حاجی بابایی: تکریم معلم با نگاه فرا وزارتخانه ای و تبدیل گفتمان تعلیم و تربیت به گفتمان غالب میسر می شود

سیاسی،   4000211137

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تکریم معلم با نگاه فرا وزارتخانه ای و تبدیل گفتمان تعلیم و تربیت به گفتمان غالب جامعه و بکارگیری تمام ظرفیت های دولت و مجلس برای تحقق آموزش و پرورش پویا، مقتدر و مترقی میسر می شود.

تکریم معلم با نگاه فرا وزارتخانه ای و تبدیل گفتمان تعلیم و تربیت به گفتمان غالب میسر می شود

به گزارش الف، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، به مناسبت روز و هفته بزرگداشت مقام معلم در پیامی تاکید کرد: با بزرگداشت مقام والای شهید مطهری و تبریک فرارسیدن روز و هفته تکریم مقام معلم به فرهنگیان، پیشکسوتان و بازنشستگان و اساتید دانشگاه، به عنوان مهم ترین موتور محرک و اساس و پایه توسعه و پیشرفت فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور، بار دیگر تاکید می کنم، فراتر از تبریک، تکریم معلم در عمل است، که با نگاه فراوزارتخانه ای وتبدیل گفتمان تعلیم وتربیت به گفتمان غالب جامعه و بکارگیری تمام ظرفیت های دولت و مجلس برای تحقق آموزش وپرورش پویا، مقتدر ومترقی میسر می شود.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

     بسم الله الرحمن الرحیم

معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و حفظ شأن و جایگاه معلم در درجه اول به عهده خود آنان است، آموزش و پرورش نیز باید از شأن و جایگاه معلمان حمایت کند و این هدف باید با کمک مجلس و دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان برنامه و بودجه محقق شود.

مقام معظم رهبری( مدظله العالی)


در فراز و فرود تاریخ واژه معلم  همواره ملازم آگاهی بوده است و معلمان پیامبرگونه وجود خویش را در طبق اخلاص نهاده و در خدمت تعلیم وتربیت و بصیرت انسانها بوده اند.

امروز نیز در اضطراب بیماری کرونا، با تعطیلی مدارس، در و دیوار مدرسه بی تاب نشاط و هیاهوی جانبخش دانش آموزان و معلمان نگران آموزش فرزندان میهن، با عشق به روشنگری ، آنجا که شرایط میسر بود، با آموزش های مجازی و دیجیتالی و تلویزویون آموزشی و در جایی که این امکانات مهیا نبود، با بسته های آموزشی و حضور در عرصه های خطر، با وجود احتمال ابتلای بیماری، عاشقانه برای روشنگری و مبارزه با ظلمت جهالت، به پای رسالت معلمی خویش ایستادند و جمعی از آنها در خیل شهدای خدمت جاودانه شدند.

باور و ایمان داریم، که تکریم مقام معلم، تکریم سفیران صداقت و پاکی ها و قلب نظام تعلیم وتربیت و کلید واژه تحول در آموزش و پرورش است، که معلم باید قله نشین باشد، تا دانش آموز فاتح قله های دانش، مسئولیت پذیری، کرامت انسانیت و...شود.

با بزرگداشت مقام والای شهید مطهری و تبریک فرارسیدن روز و هفته تکریم مقام معلم به فرهنگیان، پیشکسوتان و بازنشستگان واساتید دانشگاه، به عنوان مهم ترین موتور محرک واساس و پایه توسعه و پیشرفت فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور، بار دیگر تاکید می کنم، فراتر از تبریک، تکریم معلم در عمل است، که با نگاه فراوزارتخانه ای وتبدیل گفتمان تعلیم وتربیت به گفتمان غالب جامعه و بکارگیری تمام ظرفیت های دولت و مجلس برای تحقق آموزش وپرورش پویا، مقتدر ومترقی میسر می شود.

یکی از این فرصت ها، بررسی و نظارت بر میزان اجرای مصوبات و تحقق اهداف برنامه های ناظر بر اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه ششم توسعه و اولویت دادن برنامه  هفتم توسعه کشور به آموزش و پرورش است که با آسیب شناسی به منظور رفع موانع وایجاد زیرساخت های لازم برای نیل به اهداف قانون اساسی، سندنقشه جامع علمی کشور، سیاست های کلی نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین میسر می گردد.

امید است، با استعانت از خداوند سبحان و رهنمودهای مقام معظم رهبری و بکارگیری همه ظرفیت ها با انسجام و همدلی و هم افزایی شاهد رشد و پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در تراز ملت بزرگ ایران باشیم.