روند انتخابات هیئت مدیره هلال احمر خراسان شمالی غیر قانونی بود

سیاسی،   4000213034

استاندار خراسان شمالی روند برگزاری انتخابات هیئت مدیره هلال احمر استان را غیر قانونی توصیف کرد و گفت: فرآیند این انتخابات درست طی نشده بود لذا از طریق شورای تامین جلوی آن را گرفتیم.

روند انتخابات هیئت مدیره هلال احمر خراسان شمالی غیر قانونی بود

محمد علی شجاعی در گفتگو با مهر در خصوص انتخابات هیئت مدیره هلال احمر خراسان شمالی که با ورود شورای تأمین از برگزاری آن ممانعت به عمل آمد، اظهار کرد: در انتخابات سال گذشته نیز حواشی‌ای ایجاد شد که مستندات خود مبنی بر دخالت عده‌ای در روند انتخابات را به مدیرعامل جمعیت هلال احمر ارائه دادیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه نگاه مسئولان هلال احمر عدم حضور افراد دارای مسئولیت در هیئت مدیره مجموعه است، گفت: هر انتخابات دارای یک هیئت نظارت استانی و یک هیئت نظارت عالی در کشور است که صحت انتخابات پیشین را هر دو هیئت تأیید کرده بودند.

وی افزود: اکنون در سطح ملی اختلاف نظر است که افراد دارای مسئولیت باید عزل شوند و یا می‌توانند به کار خود ادامه دهند و هنوز این مسئله در سطح کشور جمع بندی نشده است.

شجاعی تصریح کرد: بدون اطلاع استانداری، از هلال احمر خراسان شمالی مکاتباتی با مرکز شده و به طوری کسب تکلیف صورت گرفته و در نهایت ۲ نفر عزل و ۲ نفر علی البدل حکم می‌گیرند که تشخیص قانونی بودن یا نبودن این مسئله برعهده ما نیست زیرا آن افراد می‌توانند از مراجع مشخص پیگیری داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به برگزاری انتخابات برای ۲ نفر دیگر عضو هیئت مدیره، تاکید کرد: هرچند این انتخابات داخلی بوده اما قطعاً وقتی در استان برگزار می‌شود به ما مربوط است در غیر این صورت استانداری نباید به هیچ نهادی و اداره کلی نظارت داشته باشد.

وی افزود: اگر قرار است در استان ما انتخابات برگزار شود معنی ندارد چراغ خاموش باشد؛ مگر قرار است کار خلافی صورت گیرد؟ لذا وظیفه مدیرعامل هلال احمر استان و کشور بوده است که با استانداری مکاتبه کنند.

شجاعی بیان داشت: نماینده ولی فقیه در هلال احمر کشور و وزارت اطلاعات خلاف بودن این اقدام را تأیید کردند لذا اجازه نمی‌دهیم دعوای عده‌ای در سطح ملی در خراسان شمالی انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر انتخاباتی در استان برگزار شود باید تحت نظارت باشد؛ هر چند مسیر خود را طی خواهد کرد.

وی افزود: مگر هیئت نظارت در استان تشکیل شد که انتخابات قانونی باشد؟ فرآیند این انتخابات درست طی نشده بود لذا از ابزار قانونی خودمان در شورای تأمین استفاده کردیم.

شجاعی در انتها گفت: وقتی کاری قانونی نیست، نمی‌شود فردی با تهدید مدیر خود در استان، مسیر خلافش را هموار کند؛ لذا این اقدامات برای تأمین حیثیت استان است.