طراحی سایت حرفه ای را جدی بگیرید!

گزارش بازرگانی،   4000212027

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید، احتمالا در این روزها درگیر تحقیق یا اقدام برای ورود به دنیای کسب و کارهای آنلاین می باشید. همه گیری ویروس کرونا به همه ما ثابت کرد که تا چه حد لازم است کسب و کارهایمان را از فضای آفلاین به سمت دنیای آنلاین هدایت کنیم. توسعه کسب و کار، دسترسی به مشتریان در فاصله مکانی مختلف، امکان پاسخگویی سریع، امکان دریافت و ارسال سریع سفارشات و ارائه جزئیات خدمات یا محصولات، از جمله مهم ترین مزیت های فعالیت در فضای آنلاین است. اما یکی از قدم های اولیه را شاید بتوان طراحی یک وب سایت حرفه ای دانست که کاملا با انتظارات شما از کسب و کارتان مطابقت داشته باشد. بنابراین حالا دیگر لازم است تا طراحی سایت حرفه ای را کاملات جدی بگیرید!

طراحی سایت

چرا بر طراحی سایت حرفه ای تاکید داریم؟

سایت شما قرار است اولین پنجره ورود به فضای آنلاین باشد و فضایی است که در آنجا مشتریان و مخاطبان خودتان را ملاقات خواهید کرد. به عبارت دیگر سایت شما را می توان همان مغازه، فروشگاه، دفتر یا شرکت تان در دنیای فیزیکی و آفلاین دانست. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید بهترین فضا را برای مشتریان خودتان آماده کنید. به علاوه لازم است که سایت طراحی شده شما فضای مناسب برای عرضه خدمات، محصولات و حتی محتواهای مورد نظرتان را داشته باشد.

اگریک سایت که به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده باشد، می تواند فضای مناسبی را برای ارتباط موثر با مخاطبان ایجاد کند و حتی نظر آن ها را جلب کند. در جنگ میان هزاران سایتی که گاها، درصد بسیاری از آن ها خدمات و محصولات مشابه ای را ارائه می دهند، تنها حرفه ای های دارای تفکر خلاق برنده خواهند بود.

شاخصه های یک طراحی وب سایت حرفه ای

حالا که به اهمیت داشتن یک وب سایت حرفه ای پی برده اید، احتمالا می خواهید بدانید شاخصه های اصلی یک طراحی سایت حرفه ای چه مواردی هستند. در ادامه به ترتیب شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد.

1- ساختار مناسب

اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن توجه شود، داشتن ساختار و چارچوب مناسب یک سایت است. این سایت باید متناسب با مدل کسب و کار شما، خدماتی که ارائه خواهید داد و بخش هایی که برای تعامل با کاربر در نظر گرفته اید، ساخته شود. به این منظور، لازم است که صفحه بندی، دسته بندی مطالب، منو سازی، ساختار صفحات و ... به درستی ساخته و طراحی شوند. لینک دهی و ارتباط این ساختار به یکدیگر هم باید کاملا متناسب با مسیری باشد که قصد هدایت کاربر را در سایتتان دارید.

طراحی سایت

 

- طراحی جذاب و خلاقانه

دومین مورد مهم، جلب بصری کاربران سایتتان است. اگر سایتتان از نظر ظاهری و المان های استفاده شده در سایت جذابیت و کیفیت مناسبی نداشته باشد، نمی تواند کاربر را جذب کند و دست کم در زمان کوتاهی کاربر از آن خارج می شود. فراموش نکنید که استفاده از المان های خلاقانه باعث می شود در یاد کاربرها باقی بمانید و بارها و بارها به سایت شما برای بررسی مطالب، محصولات یا خدمات جدید سر بزنند.

-محتوای قوی

هر قدر هم که کار طراحی سایتتان حرفه ای و جذاب باشد، اما اگر محتوایی که به کاربر ارائه می کنید، مناسب نباشد و آن ها را به مقصودشان نرساند، شما را دوست نخواهند داشت. جذب کاربر، پس از المان های بصری، به محتوای غنی و قوی نیازمند است. بنابراین، حتما در مراحل طراحی وب سایت، از محتوای مناسب، حرفه ای و در بخش مناسب استفاده کنید.

- سرعت لود بالا

داشتن یک سایت با سرعت لود مناسب یکی از فاکتورهای طراحی سایت حرفه ای است. اگر کاربر همزمان بر روی چند سایت کلیک کند و منتظر لود آن ها باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که تنها از سایتی که سریعتر از همه لود شده است، دیدن کند و بقیه سایت ها را ترک کند. بنابراین در طراحی وب سایت، باید به سرعت هم توجه شود.

5- توجه به کاربران موبایل

احتمالا اگر صاحب کسب و کار شرکتی باشید، یک کامپیوتر روی میز دارید و هر روز با آن سایت خود را بررسی می کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که در حال حاضر درصد بسیار زیادی از کاربران سایت ها، از طریق موبایل یا تبلت جستجوها و نیازهای خود را در فضای وب مدیریت می کنند. یک سایت حرفه ای باید طراحی واکنشگرا داشته و در موبایل به خوبی نمایش داده شود. سرعت لود صفحات سایت در دستگاه موبایل هم یکی از نکات دیگری است که در طراحی وب سایتتان برای این دستگاه نباید فراموش کنید.

طراحی سایت

- صفحات ارتباط با کاربر

یکی از مواردی که هرگز نباید در طراحی سایت حرفه ای فراموش کنید، ایجاد و طراحی مناسب صفحات تماس و ارتباط است. احتمالا شما هم در سایت های مختلف، دو صفحه با عنوان های، "تماس با ما" و "درباره ما" را مشاهده کرده اید. حتما این دو صفحه را جدی بگیرید. این دو صفحه می توانند سیگنال های بسیار مثبتی به کاربران تان ارسال کنند تا به شما اعتماد کنند. این که شما آدرس و شماره تماس خود را ذکر می کنید، می تواند خیال مشتریانتان را از بابت حقیقی بودن مطالب و خدمات سایت راحت کند. به علاوه در صفحه درباره ما، می توانید داستان خود، تیم، شرکت و برندتان را بگنجانید که می تواند منجر به برقراری ارتباطی ملموس تر میان شما و کاربران سایتتان باشد.

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، طراحی سایت حرفه ای، نیازمند رعایت شاخصه هایی است که توسط حرفه ای ها در دنیای طراحی وب سایت به خوبی رعایت می شوند. ما در شرکت طراحی سایت 30 یو وب ، تمامی تلاش خود را در جهت ارائه سایتی مناسب، جذاب، سریع و حرفه ای به کار گرفته ایم. امیدواریم این مطلب به شما برای درک فضای رقابت در دنیای کسب و کار آنلاین، نیاز برای حرکت به سمت حرفه ای شدن و المان های داشتن یک دروازه کسب و کار حرفه ای، کمک کرده باشد. اگر به فکر رقابت میان حرفه ای ها هستید، شرکت طراحی سایت 30 یو وب را فراموش نکنید. همچنین فراموش نکنید حتما نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.