بلینکن: نمی‌دانیم که ایران آماده انجام اقدامات لازم برای احیای برجام هست یا نه

سیاسی،   4000217052 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
بلینکن: نمی‌دانیم که ایران آماده انجام اقدامات لازم برای احیای برجام هست یا نه

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گویی به سوالاتی درباره موضع دولت آمریکا در قبال پیش برد روند مذاکرات احیای برجام در وین و آزادی زندانیان آمریکایی در ایران پاسخ داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در بخشی گفت و گویی با شبکه ام. اس. ان. بی. سی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ایران، فرصت برای احیای توافق هسته ای در حال اتمام است و آیا حتی بدون خارج کردن زندانیان آمریکایی از ایران، انتظار می رود در سطح مقدماتی آمریکا به توافقی با ایران برسد، توضیح داد: همان طور که می دانید ما در مذاکرات، مذاکرات غیر مستقیم در وین مشارکت داشته ایم. این مذاکرات آخر همین هفته دوباره انجام خواهد شد. نمی دانیم که آیا ایران واقعا آماده اتخاذ تصمیمات لازم برای بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای هست یا نه.

وی مدعی شد: آن ها متاسفانه اقداماتی که منجر به از سرگیری بخش های خطرناک برنامه شان[برنامه هسته‌ای] می شود را از سر گرفته اند و این بخش ها توسط توافق هسته ای متوقف شده بودند. هنوز مشخص نیست که آن ها آماده انجام دادن اقدامات لازم هستند یا نه. 

بلینکن ادامه داد: علیرغم این، ما قطعنامه بر موضوع آمریکایی هایی که در ایران یا هر جای دیگری زندانی هستند یا گروگان گرفته شده اند، متمرکز هستیم. تمام آن چه می توانم به شما بگویم این است که تیم ما واقعا هر روز در این زمینه فعالیت می کند.