بیژن مقدم:  جهانگیری همان روحانی است 

سیاسی،   4000213055 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

 فراموش نکرده‌ایم که جهانگیری در انتخابات ۹۶ عنصر فدایی روحانی بود او می‌خواهد نقش یک قهرمان را بازی کند اما مردم چنین نقشی را نمی‌پذیرند. بهتر است جهانگیری مسئولیت اقداماتش را بپذیرد. اصلاح‌طلبان بر جهانگیری اجماع نمی‌کنند

بیژن مقدم:  جهانگیری همان روحانی است 

بیژن مقدم گفت: بهتر است آقای جهانگیری این‌قدر تقصیرهای خود را بر گردن دیگران نیندازد.

 اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت، در کلاب‌هاوس مانند سابق همه مشکلات کشور را بر دوش تحریم‌ها انداخت و سعی کرد در وهله نخست خود و سپس دولت را بری از تمام مشکلات موجود نشان دهد. در پی این سخنان این پرسش به وجود می‌آید که چه‌قدر چنین سخنانی در آستانه پایان عمر باورپذیر است و دولت مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد؟

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای جهانگیری همه‌کاره دولت بوده است و شکی نیست که او مسئولیت همه مسائل اجرایی و عملیاتی دولت را در اختیار داشته است. فراموش نکرده‌ایم که او در انتخابات سال 96 به عنوان یک عنصر فدایی برای آقای روحانی کار کرد و در هر دو دولت هم مسئولیت معاون اولی را برعهده داشت. حالا او و هم‌کیشانش به پایان عمر دولت که نزدیک شده‌اند با شیوه‌ای قدیمی همان بحث کهنه گذشته که ما کاره‌ای نبودیم را پیش کشیده‌اند و یا می‌گویند اختیار نداشتیم یا تحریم‌ها مانع کارمان شد».

 
او ادامه داد: «آقای جهانگیری حالا می‌خواهد نقش یک قهرمان را بازی کند و بگوید من نمی‌خواستم در دولت بمانم که مردم به‌هیچ‌وجه چنین گزاره‌ای را از او نمی‌پذیرند. سهم تحریم‌ها بیش از 30درصد در بحران‌های اقتصادی نبوده است و دولت به هر شکلی سعی می‌کند تمام ناکارآمدی‌های خود را بر دوش تحریم‌ها بیندازد. من نمی‌گویم تحریم‌ها در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی بی‌تأثیر بوده است، خیر چنین نیست اما به هیچ‌وجه این‌طور که دولتی‌ها می‌گویند هم نبوده است». 

این فعال سیاسی درباره آنچه جهانگیری باید بگوید، اظهار کرد: «بهتر است آقای جهانگیری با شجاعت مسئولیت بپذیرد و دیگر این قدر تقصیرهای خود را بر گردن دیگران نیندازد».

 
مقدم در پایان گفت: «من تصور نمی‌کنم اصلاح‌طلبان بر آقای جهانگیری اجماع کنند زیرا می‌دانند که او رأیی در میان مردم ندارد. آقای جهانگیری همان آقای روحانی است و اگر نامزد شود انگار قرار است مردم بروند به روحانی برای دور سوم رأی بدهند که چنین امری محال است زیرا مردم به شدت از وضع موجود ناراضی هستند».

این فعال رسانه‌ای پیش از این به نامه نیوز گفته بود: برخی تلاش دارند از آقای جهانگیری تصویر جدیدی خلق کنند تا او بتواند آبرومندانه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نامزد شود. سهم آقای جهانگیری از پاسخگویی وضع موجود کمتر از آقای روحانی نیست. او مسئول ارشد اجرایی در دولت محسوب می‌شود، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ هم به عنوان یک نامزد پوششی عمل کرد و تمام تلاشش را هم برای پیروزی آقای روحانی انجام داد، در واقع مردم را نیز به نوعی فریفت.