مطهری: افرادی را برای معاون اولی و وزارت در نظر دارم

سیاسی،   4000213041 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
مطهری: افرادی را برای معاون اولی و وزارت در نظر دارم

پایگاه خبری جماران در مطلبی به نقل از «علی مطهری» نماینده سابق مجلس و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نوشت: «من رایزنی با اعضای شورای نگهبان نداشتم ولی ملاقاتی با یکی از اعضای شورا داشتم که ایشان هم از این وضعیت ناراحت بود. امید من این است که شورای نگهبان رویه خود را تغییر بدهد و مثل مجلس یازدهم رفتار نکند. من این امید را دارم و این احتمال را می دهم که مقام رهبری تذکری به شورای نگهبان برای تغییر رویه داشته باشند».

 

مطهری در پاسخ به این سوال که «آیا محمد جواد ظریف کسی است که شما بخاطر ایشان از عرصه انتخابات کناره گیری کنید؟» گفت: «اگر به آن مراحل برسیم باید میزان رای افراد و نظر سنجی ها دیده شود و کسی که رای بیشتری دارد باقی بماند و کسی که رای کمتری دارد به نفع او کنار برود، ولی الان نمی‌شود اظهار نظر کرد».

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که «وزرای خود را مشخص کرده اید؟» گفت: «افرادی در ذهن من هستند ولی اعلام نام آنها چندان ضروری نیست. از بین کاندیداها و افرادی که امروز مطرح هستند افرادی را برای برخی وزارتخانه‌ها و معاون اولی مناسب می دانم ولی نمی خواهم اسم ببرم. به طور کلی عقیده دارم باید از همه نیروهای اصلح استفاده کرد. چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، چه خارج از این دو و چه شیعه و چه سنی را باید به کار گرفت».