سواحل بکر کیش

گزارش بازرگانی،   4000213022

بی‌شک جزیره کیش یکی از بهترین و زیباترین مقصدهای هر گردشگری است. مسئولان جزیره در سال‌های اخیر با فراهم آوردن تفریحات مختلف، مراکز خرید لوکس، سواحلی زیبا، تورهای جذاب و... توانستند مسافران زیادی را به کیش بکشانند. باوری در ذهن مردم وجود دارد که جزیره کیش فقط برای خرید است و مقصد مناسبی برای تفریح و خوش‌گذرانی به‌حساب نمی‌آید. تا به کیش نروید، متوجه نمی‌شوید چقدر می‌توانید از سفر خود لذت ببرید. بهترین جمله برای اثبات این حرف مثل شنیدن کی بود مانند دیدن است که می‌تواند شما را متقاعد کند به این سفر بروید! سواحل کیش یکی از جاذبه‌های طبیعی این جزیره هستند که می‌تواند شما را در بازه‌های مختلفی از روز شگفت‌زده کند. ساده‌ترین راه رسیدن به کیش تور هوایی است؛ شما از هرجای ایران می‌توانید در کم‌ترین زمان در فرودگاه کیش پیاده شده و سفر خود را آغاز کنید.

بخاطر کرونا در خانه بمانید، و با بهترین پادکست فارسی سرگرم شوید.

ساحل‌های جزیره کیش

ساحل‌های کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا و اصلی‌ترین قسمت گشت‌وگذار در کیش در تورهای مسافرتی کیش هستند. سواحل کیش تنوع زیادی دارند و از ماسه‌ای تا مرجانی همه سلیقه‌ها را برای قدم زدن کنار دریا راضی می‌کنند. اگر دنبال آرامش، مناظر زیبا، تفریح یا آدرنالین بالا هستید، قطعا یک ساحل مناسب در کیش منتظر شما است. از ساحل‌های بی‌نظیر کیش می‌توان به پارک ساحل مرجان، میرمهنا، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر، اسکله تفریحی، ساحل مارینا، ساحل درختان نارگیل و... اشاره کرد. مردم جزیره بسیار خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای چند روز با این مردم خوش اخلاق زندگی کنید؛ زندگی در کیش به یکی از تجربیات فوق‌العاده شما تبدیل می‌شود.

سواحل-بکر-کیش-2

ساحل درختان نارگیل

درختان نارگیل یکی از درختانی هستند که زیبایی منحصربه‌فردی دارند و فقط در مناطق گرم رشد می‌کند. این درختان امکان رشد تا ارتفاع بیش از 30 متر و قطر یک تا دو متر را دارند. طول برگ‌های بلند درختان نارگیل گاهی به پنج متر هم می‌رسد و خوشه‌های میوه نارگیل از زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت هستند. برای اغلب مردم کم‌تر پیش می‌آید که بتوانند این درختان عجیب را از نزدیک تماشا کنند. بی‌شک ساحلی نقره‌ای با آب‌های زلال، بدون آلودگی و شفاف کنار درختان مرتفع نارگیل، منظره بکر و فراموش‌نشدنی می‌سازد. پس این فرصت را از دست ندهید و در سفر به جزیره کیش بازدید از ساحل درختان نارگیل را در برنامه خود بگنجانید.

ساحل مرد ماهی‌گیر

ساحل مرد ماهی‌گیر را می‌توان یکی از سواحل کیش با طرفداران بالا دانست. این ساحل به مجسمه‌اش شهرت دارد؛ تندیسی‌ ۱۲ متری از مردی ماهی‌گیر که تور ماهی‌گیری خود را به آب می‌اندازد. برخی این مجسمه را دومین مجسمه بزرگ در ایران یا دست‌کم مناطق جنوبی کشور معرفی می‌کنند. ساخت مجسمه‌های شنی یکی از تفریحات جذابی است که مسافران در این ساحل به آن مشغول هستند. شما می‌توانید در این ساحل مجسمه دلخواه خود را بسازید یا از تماشای هنر دست دیگران و خلاقیت‌شان لذت ببرید. طلوع و غروب آفتاب در این ساحل بی‌نظیر به‌نظر می‌رسد؛ در ساحل مرد ماهی‌گیر لحظاتی غیرقابل وصف را تجربه خواهید کرد.

سواحل-بکر-کیش-3

زندگی در کیش در فصل‌های مختلف

بهار بهترین زمان برای سفر به کیش محسوب می‌شود. کیش در فصل بهار آب‌وهوای متعادلی دارد. دمای هوای کیش در فصل بهار به‌طورمیانگین از 25 تا 31 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. فروردین یکی از توریستی‌ترین ماه‌های سال برای جزیره کیش به‌شمار می‌رود؛ این به‌دلیل آن است که میزان رطوبت هوا به کم‌ترین درصد می‌رسد. از نظر آب‌وهوا سفر در این فصل بسیار مناسب خواهد بود؛ البته باید گفت این سفر برایتان کمی گران‌تر تمام می‌شود.

تابستان کیش گرم‌ترین روزهای سال را به خود می‌بیند. دمای هوا در فصل تابستان به بیشترین میزان (بیش از 35 درجه سانتی‌گراد) می‌رسد. در این زمان با حداکثر رطوبت هوا در کیش (بیش از 70 درصد) روبرو خواهید بود. میزان بارش باران در این فصل تقریبا صفر و کیش به یکی از گرم‌ترین نقاط کشور تبدیل می‌شود. سفر در این فصل را از نظر آب‌وهوایی به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم؛ احتمال گرمازدگی در این زمان بالا است. در فصل تابستان مراکز خرید و هتل‌ها تخفیفات بسیار ویژه‌ای برای مسافران خود ارائه می‌کنند.

به‌طورکلی پاییز بهترین فصل سفر به کیش خواهد بود. دمای هوا بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد تخمین زده می‌شود. همچنین با رطوبت هوایی مناسب روبرو خواهید شد؛ این میزان به کم‌ترین حالت یعنی 55 درصد می‌رسد. فصل پاییز یکی از زمان‌های پربارش کیش محسوب می‌شود. بارش باران در این فصل جزیره کیش را به یکی از پرگردشگر‌ترین مناطق ایران تبدیل می‌کند.

دمای هوا در فصل زمستان گاهی تا 19 درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید و رطوبت به 55 تا 66 درصد می‌رسد. در این فصل هوای کیش معتدل و مطلوب خواهد بود و شرایطی مناسب برای گشت‌های شبانه، گشت‌وگذار کنار دریا و خرید با قیمتی اقتصادی فراهم می‌شود. کیش در زمستان بیشترین میزان بارش باران درطول سال را تجربه می‌کند.