیست همچنین تاکید کرد که ارتش تلاش زیادی برای جلوگیری از عملیات فلسطینی‌ها به کار بسته و افسران ارشد از عملکرد نظامیان در مناطق درگیری به شدت انتقاد می‌کنند؛ چراکه منطقه زعتره که در آن عملیاتی توسط یک فلسطینی علیه اسرائیلی ها انجام شد یک منطقه چالش برانگیز محسوب می شود و روشن است که ما با یک اشتباه بزرگ ارتش روبه رو هستیم که نگران کننده است.  اگر ارتش در مقابله با حملات فلسطینیان به همین روش ادامه دهد  راهی برای شکست حملات آنها نیست.

بر اساس گزارش مذکور، در همین چارچوب «کارولین گلیک» نویسنده وابسته به راست افراطی های رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای اعلام کرد که ما اکنون در برابر یک بشکه باروت قرار داریم و حماس آماده انجام عملیات های گسترده در قدس است.  چند روز قبل دادگاه عالی اسرائیل حکمی در خصوص چهارخانه متعلق به خانواده‌های فلسطینی در محله شیخ جراح  در قدس صادر کرد که طبق این حکم خانواده‌های فلسطینی باید خانه های خود را تخلیه کنند. همچنین پس از تهدیدهای «خالد مشعل» رهبر حماس و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس علیه اسرائیل و شهرک نشینان آن «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام نیز به آنها پیوست.

رای‌الیوم در پایان نوشت، وی در مقاله‌ای که در روزنامه اسرائیل هیوم به چاپ رسید افزود فرمانده گردانهای عزالدین قسام از زمان جنگ ۲۰۱۴ غزه تاکنون چنین تهدیدی علیه اسرائیل مطرح نکرده بود. بنابراین تهدیدات وی در مرحله کنونی هشداری برای اسرائیلی‌هاست مبنی بر اینکه اگر اسرائیل اهالی قدس را از خانه‌های خود بیرون کند قطعاً این اقدام آن بی پاسخ نخواهد ماند.